Kirjoittaja 106-1145539559 » 16 Elo 2006, 11:45
MaKeR kirjoitti:Muistaakseni ainakaan pcIII:ssa ei kaikki syttynyt. Kun löi koneen kiinni ja katsoi pc:n softalla näytti throttle 0% tyhjällä ja 100% täydellä kaasulla. Softalla pystyy kyllä kalibroimaan pc:n, mutta kannattaa tarkistaa ensin juurikin tuo TPS.
Ok, kiitos tiedosta. Otin tuossa aamulla heti tuon TPS-asian työn alle. Kesti jonkun aikaa, että löysin sen pistokkeen, josta piti ne kaksi johtoa yhdistää. Ohjeessa oli sanottu vasen takaposki, minä sitten etsin kuumeisesti sivukatteen takaa, mutta loppujen lopuksi löysin sen etuistuimen ja takakatteen välistä.
Korjausoppaassa kehotettiin laittamaan pyörä käyntiin ja säätämään tyhjäkäynti 1150 RPM. Sitten sen C00 viivan tulisi olla keskellä. Mulla oli onneksi keskellä se, koska siinä anturissa on näemmä sellaiset torx-ruuvit, jossa on tappi keskellä. Mistäs sellaisen avaimen mahtaisi saada, vai oletteko mahdollisesti modaillut omaa avaintanne tai käyttänyt siihen ruuviin pientä väkivaltaa sen tapin poistamiseksi?
[color=#000000][quote="MaKeR"]Muistaakseni ainakaan pcIII:ssa ei kaikki syttynyt. Kun löi koneen kiinni ja katsoi pc:n softalla näytti throttle 0% tyhjällä ja 100% täydellä kaasulla. Softalla pystyy kyllä kalibroimaan pc:n, mutta kannattaa tarkistaa ensin juurikin tuo TPS.[/quote]
Ok, kiitos tiedosta. Otin tuossa aamulla heti tuon TPS-asian työn alle. Kesti jonkun aikaa, että löysin sen pistokkeen, josta piti ne kaksi johtoa yhdistää. Ohjeessa oli sanottu vasen takaposki, minä sitten etsin kuumeisesti sivukatteen takaa, mutta loppujen lopuksi löysin sen etuistuimen ja takakatteen välistä.
Korjausoppaassa kehotettiin laittamaan pyörä käyntiin ja säätämään tyhjäkäynti 1150 RPM. Sitten sen C00 viivan tulisi olla keskellä. Mulla oli onneksi keskellä se, koska siinä anturissa on näemmä sellaiset torx-ruuvit, jossa on tappi keskellä. Mistäs sellaisen avaimen mahtaisi saada, vai oletteko mahdollisesti modaillut omaa avaintanne tai käyttänyt siihen ruuviin pientä väkivaltaa sen tapin poistamiseksi?[/color]