Kytkimen toiminta... - ... ja suojalaippa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kytkimen toiminta... - ... ja suojalaippa

Kirjoittaja Timppa » 17 Elo 2006, 21:36

Siirsin tähän ketjuun tuolta "öljy.." topicista noi suojalaippaan ja sen tarpeellisuuteen liittyvät viestit... Löytynevät paremmin...



Edited By Timppa on 1155840543

Kirjoittaja jummijammi » 12 Elo 2006, 09:20

Mullaki näytti olevan ihan "sormikireydellä" vaihdekiksin akseli.. Nyt löyty syy, ku stripillä ei pääse viimekesän aikoihin.. Liian isot välit vaihteissa... :stupid: :rasberry:
Ja siis K5




Edited By jummijammi on 1155363653

Kirjoittaja kajbusa » 11 Elo 2006, 07:46

Minullakin irtosi vaihdevipu viimekesänä (n4000km)... liimalla kiinni ..... ompa sen jälkeen pysynyt

Kirjoittaja 106-1154289781 » 10 Elo 2006, 22:55

Sepe kirjoitti:Eli ei sua ole huijattu, vähän vaan johdettu harhaan. :D Sellasia ne Tamperelaiset on. :offtopic:

Olen samaa mieltä täällä Nokialla. Tuo öljyä suositteleva huolto olikin Ylöjärvellä, eli Tamperelaisten piikkiin koko juttu.
:rasberry:

EDIT: mutta mustamakkara on oikeesti maailman parasta Tanpereella.

EDIT EDIT: Vahapullon myynyt kaveri väänsi savon murretta ja Hesan slangia sekaisin ?




Edited By jussibussi on 1155242472

Kirjoittaja Sepe » 10 Elo 2006, 22:50

jussibussi kirjoitti:Erikoista touhua ! Paikallinen Suzukikauppias (Tampere) Myi ketjuvahasprayta joka on "maailman parasta" ja mun uuteen busaan oli sitä laitettu luovutushuollossa.
Ei kun se oli kauppias! Se myi MAAILMAN parasta ketjuvahaa! Ja ne kaikki kun on ihan täyttä paskaa. Eli ei sua ole huijattu, vähän vaan johdettu harhaan. :D Sellasia ne Tamperelaiset on. :offtopic:

Kirjoittaja 106-1154289781 » 10 Elo 2006, 22:34

Sepe kirjoitti:
jussibussi kirjoitti:Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:

Eikä voitele mutta kerää kaiken paskan itseensä ja tuhoaa ketjut. :O

Erikoista touhua ! Paikallinen Suzukikauppias (Tampere) Myi ketjuvahasprayta joka on "maailman parasta" ja mun uuteen busaan oli sitä laitettu luovutushuollossa. Nyt kävin 1000km huollossa eräällä toisella valtuutetulla korjaamolla ja kaveri sanoi että älä missään tapauksessa käytä sitä vahaa, vaan tunge se vahapurkki pers...seen. ja niin vahapurkki lensi metsään.... melkoisia mielipide-eroja Suzukin valtuutetuilla mestoilla.... huh huh




Edited By jussibussi on 1155238577

Kirjoittaja Sepe » 10 Elo 2006, 22:23

jussibussi kirjoitti:Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:
Eikä voitele mutta kerää kaiken paskan itseensä ja tuhoaa ketjut. :O

Kirjoittaja RHead » 10 Elo 2006, 16:52

jussibussi kirjoitti:
rosmo kirjoitti:Kummastuttaa kovin se väite, että ketjuöljy voisi kulkeutua kytkinnesteen sekaan. Tämä kaiketi edellyttäisi huomattavia välyksiä kytkimen työsylinterissä.

Palatakseni suojalaippoihin vielä...Hmmm....ja mitäs jos joku käyttää esim. BelRayn SuperClean Chainlubea. Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:
Kyllä ihan samalla tavalla paskautuu..

Kirjoittaja 106-1154289781 » 10 Elo 2006, 16:10

rosmo kirjoitti:Kummastuttaa kovin se väite, että ketjuöljy voisi kulkeutua kytkinnesteen sekaan. Tämä kaiketi edellyttäisi huomattavia välyksiä kytkimen työsylinterissä.

Palatakseni suojalaippoihin vielä...Hmmm....ja mitäs jos joku käyttää esim. BelRayn SuperClean Chainlubea. Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:

Kirjoittaja 86-1136476978 » 09 Elo 2006, 16:31

Vesku kirjoitti:
Jassu kirjoitti:Hmmh, mullakin 05 mutta ei hajuakaan mistä ruuvista te puhutte. Siis missäpäin sitä vaihdekiksiä on joku kiristettävä ruuvi mikä irtoilee?

Se tappi johon vaihdepoljin tulee kiinni (oliko siinä nyt joku lukkorengas). Kuiteskin tappi tulee kierteillä runkoon. Olipas epäselvästi selvitetty ???

Juuri näin. Taisi olla 17 mm avain, joka sopi. Löytynee busan omista työkaluistakin. Mulla sattui paikalle, kun laitoin hätävilkut päälle, "Itä-Saksalainen" motoristi, joka levitti koko työkaluarsenaalinsa tienposkeen. Sieltähän apu löytyi. Annoin Tuplan palkaksi poijaalle. :mosh:
EDIT:
Kuva ko. jutusta (harjoittelua gallerialla. Lainasin "jesuiittamaisesti" pyöräsi kuvaa Jussibussi, kiitokset!) :arskat:




Edited By Vikla on 1155240818

Kirjoittaja Vesku » 09 Elo 2006, 15:43

Jassu kirjoitti:Hmmh, mullakin 05 mutta ei hajuakaan mistä ruuvista te puhutte. Siis missäpäin sitä vaihdekiksiä on joku kiristettävä ruuvi mikä irtoilee?
Se tappi johon vaihdepoljin tulee kiinni (oliko siinä nyt joku lukkorengas). Kuiteskin tappi tulee kierteillä runkoon. Olipas epäselvästi selvitetty ???

Kirjoittaja Jassu » 09 Elo 2006, 15:37

Hmmh, mullakin 05 mutta ei hajuakaan mistä ruuvista te puhutte. Siis missäpäin sitä vaihdekiksiä on joku kiristettävä ruuvi mikä irtoilee?

Kirjoittaja Vesku » 09 Elo 2006, 15:36

Löysällä oli mullakin ja -05. Onneksi huomasin itse kun pyörä oli ollu eka huollossa ja vaihdepoljin oli kuin lampaan jalka...
Kyllä noita muttereita on hyvä silloin tällöin tarkistella. Mulla ainakin mm. katteen ruuvit aika kevyesti kiinni.

Kirjoittaja Jaakko » 09 Elo 2006, 15:04

Busajani kirjoitti:Kuten myös, -05:ssa oli vaihdepoljin päättäny motarilla tipahtaa sen akselin varaan killumaan, siinähän sitä oli sitten pitkä ramppi motarilta noustessa aikaa ihmetellä, että mihin se on joutunu.
Täsmälleen näin kävi kaverin -05pyörässä. motarilla tippu akselin varaan.

Kirjoittaja -Artsi- » 09 Elo 2006, 14:43

Joku uuden ostanut voisi reklamoida Suzuki Finlandia tuosta, näyttäisi olevan "tyyppivika" ainakin -05 malleissa...

Saisivat ohjeistaa luovutushuoltoon kuuluvaksi tuon polkimen kiinnityksen tarkistuksenkin.
:glare:

Ylös