Gen2 modauksia kaudelle 2011

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gen2 modauksia kaudelle 2011

Kirjoittaja Robin » 13 Touko 2011, 14:33

jarim kirjoitti:Kaikki linkit vie samaan kuvaan? Samaten kuin tämän sivun ekassa vietissä kolme ensimmäistä kuvalinkkiä.

linkit korjattu :arskat:




Edited By Robinson Crusoe on 1305286399

Kirjoittaja jarim » 13 Touko 2011, 13:49

Kaikki linkit vie samaan kuvaan? Samaten kuin tämän sivun ekassa vietissä kolme ensimmäistä kuvalinkkiä.



Edited By jarim on 1305283811

Kirjoittaja Robin » 13 Touko 2011, 13:36

jotain pientä laittoa:

- Scorpio i800 häytin asennettu
- uudet etujarrulevyjen pultit
- mustat lankarullat takapukkia varten
- vanhan, melkein kokonaan haljenneen rekisterikilven tilalle uusi kilpi, taustalevy ja valo:

Taustalärpäkkeestä turhat mainokset pois kuva
Sovitettuna Nesmitin kilpitelineeseen kuva
Motonetin ledivalo kuva 1 ja 2
Rekisterikilven ledivalo on Motonetin tuotenro 38-2861. Kiitos Arcticdriver vinkistä :goodboy:

edit: linkit korjattu




Edited By Robinson Crusoe on 1305286329

Kirjoittaja Robin » 13 Touko 2011, 13:35

nämä turhat välispiikit voisi tietysti joku jaksava mode poistaa :arskat:

Kirjoittaja Robin » 10 Touko 2011, 13:29

Galferit alustavasti myyty :goodboy:

Kirjoittaja Tr3 » 10 Touko 2011, 12:26

mitä noita pikku detskuja . hinkkaamaan

Kirjoittaja Robin » 10 Touko 2011, 06:58

Tr3 kirjoitti:Mä otan ne jarrulevyt sulta

Ota yhteyttä niin käydään läpi pikkujutut.. kuten hinta :on_the_quiet:

Kirjoittaja Tr3 » 10 Touko 2011, 06:02

Sen alustan kanssa joutuu puljaa, ne orkkis säädöt ei pelitä ,

Kirjoittaja Tr3 » 10 Touko 2011, 06:00

Mä otan ne jarrulevyt sulta

Kirjoittaja Robin » 09 Touko 2011, 22:04

Päivitystä..

Pääsiäisenä otin ekat koeajot ja totesin parin jo aikaisemmin todetun ongelman lisäksi pari uutta:

1) jarrunestettä oli roiskunut pääsylinterin banjon prikoista läpi pleksille ja tankille
2) yläbanjo osui stongaan/sähköjohtoihin estäen pääsylinterin kääntämistä alaspäin parempaan asentoon, kuva
3) jarrukahva osui pahasti sisäkatteeseen (ikäväää tiukoissa käännöksissä), kuva 1 ja 2
4) jarrupalat eivät osuneet optimaalisesti levyyn, eli käytännössä satulaa ulospäin siirtävät välikappaleet (spacer) olivat liian pitkät normi 310mm jarrulevyille

Pyörä Ilulle (www.iluracing.fi), joka vaihtoi uudet prikat, hioi jarrukahvasta osan pois ja maalasi sen melko huomaamattomasti, sekä laittoi lisäprikan rajoittamaan kääntösädettä jottei kahva osuisi katteeseen. Samalla vaihdettiin Brakingin 320mm jarrulevyt (kuva).

Nyt viikonloppuna tuli ajettua ekan kerran kunnolla ja pyörä tuntuu aika hyvältä :cool:

Jarrut rupeaa olemaan ihan ok mutta sen syvempää analyysia en pysty tekemään ennen kun pääsen radalle. Ainakin tuntuma on mulle hyvä kun kahvan liike on sopiva, ei liian pitkä muttei liian hätäisen lyhytkään.

Alustasta on vaikea sanoa mitään. Keula, johon siis vaihdettiin Öhlinsin jouset, on nyt tehdassäädöissä ja takapää sekasäädöissä (esijännitys säädetty myyjän puolesta mun painon mukaan ja vaimennuksesta en tiedä).

Putken vaihdon (+13hv/5Nm) ja Vittaniemen Samin säädön jälkeen kaasuun vastaavuus tuntuu olevan eri tasolla. Huomattavasti parempi kun viime syksynä kun pyörä oli Samilla säädettävänä vakioputkilla. Silloin tuntui että pyörä oli jotenkin huonompi jälkeenpäin. Esim. matalilla kierroksilla sain jopa stumpattua pyörän pari kertaa liikennevaloissa.

Shifteri on hyvä. Sillä on makee pyssyttää menemään. Helposti yksi parhaista modeista :smoking:

Ai nin, oon mä jotain itsekin tehnyt :)

Eli ostin tuollaisen Fuzeblock jako/sulakerasian. Ideana on viedä sille virta akulta ja heräte jostain (itse otin herätteen takavalon johdosta). Sulakkeiden paikkaa vaihtamalla voidaan määrittää mitkä kuudesta ulostulosta toimii aina ja mitkä aktivoituu herätteellä (avainta kääntämällä).

Muitakin sähköjuttuja on tullut laitettua, esim. ActiveGPS nopeusnäyttö on vaikuttaa toimivan ihan ok mutta parempi asennuspaikka on vielä hakusessa. Virran viennin tankkilaukkuun hoidin Powerlet Luggage Electrix-kilkkeillä, kuva 1 ja 2

Asentamatta on vielä kovaäänisempi töötti, xenonvalo pitkille valoille ja Scorpion häly. Tai no, Scorpio oli pyörässä kiinni mutta se ei reagoinut kaukosäätimeen. Pitää käydä ostamassa uusi patteri ja jatkaa ihmettelyä.

edit: linkit korjattu




Edited By Robinson Crusoe on 1305285487

Kirjoittaja 106-1251057001 » 19 Maalis 2011, 08:49

Kiitos molemmista dynokäyristä. Noita on kiva ihmetellä. Jännää että putkisto tu ojo @6krpm yli 5hp tehoa.. Tietysti ei niin vertailukelpoista kun eri päivinä ajetut. Paljonkohan lämpötila vaikuttaa?

Hyvä teholisäys käyrässä ilokaasusta :)

Kirjoittaja Robin » 18 Maalis 2011, 21:23

Laitetaan tännekin
*****************
Robinson Crusoe kirjoitti:Malli: K9
Päivämäärä: 17.8.2010
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 26,4C

Teho/vääntö takapyörältä: 168,7hv/145,5Nm
Koneteho/vääntö: 183,5hv/152,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: vakio
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla

Kuvat: koneteho, takisteho ja Sami in action


Putkiston vaihdon jälkeen, muuten sama setti:

Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 22,3C

Koneteho/vääntö: 196,4hv/157,6Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla

Väännön lisäys oli aika olematonta, ainaostaan 5,6Nm :(

Ja sama fillari ilokaasulla:

Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 21,4C

Koneteho/vääntö: 231,2hv/190,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: työnnetään ilokaasua yli 8000rpm, muuten vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla

Todisteet: dynolappu

Huomionarvoinen seikka on lämpötilan muutos ja erityisesti ilmankosteus, joka oli viime elokuussa huomattavasti korkeampi kun nyt maaliskuussa.

Kirjoittaja Vmatti » 13 Maalis 2011, 10:42

No niin, hyvät on lukemat. Kyll nyt on hyvä uusi kausi aloittaa.

Kirjoittaja Robin » 12 Maalis 2011, 23:09

hups, muistin vähän väärin. Dynolappi on nyt edessäni:

196.4hv @ 10206rpm / 157.6Nm @ 7061rpm

ilokaasulla: 231.2hv @ 9839rpm / 190.0Nm @ 8328rpm

***************
Koneelle ei ole tehty mitään, putkiviri, eli Akran 4-2-2 kokoränni on ainoa muutos. Samin mukaan hänen penkissään on käynyt yksi gen2:nen jossa on ollut enemmän tehoa (oliko 199hv). Eli sinänsä en ole tyytyväinen :D

Puhutaan siis konetehosta, ei takistehosta.

Kirjoittaja jamonaattori » 12 Maalis 2011, 21:16

Robinson Crusoe kirjoitti:Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm

Mitäs tähän settiin on tehty perukoneelle?

Ylös