Välivapaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Välivapaa

Kirjoittaja PeeKee » 02 Syys 2007, 14:05

Mulla Thunderi tuppas vähän väliä rykäsemään välivapaalle, mut busa ei ole vielä kertaakaan. -06 ajettu 12 000km kylläkin käännetyllä vaihdekaaviolla. Suosittelen kyllä kääntämään kaavion. Yllättävän nopeasti siihen tottuu, mut alkuun on kyllä ajettava ajatuksen kans. :D

Kirjoittaja 104-1116977274 » 01 Syys 2007, 23:55

busapappa2 kirjoitti:Mutta muutamii asioita toi Epilän tohtori on opettanut, muun muassa etustefojen suhteen kantsii talvella kerran viikossa ( Jos mahollisuus ) käydä pumppaamassa etupäätä, ettei Gummi kovetu. :offtopic:

Sama pätee MUN mielestä myös vaihteisiin, koska vaikka Busa vääntää ja ei tartte maantiellä juuri vaihdella mä käytän vaihteita isommissakin nopeuksissa, eli: 4-5-6 vaihteita mm. ohituksissa. Useamman kuskin perässä kun oon ajanut, niin eipä oo just vaihdevipuun kajonneet kun ei tartte.

Nyt mittarissa : 37.700 km ja välivapaita ei enää löydy . Eli onpi hioutunnu notkeex. Vaihdenäyttö (GIPro ATre) joskus funtsii pari sek. ennen kun näyttää kutosen.

Tämä oli MUN mielipide, tiedän että täällä on pilvin pimein viisaampia, jotka on erimieltä . UGH :rasberry:

Mä komppaan tätä!
Myös öljyissä on huomattavia eroja vaihteiston toimimisen kannalta.
Mutta oon huomannu, että jos ajelee pitkiä matkoja 80-120 km/h pelkällä kutosella, ni alkaa se välivapaa löytymään.
Sit ku käyttää sitä lootaa, ni ei mee paikat jumii.
Sitä vaihde laatikkoa täytyy vähän treenata välillä, ettei mee ihan rapakuntoon! :bike:




Edited By heinoll on 1188684976

Kirjoittaja 106-1157546875 » 01 Syys 2007, 20:33

Mulla on k6 ja joskus, kun kruisailen ja vaihdan laiskanlaisesti, voi sattua vastaavanlaista, mutta tunnen itse että vaihde ei ole silmässä ja odotan että se "kolahtaa" paikalleen. Kiihdyttäessä en ikinä ole törmännyt "välivapaisiin" Suzukilla.

Kirjoittaja TNT » 01 Syys 2007, 20:20

Voi kele jos se välivapaa on ominaisuus niin mulla on busassa vikaa..vikaa kun ei ole löytynyt välivapaita... Ei ex öljyillä, eikä motulilla, mitkä tällä hetkellä sisällä. Nyt vaihdekaavio ollut muutaman viikon käännettynä, ei ole vielä käynyt aisinkia. Ja äkkiä puuta koputtamaan.

Kirjoittaja Jukkis » 01 Syys 2007, 19:27

-Artsi- kirjoitti:Paras lääke busan välivapaisiin on vaihdekaavion kääntäminen.
Tottamaar.. eräs ex busanisti käänsi kaavion, pikkujuttu mutta erittäin miellyttävä ajaa... kunhan vaan muistaa mitä pykälää hakee... :skootteri:

Kirjoittaja Jaakko » 14 Kesä 2007, 15:32

kimisti kirjoitti:mä kyl vaihdan mössöt 5000 välein :bike:
mä oon nykyään vaihtanut öljyt alle kahen tuhannen tuhannen välein, nyt edelliset otin ulos jo 200km jälkeen.
:blues:

Kirjoittaja Martta » 14 Kesä 2007, 13:46

Ilmeisesti toi on susukin ominaisuus, kun äffän kanssa kohtasin saman tilanteen ensi kerran. :1087

Öljän laatu ja vaihdekaavio jeesaa.

Tosin onhan mulla ollu PV joskus... ei siinä kyllä ollu tollasta ???




Edited By Martta on 1181818026

Kirjoittaja busapappa2 » 14 Kesä 2007, 13:30

Se onpi ominaisuus, ei vika vaikka shittimäinenn onkin, ei kande kovilla kierroksilla väilvapaalta rusautella pykälää päälle. :shocked: Käyttäkää niitä......... vaihteita siis, ei se öljyistä kii oo, (ainakaan kokonaan ) on yksilöitä joissa välivapata ei esiinny laingaan, mutta jos löytyy, niin vaihteita käyttämällä välivapaat hävii ajan kanssa . :respekt: Niin kävi ainakin mulla n. 20.000km tienoissa "hokasin" ei vitsi, välivapaalle ei oo mennyt pitkään aikaan ?? Sitten kun oikein yritin sain yhen kerran sen jäämään 5/6 väliin !! :rasberry:

Busa tykkää, kun sitä "pidellään" !! :rasberry: :mosh:

Kirjoittaja kimisti » 14 Kesä 2007, 12:18

Quadron kirjoitti:Bel Rayn öljyillä ja reilulla 8000 kilsalla vaatii määrätietoiset varpaat viitosen ja kuutosen välillä.

Ei sitä tosin tapahdu kauhean usein.

Taitaa olla ominaisuus... ???

mulla kans Bel-Rayt ja toimii kyllä ihan ok-ei välivapaita ole kohdalle osunut.
piti kyl laitattaa R4 mutta unohdin sanoa...
mä kyl vaihdan mössöt 5000 välein :bike:

Kirjoittaja Koijari » 14 Kesä 2007, 10:31

Castrol r4 öljynä itellä mutta löytyy väliväpää silti aina välillä.Huomannut tuommoisen että kun keskittyy kuutoselle vaihtoon kunnolla niin ei löydy vapaata.Jos pukkaan huolimattomasti vipua niin tahtoo olla vapaalla.Joo ja maksaa toi r4 66e täälläkin meillä päin,että ei ihan ilmaista lientä ole.

Kirjoittaja Quadron » 13 Kesä 2007, 20:58

Mistäs tuota Castrol R4:ää löytyy pääkaupungista?

Paikallisessa varaosamaailmassa on näköjään katteet kohdallaan, 4L / 75 euroa... :shocked:

Kirjoittaja busajasa » 13 Kesä 2007, 18:33

Itellä Castrolin R4 ja vielä ei ole himpun alle 5tkm löytynyt välivapaita. Ajoa on sekä maantiellä että pari päivää radalla jossa kylläkään en 5 ja 6 vaihteilla ole tehnyt vielä mitään...

Elikkäs ääni tuolle R4:lle.

Kirjoittaja busapappa2 » 13 Kesä 2007, 09:19

Artsi Bamlaa asiaa ( niinkun yleensä ). Mutta vanhankansan motoristina kaavion kääntö ei MULLE mieleen, toisaalta vois joskus kokeilla omassaankin ? Toi on uusissa pyörissä yleinen vaiva. Oma oli 11200 ajettu kun ostin ja välivapaita löyty pääsääntöisesti 5-6 välistä, mutta joskus ( aniharvoin ) myös 4-5 välistä .

Mutta muutamii asioita toi Epilän tohtori on opettanut, muun muassa etustefojen suhteen kantsii talvella kerran viikossa ( Jos mahollisuus ) käydä pumppaamassa etupäätä, ettei Gummi kovetu. :offtopic:

Sama pätee MUN mielestä myös vaihteisiin, koska vaikka Busa vääntää ja ei tartte maantiellä juuri vaihdella mä käytän vaihteita isommissakin nopeuksissa, eli: 4-5-6 vaihteita mm. ohituksissa. Useamman kuskin perässä kun oon ajanut, niin eipä oo just vaihdevipuun kajonneet kun ei tartte.

Nyt mittarissa : 37.700 km ja välivapaita ei enää löydy . Eli onpi hioutunnu notkeex. Vaihdenäyttö (GIPro ATre) joskus funtsii pari sek. ennen kun näyttää kutosen.

Tämä oli MUN mielipide, tiedän että täällä on pilvin pimein viisaampia, jotka on erimieltä . UGH :rasberry:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 13 Kesä 2007, 07:26

Öljyissä selkeitä eroja vaihteiston toiminnan kannalta ???

Shellin advance ja Castrol R4 on öljy merkit joilla vaihteisto/kytkin toimii ainaski hyvin.

Omassa käytössä Shellin mujut, kohtuu hintaiset/toimivat

Kirjoittaja -Artsi- » 13 Kesä 2007, 00:50

Paras lääke busan välivapaisiin on vaihdekaavion kääntäminen.

Ylös