Virimiehet huomioikaa:venttiilinjousista - Ja välyksistä ym.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Virimiehet huomioikaa:venttiilinjousista - Ja välyksistä ym.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 15 Maalis 2008, 19:59

PetriK kirjoitti:Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?

Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...

Hmm.. epäkurantit/läpätut venat on suurin ongelma, laiha seos (esim pakopaineiset tbo koneet), seetitöiden suoruus tulee seuraavana, muuten kyllä venttiilit kestävät

Ohjainta voidaan lyhentää noin 4mm riskittä, mutta on huolehdittava siitä että ohjainmen pää jää suoraksi eikä vinoksi. Ohjaimenpään vinoudesta ongelmat alkavat.
Oikeaoppisesta muotoilusta on suurempi hyöty kuin lyhentämisestä.

Tolla 4mm lyhentämisellä venttiilille ei saa ylimääräisiä liikkeitä aikaiseksi jos ohjaimen pää suora.




Edited By Ksthb on 1205604323

Kirjoittaja PetriK » 15 Maalis 2008, 19:36

akseli kirjoitti:kanavien pienentäminen pätee pienissä ja vähätehoisissa jos niissäkään.
Mielenkiintoista - jotenkin on tullut saatua käsiin huippukavereiden dynodataa jossa todetaan että 1397 on vielä siinäkin kohtuullisen isot kanavat. Teorian mukaan kanavan koosta tulee ongelma vasta kun virtausnopeus kanavan kapeimmassa kohdassa kasvaa reilusti lämpimällä kaasulla yli äänennopeuden. Virtausnopeus kuitenkin on aina se asia jolla lisätään sylinterin täyttöastetta, ei virtauksen määrä. Lisäksi kun lukee niiden kavereiden tekstejä jotka tekevät noita nopeampien autojen koneita (esim F1), sama teema toistuu sielläkin - joten en ole ihan varma siitä että onko asia noin mustavalkoinen. Tästä voisi saada aikaan ihan hyvän keskustelun jos asia kiinnostaa.

kstbh:n kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä miten busan kansi tulee rakentaa.

Kirjoittaja akseli » 15 Maalis 2008, 19:24

PetriK kirjoitti:Tässä viime päivinä on tullut luettua aika paljon liittyen siihen että mikä on paras tapa tehdä kannen porttausta. Epoksikittiä putkeen ja tehot paranee vaikka virtaus pienenee.

Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?

Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...

kanavien pienentäminen pätee pienissä ja vähätehoisissa jos niissäkään.n18%ssa oli hiukan lyhennetyt ohjurit.ei niitä kannata huvikseen lähteä katkomaan.näissa venttiilien painumisissa syyt vaikuttaisivat olevan tapauskohtaisia-puoltatusinaa selvää syytä testataan kesä minkä jälkeen asiassa ollaan viisaampia-toivottavasti. omassa moottorissa oli välykset satkulleen siinä mihin ne laitettiinkin-seetityö on kstn v.04 tai05 tekemä

Kirjoittaja PetriK » 14 Maalis 2008, 22:37

Tässä viime päivinä on tullut luettua aika paljon liittyen siihen että mikä on paras tapa tehdä kannen porttausta. Epoksikittiä putkeen ja tehot paranee vaikka virtaus pienenee.

Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?

Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...

Kirjoittaja 107-1089231881 » 22 Marras 2007, 22:52

No niin, eräs potilas tuli tarkistukseen ja viallisista venttiileistä venttiileistä tolkuton säätö tarve johtui. Imu venttiileissä oli kaksi kunnollista ja 6 kpl viallisia (lue reuna karkaisu puuttuu)

Kuvatuksessa vasemman puoleinen on ok valmistetta ja oik. kesken tekoinen. Pettänyt kuin paha maineisen ZX-10 vena.
Kyseisen kannen venttiilit (2kpl ehjää- 6kpl sutta) on lähdössä tehtaalle tutkailuun.

http://galleria.busanistit.org/album70/BB_n_paluu_009?full=1

Kirjoittaja Titaani » 26 Syys 2007, 12:04

Kuinka tää ventiilinvälysongelma voi tällä hetkellä? Mitä vikaa löytyi?

Tarkoitus talven aikana ehkä teettää kansi, mutta tälläisiä ongelmia ei mielellään touring peliin haluaisi.




Edited By Titaani on 1190881532

Kirjoittaja 107-1089231881 » 08 Heinä 2007, 21:03

tilapäinen katkos sivuilla, lasku matkannu väärään osoitteeseen. Sivut aukenee piakkoin :smoking:

Kirjoittaja waiski10 » 08 Heinä 2007, 20:44

busajasa kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Kuvatus laitteesta

http://www.kansiset.net/


Offtopic.. tuo linkki vie ihan muualle kuin käsittääkseni pitäisi.

Otin Screenshotin mitä mulla näkyy.....
lontoota pukkaa. :(

Kirjoittaja busajasa » 08 Heinä 2007, 19:41

ksthb kirjoitti:Kuvatus laitteesta

http://www.kansiset.net/


Offtopic.. tuo linkki vie ihan muualle kuin käsittääkseni pitäisi.

Otin Screenshotin mitä mulla näkyy.....




Edited By busajasa on 1183912982

Kirjoittaja snuggles » 08 Heinä 2007, 19:30

Mulla tuli ropleemia viime talven kevyen venttiilirempan jälkeen kun vakiovenat läpätty kevyesti. Eli imut meni piloille 2tkm aikana, välykset nolliin, jopa alle. Seetit upposi venttiileihin, ei kanteen. Nyt kiinni vakiokokoiset ferreat imupuolella. Eli pakoset kestää, ei mitään ropleemia. Nyt hieman pelko persiissä josko nuokaan imut ei kestä. Seuraava resepti on vaihtaa vakiojouset takaisin. Nyt jousina apen joku keskinkertainen, ei tiukin malli.

Kirjoittaja BussiJussi » 08 Heinä 2007, 17:27

Laitetaan vielä taas muistutusta...... Isoventtiilikansien omistajat joilla Ferrean venttiilit: Muistakaa tarkastella venttiilien välyksiä..... "öky"lohkossa reilun 7tkm "euro"turneen jälkeen 6 imuventtiileissä välykset pieninä....Pakopuoli ok, ja pari imusta, joita ei aikaisemminkaan tarttenut säätää...?





:p :p

editoitu asia "virheitä"




Edited By BussiJussi on 1183910223

Kirjoittaja 107-1089231881 » 14 Kesä 2007, 08:07

selkämaa kirjoitti:joo, asia kiinnostaa minuakin, koska ameriikan maalta tuli juuri satsi ferreoita, ennen olen käyttänyt kippelwihteja.
Onko ongelmakansista tarkistettu, että ohjurit ovat todella keskellä seetipintaan nähden, oikeassa kulmassa ja että onko ohjureissa ollut väljää? se voisi myös selittää venttiilien muodonmuutokset.
nim: kohtuus on liian vähän.

Ferrean imuvenat tulilinjalla, pakoset toimineet normaalisti.
Seetin koneistukset tehty Mira Centronic laitteella joka keskittää itse mittaamalla nollille ohjaimeen nähden, uuden veroisiin kansiin. (Paras laite koneistukseen mitä rahalla saa).

Seetien kulmat takuu varmasti oikeessa kulmassa.

Mira Multicut koneistus terät pidetään parhaassa mahdollisessa kunnossa Trego teroitus laitteella.

http://www.tapiopakkioy.fi/sylinterikansi.html


Tietoa koneistus laitteesta

http://www.tapiopakkioy.fi/sylinterikansi.html

Kuvatus laitteesta

http://www.kansiset.net/

Tilatut ventiilit tarkkaan syyniin, esim pitopinnan kovuus vertailu pinnan kovuus mittarilla KW:n venttiileihin.

Itse olen varautunut parin isoventtiili kannen korjaukseen tilaamalla KW:n ventiilejä muutaman sarjan varastoon valmiiksi.(saapuvat kesäkuun lopussa)

Asiasta huolestuneet/kiinnostuneet saavat lisätietoa soittamalla p. 040-9009966/ Jamppa

Nim. vainoharhainen tarkkuus on tarpeeksi




Edited By ksthb on 1181798109

Kirjoittaja 115-1180113841 » 14 Kesä 2007, 06:41

joo, asia kiinnostaa minuakin, koska ameriikan maalta tuli juuri satsi ferreoita, ennen olen käyttänyt kippelwihteja.
Onko ongelmakansista tarkistettu, että ohjurit ovat todella keskellä seetipintaan nähden, oikeassa kulmassa ja että onko ohjureissa ollut väljää? se voisi myös selittää venttiilien muodonmuutokset.
nim: kohtuus on liian vähän.




Edited By selkämaa on 1181792737

Kirjoittaja PetriK » 13 Kesä 2007, 22:05

ksthb kirjoitti:Joopa joo, leuat loksuttaa mutua näköjään lähes joka suussa ???

Ongelma Ei ole seetien koneistuksessa, vaan venttiilien kestävyydessä. Laadullisia ongelmia venttiileissä on esiintynyt tälle kevättä enenevissä määrin.

Myös Ferrean imuvenoissa on sama tauti olemassa, tämän asian tiimoilta on laitettu reglamaatio tehtaalle. Vastausta odotellaan kuumeisesti.
Täytyy uskoa että venttiileissä on jotain kummaa kun tuli nähtyä pajalla muutamia viallisia yksilöitä - kumma juttu miten niistä oli painunut reunat sisään. Näyttäisi siltä että joko on moottorista otettu erikoisen paljon tehoja tai sitten on tullut myyntiin erä venttiileitä jotka on tehty normaalia pehmeämmästä tavarasta. Ehkä venttiilien valmistaja ei ole osannut kuvitella miten pohjolan pojat mopojaan virittävät ?

Toivottavasti saadaan pian tehtaalta vastauksia. Joskus tällaisen asian myöntäminen maahantuojalle ja tehtaalle voi olla iso haaste, joten ongelman huomanneilta painetta vaan erityisesti maahantuojan suuntaan asiasta !

Kirjoittaja 72-1114031666 » 09 Kesä 2007, 00:28

gold kirjoitti:
HIRWARI kirjoitti:Nyt on siellä päin, 273 hp / 220 Nn takapyörästä, kyllä sillä kannella on merkitystä

t: Hirwari

Vakiokannella?
No ei se ihan vakio ole

t: Hirwari

Ylös