Syylarin ilmaus?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Syylarin ilmaus?

Kirjoittaja 80-1282575939 » 31 Loka 2010, 20:39

tetsa kirjoitti:Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies. :bowdown:
voi helv***i, jos järjestelmässä ei ole ilmaa niin paine ala- ja ylävesiletkun välillä on sama, näin se paine vaan nesteessä kulkee.

Mitä itse ilmaamiseen tulee niin täytä rauhassa ja pikku hiljaa järjestelmä niin suurin osa ilmasta poistuu, käyttele konetta tyhjäkäynnillä niin kauan että flekti pyörähtää käyntii pariin otteeseen, näin neste on lähtenyt kiertämään, anna jäähtyä ja tarkista nesteen pinnankorkeus.. kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. etc..

Kirjoittaja 83-1279711795 » 29 Loka 2010, 18:45

No sepä kumma, ku toi kyl jäähtyessä oli vähä niiku lytys ja pehmoonen eli ei ainakaan ollu ylipainetta... Alavesiletkun sisällä menee se jousi et se ei edes voi mennä lyttyyn... en sit tiedä mut autoissa menee joskus ylävesiletkut lyttyyn moottorin jäähtyessä (sammuksissa) ja kun avaat korkin se imasee sisäänsä ilmaa ja letku muljahtaa muotoonsa... En sit tiedä kuinka se näissä mopedeis toimaa, mut luulis et on aika sama toimintaperiaate... Ja tämä tosiaan tapahtui moottorin ollessa sammuksissa ja jäähtyessä.. Sen ymmärrän ettei tota voi moottorin käydessä tapahtua...

Kirjoittaja tetsa » 29 Loka 2010, 13:10

Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies. :bowdown:




Edited By tetsa on 1288347078

Kirjoittaja 83-1279711795 » 28 Loka 2010, 21:52

Vähän tähän samaan syyläri hommaan kysymys et kuinkas kova paine sielä syylärissä on se normi paine, käytin tänään koneen lämpöseks, niin et parikertaa flekti lähti käyntiin, ja koitin letkuja niin ovat aika timmit... En koittanu korkkia avata ku katteet olivat paikoillaan, mutta sen mitä sain ylä ja alavesiletkua testattua niin olivat aika timmejä, ei mitään himo kovia, sai kyl puristettua vähän mut ei linttaan... Lämmöt kyl pysyi koko aika puoles välis ei noussu sen yli, sitten ku kone jäähtyi, meni ylävesiletku linttaan alipaineesta...?

Kirjoittaja jarim » 08 Kesä 2010, 21:46

Joo. Pulputipul. :blues:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 08 Kesä 2010, 21:41

Ei niin, löysä liitos hukkaa paineen jäähdytys järjestelmästä ja siit johtuu pulpatus. Sama oire tulee myös rikkoontuneesta jäähdyttäjän korkista. Jarim llä tämä vika kiusas keväällä tosissaan

Kirjoittaja Dösällä » 08 Kesä 2010, 18:26

jummijammi kirjoitti:..ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä...

Hyvä nostella välillä wanhojakin, viat kuitenkin säilyy (valitettavasti).

Tapauksessasi lienee kyse ollut siitä että nestekierron mukana alaliitoksesta imeytyi ilmaa järjestelmään joka lämmettyään ilmeni ylempänä (paisuntasäiliössä) kuplintana. Jos orkkisklemmarit olisivat olleet ok niin niiden kiristyksellä olisi luultavasti päässyt ongelmasta eroon.
Btw, kuinka monta vakioBusan kansipahvia on palanut "normaali"käytössä...? Tai no, normaali on niin häilyvä käsite...

Kirjoittaja jummijammi » 08 Kesä 2010, 17:02

Laitetaas vaikka tänne, vaikka vähän vanha topikki onkin.. Alko tuossa paisarissa semmoinen kuplinta ja porina koneen käydessä, ja tietysti pelko persiissä heti kannentiivistettä epäilemään.. Noh, tuli tuo syylärin korkki mieleen Jarim:n tapauksesta, ja testaileen toista korkkia.. Ei auttanu. Eilen katoin letkut ja liitokset, niin ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä. Hain teboililta 4 klemmaria, ja nyt on tuplavarmistukset molemmissa letkuissa.. Eli säikähdyksellä selvis!! Ja flektikin pärähti pitkästä aikaa itsestään käyntiin, viime syksynä laitoin jo pakkokytkimen kun oireilu alko, ja flekti ei toiminu vaikka lämmöt kohosi.. :bike:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 11 Heinä 2008, 23:53

pete695 kirjoitti:kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille :D
Täytä jarjestelmä, korkki kiinni. Paisuntasäiliö ylärajaan ja käyntiin/käyttö lämpimäksi. Käytät konetta niin kauan että flekti herää pari kertaa ja tarkastat nesteen määrän paisunta säiliöstä. Erillisiä ilmauksia ei tarvita.

Kirjoittaja samppi » 11 Heinä 2008, 22:38

Ei mullakaan tehny mitään ihmeitä. Nessut pihalle ja uutta torveen. Pari lenkkiä ympäristÖssä ja tarkistus/pieni lisäys. Lämmöt pysyny ok. Painettahan siellä voi olla kuumassa koneessa mut ei se pitäs vissiin ihan holona silti työntää vettä pihalle. Kierto ok ?? Joku letkun mutka lintassa, pumpussa häikkää, pahin skenaario pahvi rikki :angry:

Kirjoittaja Jaakko » 11 Heinä 2008, 21:07

ei siinä mitään ihmeellistä ole itsellänikään ollut. vedet sisään, korkki auki käyttää lämpimäksi ja lisää täyteen siinä koneen käydessä. sit koe ajo lenkki ilman sivukatteita ja tarkistus kun kone jäähtyy että vedet on sisällä.

Kirjoittaja Tepa » 11 Heinä 2008, 20:58

kumma juttu,kun mun ei oo koskaan tarvinnu tehdä kummempia,kuin kaataa vedet sisään ja menoksi...

nouseeko lämmöt yli normaalin,vai miksi tuntuu,että siellä olisi ilmaa...?

Kirjoittaja pete695 » 11 Heinä 2008, 17:44

kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille :D

Ylös