Kytkimen modaus ja "kytkintekniikka"

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kytkimen modaus ja "kytkintekniikka"

Kirjoittaja BussiJussi » 15 Joulu 2008, 11:00

No niin, tämäkin asia edennyt. Eli vanhan busan "torneilla" kasattuna tuli aika mukava välys tohon lock-upin, ja painelevyn väliin. Jousiksi laitoin 40# jäykkyiset jouset. Hieman löysemmäksi jäi kytkin kuin orkkis, kun vakiot jouset liki 50#. Kokeillaan kuinka toimii, jousia varastossa useita jäykkyyksiä...

Kirjoittaja Kekku » 12 Joulu 2008, 14:40

Kasaa legot paikoilleen vaikka niillä vanhan tapeilla ja mittaa välys painelaattaan upotetuista metallipalikoista lock-up:in käpäliin kytkinkahvan ollessa POHJASSA ja lock-up:in käpälät auki asennossa, ja tarkista myös ettei painelaatan metallipalikat osu lock-up:in runkoon jos käpälät pääsee kääntymään rungon sisään tuossa mallissa.

Mitä sen välyksen pitää olla, ei sen väliä kunhan on varmasti välys, milli pari, käpäliin tai runkoon.
Pienempi parempi.

Kirjoittaja -Artsi- » 12 Joulu 2008, 14:20

BussiJussi kirjoitti:Pitää vaan keksiä paljon jätän lock-upin irti painelevystä, että kytkin vielä toimii normaalisti...
Mä säätelin väliprikoilla sen lumihiutaleen välyksen passeliksi.

Kirjoittaja BussiJussi » 12 Joulu 2008, 12:16

Oikein päin on sekin...Ne tornit vaan on liian pitkät...Pitää vaan keksiä paljon jätän lock-upin irti painelevystä, että kytkin vielä toimii normaalisti...

Kirjoittaja 74-1158779367 » 12 Joulu 2008, 07:14

En nyt tarkkaan muista mutta 08:ssa kun vaihdettiin toi sisähubi niin sen sai muistaakseni kummin päin vaan paikoilleen ja jos sen laittoi " väärinpäin" niin "tornit" jäi juuri tuon n.10mm liian ulos... ( Tarkista )

Jake

Kirjoittaja BussiJussi » 11 Joulu 2008, 14:30

JEP! Nilllä ainakain lähemmäs pääsee, pitää katsoa sitten pitääkö niitäkin n. 1-2mm lyhentäää, mut lähelle ne käy ainakin!
Jousia löytyy monenmoisia, pitää katsoa mitkä laittaa. Esim 40# vanhan busan jouset löysemmät kuin uuden orkkikset! Uudessa busassa jouset luokkaa 50#. Onhan mulla ne ruoåttin jäykätkin vielä...
Ostoilmoitus laitettu aiheesta...




Edited By BussiJussi on 1228999369

Kirjoittaja Kekku » 11 Joulu 2008, 13:41

Osta tollaset vanhan "tornit"

Vanha
http://fiche.ronayers.com/Index.c...._X_Y_K1
6-2
Part Number: 21481-02F12

Uusi:
http://fiche.ronayers.com/Index.c....CLUTCH_
14
Part Number: 21481-24F30


Nii, ja jouset.

Vanha:
Part Number: 21413-24F10

Uusi:
Part Number: 21413-24F30




Edited By Kekku on 1228997599

Kirjoittaja BussiJussi » 11 Joulu 2008, 12:40

Kytkin purettu, ja tietenkään ei mitään löytynyt!! "kori" oli siis pohjassa, pyöritelty kampuran päästä, että ö-pumppu pyörii. Myos keski"käikäle" pohjassa. Vakio keskiöllä tulee samalla lailla ulos "tornit" korista, eli ei billetissäkään vikaa. Vakio jousilla jää jousiin "pänninkiä" n. 8mm. eroa vanhakoppaseen? Joten "torneja" pitää lyhentää (sorvata uudet) n.10mm, että lock-up painuis painelevyyn kii! Tuleepahan ainakin puolta enempi pänninkiä, + lock-up. Vai onko parempia ideoita?! pari kuvaa: Keskimutteri, ja oletus, kuinka lock-upin tulis ehkä olla... Sekä purkuvaiheessa olevan mutteri "syvyys", eli samanverran menee mutteri akselille nyt, kuin purkaessakin!

mutteri

lock-up, ja painelevy

purkuvaihe




Edited By BussiJussi on 1229000576

Kirjoittaja 107-1089231881 » 11 Joulu 2008, 11:04

tenhulttio kirjoitti:Eikös se jää just noin kantamaan jos napa (tai jotaki sielä akselilla) ei ole pyöräytetty kohdalleen? Jäi vaan mieleen TFM taxin kytkimen asentelusta, että käikäle ei ollut aluksi tarpeeksi syvällä -> toisella yrittämällä meni ok.
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).
Jep, täysin samaa mieltä hulttion kans. Paketin asennuksen tarkistus. Tarkista myös että öljypumpun ratas on hampaallaan ja EHJÄ.

Kirjoittaja tenhulttio » 11 Joulu 2008, 09:39

Eikös se jää just noin kantamaan jos napa (tai jotaki sielä akselilla) ei ole pyöräytetty kohdalleen? Jäi vaan mieleen TFM taxin kytkimen asentelusta, että käikäle ei ollut aluksi tarpeeksi syvällä -> toisella yrittämällä meni ok.
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).

Kirjoittaja BussiJussi » 11 Joulu 2008, 06:01

Uudessa n.33mm! Eli tuosta ainakin se +10mm ero tulee... Pitää paneutua asiaan, kunhan vähän nukkuu ensin...

Kirjoittaja Kekku » 11 Joulu 2008, 01:45

Mitta vanhan vakio kykästä:
http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Kirjoittaja Kekku » 11 Joulu 2008, 01:25

Eiköhän se pohjassa ole, kannattaa tarkistaa.
Ja jos siellä samanlaiset kolot on kuin vakion pohjassa:
http://galleria.busanistit.org/v....Index=1
Niin sitten tappia sopivan mittaiseksi, vanhan tapit näyttää lyhyemmiltä.

Kirjoittaja BussiJussi » 11 Joulu 2008, 01:11

Pitää vielä kerran purkaa, ja kokeilla vakiolla, paljon jää mitta alle, ja toimiiko sen vakion kanssa! Samalla varmistaa, ettei oo mitään kasausvirhettä!! On tää helvettiä, kun kaikessa jotain vastoinkäymistä... Jos ei tosiaan muu auta, lyhennän noi "tornit"
Ja kyllä ton käikäleen pitäs pohjassa olla... Tässä kuvassa kun kattoo, noi 3 keskimmäistä reikää, niistä näkee, että pohjassa olis...tiedä sitten...kuva




Edited By BussiJussi on 1228951042

Kirjoittaja Kekku » 11 Joulu 2008, 01:06

BussiJussi kirjoitti:Oispa taas pari kysymystä viksummille...? Purin kytkimen, tarkoituksena laittaa proboostin billetkeskiö, ja lock-up kytkin...Mutta eihän se ihan heittämällä onnistunutkaan. Billetkeskiön kanssa tulee tämä "kytkinjousen kiinitysruuuvin holkki" liian pitkälle! Onko nyt jokin kasaus virhe, vai mikä?! kuva

Sama painelevyn kanssa klix
Tämän johdosta, ei painu lock-up pohjaan, kuva, eikä ilman lock-uppiakaan tule paljoa jousipainetta kytkimelle. Billet keskiön mittasin, ja oli saman syvyinen orkkiksen kanssa...Onkohan nyt vaan kasausvirhe, vai mikä...Helppiä please taas...


Jep.

Sulla kun toi tulee tollai yli:
http://i28.photobucket.com/albums....8933780
Kävin mittaa ton MTC:n keskiön.
http://galleria.busanistit.org/v....Index=1
Siinä tapit reilu 13mm sisäpuolella.
Vakiossa mitta on noin 5,5mm - 10,5mm sisäpuolella.

E: Keskikäikäleen saa helposti kiristettyy väärää asentoon, sen pitää sillai muljahtaa oikeisiin koloihin ennenkun kiristää ison mutterin.




Edited By Kekku on 1228950556

Ylös