Uusi busa kotona - Miten sisäänajo?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Uusi busa kotona - Miten sisäänajo?

Kirjoittaja Titaani » 12 Huhti 2007, 20:37

peltsi85 kirjoitti:
Titaani kirjoitti:n. 2v sitten tuli vierailtua Volvon autonmoottori tehtaalla Ruotsissa Skövdessä.

OT: Taisit olla vierailulla tämän kuvan rakennuksessa tai siinä lähettyvillä... Tuli meinaan viime kesänä käytyä tuolla kanssa! :)
Ei nyt ihan muista tota tarkaan, mutta muistaakseni tehtaalle mentiin sellaisesta pyörivästä ovesta kuten mailmalla monissa marketeissa.

Kirjoittaja 109-1175704339 » 12 Huhti 2007, 19:53

gold kirjoitti:Taitaa sun kulutusmittarisi näyttää lukemaa km/l. Paina sitä ylempää nappia n. 3 sekuntia ja saat tauluun lukemat l/100km.

Kiitos vaan :oho: Siellähän se vika piilikin eli tankin ja satulan välissä.. eli nyt näyttää 8l eli ollaan jo aika hyvässä totuudessa :mosh: Kierroksia koneeseen ja täytyy myöntää että raskaan duunipäivän päätteeksi ei tee ollenkaan hassumpaa päästää hanaa motarilla..vaikkakin tuo puuskittainen tuuli on todella vastaan näin keväällä mut :rocket Kiitos kaikille vastanneille, busanisteilla tuntuu olevan paljon mitä muilta puuttuu.. eli :respekt::iä ja kaveria ei jätetä fiilistä--> :kippis: kaikille

Kirjoittaja busapappa2 » 12 Huhti 2007, 19:00

Juu EI ! Eli Kujon toteama asia livenä pitää varmasti kutinsa joka mopon suhteen . Ruotsissa Maahantuojalle tullessa ( siis Suzukin ) Koneita on sen verran käytetty, että ne todetaan toimiviksi ! Lisäksi, maahantuoja tekee n. 500m koeajon jossa testataan hallintalaitteet ja NOPEASTI pikatarkistetaan, että mikään ei vuoda ! Kyllä tahti on joka paikassa niin tiukka, että sisään ajo on Ostajan asia, ajakoot kukin miten sitten lystääkin. ???

Tää nyt oli Skånelaisen Suzuki maahantuojaliikkeen ENTISEN koeajajan kertomaa . Joskin muutaman vuoden takaa, nykyään kundi räplää Motoja omassa firmassaan ! Tunsi ja Tiesi muuten Bikedoctorin Suomen Tampereen Epilästä ! :tapu:

Eli kyllä aikas hyvissä käsissä mopo on kun vie Miksulle ! :thumbup:

Joskaan Miksu ei tuntenut kundia ainakaan nimeltä, mutta maine kiiiiiriiiii ! :kippis:




Edited By busapappa2 on 1176394075

Kirjoittaja 112-1168023213 » 12 Huhti 2007, 18:46

Titaani kirjoitti:n. 2v sitten tuli vierailtua Volvon autonmoottori tehtaalla Ruotsissa Skövdessä.
OT: Taisit olla vierailulla tämän kuvan rakennuksessa tai siinä lähettyvillä... Tuli meinaan viime kesänä käytyä tuolla kanssa! :)

Kirjoittaja Titaani » 12 Huhti 2007, 17:31

n. 2v sitten tuli vierailtua Volvon autonmoottori tehtaalla Ruotsissa Skövdessä. Loppukokoonpanon jalkeen moottoria kaytettiin n. 10 min ajan. Moottori oli sellaisessa jigivaunussa ja koneeseen liitettiin pikaliitoskilla vedet, öljyt, polttoaineet ym. tarvittavat liitokset.
Itse käyttötapahtuma kiinnosti sikäli kun kyse on uudesta kasatusta koneesta. Täysin automaattinen testilaitteisto kaasutteli moottoria lähes koko ajan eri kierrosluvuille, eli tasaista käyntiä ei ollut juurikaan. Mitään rsitusta ei ollut kytkettynä moottorille. Näitä koekäyttöpaikkoja oli kymmeniä, koska 32s välein valmistui aina seuraava moottori.

Eli sellainen sisäänajo/ speksien tarkistus 5 ja 6 sylinterisille koneille tehtiin Volvolla.

Kirjoittaja Jone » 12 Huhti 2007, 11:13

Kujo kirjoitti:
Juice kirjoitti:Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?

Kumottu. Avasin täysin uuden moottorin juuri ja palotiloista näki, että kone oli kyllä ollut tulilla, mutta vain pienen hetken; männänrenkaissa oli maalimerkinnät tallella, tiivisteet eivät olleet tarttuneet lainkaan kiinni jne. Käyrästöstä päätellen se ei ole ollut käynnistysvaiheessa kiinni, vaan ilmeisesti moottoria on pöräytetty kokoonpanolinjalla kasaamisen jälkeen.

Tämä nyt on jo faktaa, että ei eivät hirveästi ole tehtaalla ajelleet koneella...vaikka joskus toista kuulee väitettävän. Onko sitten koneistusjälki niin hyvä/ tarkka, että ei kummempaa sisäänajoa kuitenkaan tarvita?

Kirjoittaja Kujo » 11 Huhti 2007, 23:57

Juice kirjoitti:Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?
Kumottu. Avasin täysin uuden moottorin juuri ja palotiloista näki, että kone oli kyllä ollut tulilla, mutta vain pienen hetken; männänrenkaissa oli maalimerkinnät tallella, tiivisteet eivät olleet tarttuneet lainkaan kiinni jne. Käyrästöstä päätellen se ei ole ollut käynnistysvaiheessa kiinni, vaan ilmeisesti moottoria on pöräytetty kokoonpanolinjalla kasaamisen jälkeen.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 11 Huhti 2007, 23:47

JonyMan kirjoitti:Minä sain tuosta sisäänajosta sellaisen neuvon, että "normaalilla" kaverilla ja suomen maanteillä busa on koko ajan sisäänajossa.
Puhut asiaa :mosh:

Kirjoittaja JonyMan » 11 Huhti 2007, 23:26

Minä sain tuosta sisäänajosta sellaisen neuvon, että "normaalilla" kaverilla ja suomen maanteillä busa on koko ajan sisäänajossa.

Kirjoittaja 77-1120930780 » 11 Huhti 2007, 22:16

Juice kirjoitti:Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?

Itse olen tiedostanut että noin tehtiin vuosikymmeniä silloin kun ihmisillä oli vielä töitä. Nykyään kukaan ei kerkeä ajelemaan koneita sisään, koska se olisi autoteollisuudelle aivan mieletön lisämeno... Jos VW poloa tulee linjalta 1 per tunti niin missä välissä se ajellaan vielä sisään. Ei tässä markkinataloudessa ole tommoiseen aikaa eikä rahaa...




Edited By MInk on 1176319033

Kirjoittaja 74-1150754244 » 11 Huhti 2007, 21:46

Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?

Kirjoittaja busapappa2 » 11 Huhti 2007, 21:10

Joo se toinen luku on hetkittäisestä ajosta, eli jos kylmillä starttaa voi sieltä löytyy 15 l kulutuksiiki, mutta tee niinku Goldi neuvo, niin tulee oikee luku, mulla menee vähä "ranteesta riippuen" 5,8L - 6,4L normiajossa, eli sekari kaupunki/maantie/ ja "vähä" noppeempi maantie, eli motari ! Keskikulutus on heilunut siellä kuuden litran pinnassa. Mopo on 25tkm ajettu K4 -05 regattu ! ja säädöt aikas hyvi kohilla ainaski ajotuntumasta päätellen. :p

No ens viikolla Gipro, Penkki ja säätö ! JA tietysti Huolto !! Sitten kesäkoitoksiin valmiina ! :D

Varmin tapa mitata kulutus on trippi nollille, tankillisella pärrää n. 300km sit syttyy valo ja TOSIAAN kandee tankata, sillä ajaa vielä ehkä 30km tai niillä nurkilla ! :bike: :mosh:




Edited By busapappa2 on 1176393190

Kirjoittaja jakehaanpää » 11 Huhti 2007, 20:57

make=rules kirjoitti:Tervehdys busanistit, sain hyviä vinkkejä uuden busan sisäänajoa varten :thumbup: mut pakko kysyy et viekö busa oikeasti yli 10l sadalle kilometrille bensaa, itse olen ajellut nyt aika kiltisti 200km ja kulutus hämää kun kuuntelee muiden pyörien kulutuksia...eli onko siis vain ominaisuus ja harrastus eli hyvä sellainen maksaa...sitäpaitsi bensaahan saa letkusta joka huoltoasemalta :turbobusa:

Jos sun kiltisti ajolla menee yli 10 l/100 km niin jossain mättää ??? Joko kiltisti ajosi on yli 9 tonnin kiekkojen tai mittaristosi näyttö ei ole L/km vaan km/L tai jotain... :omituinen:

"Normi" ajossa siel viiden seitsemän välillä / 100 km :thumbup:

Yllättäen Gold... ensin




Edited By jakehaanpää on 1176314301

Kirjoittaja 103-1116517908 » 11 Huhti 2007, 20:54

Taitaa sun kulutusmittarisi näyttää lukemaa km/l. Paina sitä ylempää nappia n. 3 sekuntia ja saat tauluun lukemat l/100km.

Kirjoittaja 109-1175704339 » 11 Huhti 2007, 20:50

Tervehdys busanistit, sain hyviä vinkkejä uuden busan sisäänajoa varten :thumbup: mut pakko kysyy et viekö busa oikeasti yli 10l sadalle kilometrille bensaa, itse olen ajellut nyt aika kiltisti 200km ja kulutus hämää kun kuuntelee muiden pyörien kulutuksia...eli onko siis vain ominaisuus ja harrastus eli hyvä sellainen maksaa...sitäpaitsi bensaahan saa letkusta joka huoltoasemalta :turbobusa:

Ylös