Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Kirjoittaja suiza » 19 Elo 2024, 15:39

Näinhän se tahtoo mennä. Itse aikoinaan samassa mutkassa vähän reippaammin kaadoin lunariin uuden gen 2:sen.:(

Kirjoittaja Jape79 » 02 Elo 2024, 22:24

Ootteko kuulleet sanontaa, On kahden laisia motoristeja. Motoristeja jotka tulevat kaatumaan, ja motoristeja jotka ovat kaatuneet? No, ite kuulun nyt tuohon jälkimmäiseen porukkaan :oho: No kaaduin mie pri kertaa talvella krossipyörällä mutta ei niitä lasketa

Lippasin Busan Kemorassa viime viikonloppuna kahvilan mutkassa. Harmi että gopro oli poissa päältä niin ei saanut tilannetta ikuistettua. Anyhow, downpipe ryykkäsi kiinni sen verran reippaasti että etunen läksi alta. Pyörä liukui asfaltilla ehkä 10 metriä ennen kun pysähtyi sitten hietikolle. Näyttäisi että pääsee pelkällä sivukatteen vaihdolla, sikäli jos samalla värillä onnistuu osan jostakin löytämään.

Mites se silleen?

Muut pienet ruvet tangon päässä vaimentimessa jne. saavat jäädä lisäämään katu uskottavuutta.

Kone pitänee kans avata talven aikaan, kuulemma tuprauttaa sinistä reilummin avatessa. Samalla voisi funtsia tuota ahdin hommaa, josko päivittäisi mitsun johonkin muuhun puhaltimeen ???

Kirjoittaja 1340R86 » 25 Heinä 2024, 13:40

1 osainen sarja niin
tutkaile systeemiä 2 osaisella pakopesällä oleva ahdinta sitten
siihen ahtimen laipan ja pakosarjan laipan väliin pala missä toisessa
reiässä on sulkuläppä ohjaa ensin kaikki kaasut pieneen reikään
ja vasta kun isoa tilavutta pesäsässä tarvitsee niin sitten avaa sen,
ohjauksen voi tehdä vaikka ahtopainen mukaan

muun laisissa vehekeissä tuolla systemillä
on herääminen pysynyt kohtuulisena

Kirjoittaja Jape79 » 17 Kesä 2024, 22:12

Yks osanen sarja, oliko tuo nyt sitten T25 laipalla ???

Kirjoittaja 1340R86 » 17 Kesä 2024, 11:42

Onkos siinä nyt jaetut sarjat vai 1 osainen

Kirjoittaja Jape79 » 09 Kesä 2024, 11:13

Vähän jälkijunassa postaus…

Ei kerenneet nostopalikat ajallaan perille, mentiin siis samalla setupilla kun edellisenä kesänä. Talven jäärata ajosta oli vissiin jotakin hyötyä kun 5 sekkaa putosi Ahvenistolla viimekesän ajasta sen enempää puristamatta :tapu:


Taas alkaa päässä pyöriä kaikenlaisia ajatuksia… Ahtimen jos vaihtaisi johinkin missä tuottoa piisaisi hitusen enemmän, mutta toisaalta ajettavuus ei saisi kärsiä, eli ahtimen olisi herättävä suht alhaalta. Tavoitteena ei siis ole puristaa tehoa lisää vaan kenties saavuttaa sama teho pienemmällä paineella/pakopaineella ??? Olisikohan olemassa varteenotettavia bolt-on ahtimia tohon mitsun hyrrän tilalle? Varmaan jos olisi kuulalaakeroitu ahdin niin tuo jeesaisi ahtimen heräämistä. Diskopottua (GT2860RS) kattelin mutta tuo taitaa olla abaut samaa tuotto/teholuokkaa tuon mitsun ahtimen kanssa.

Kirjoittaja Jape79 » 20 Huhti 2024, 12:14

Luulen että tuo on ihan omaa huolimattomuutta.. Kiskon reikiä joutu poraamaan isommaksi ja tuo toisen puolen kisko väänty aika jyrkälle mutkalle kun terä honasi kiinni. Oikasin vaan rutun ja ajattelin ettei se haittaa. No, näköjään haittasi. Nyt tein uuden samanlaisen, ilman että meni ruttuun. Näkee kesällä kestääkö, uskon että kestää.

Perän nostoon tarvittavat osat tulee perille ensi viikolla, 5.5 näkee Ahvenistolla meneekö parempaan vai huonompaan suuntaan :bike:

Kirjoittaja SMR » 07 Huhti 2024, 11:37

Miten ihmeessä se painekotelo ei pysy kiinni,
kehittelet sinne vaan kunnon raudat, ei välttämättä mitään ratakiskoa tarvii.
Aika simppelit kiinnikkeet on pitäny 2.3bar ahdot kurissa, kiinnitys pitää olla voiman suuntainen, sen mitä nyt pystyy tekemään.

Kirjoittaja Jape79 » 01 Huhti 2024, 12:08

toimeve kirjoitti:Keulan säätöjä saa rukata melekosesti jos/kun perää nostaa. Kokemusta on. Itellä tuntu, että olis yhtäaikaa kaksi eri pyörää joita koittaa viiä mutkasta toiseen. Korotuksen tein gen1 Busaani sillä "kolmisilmäsellä" eli keskellä vakio ja sitte oli ne korotus ja madallus siinä samassa luussa.

Hyvin noppeesti tiputin normikorkuseksi. En saanu luontevasti menevää vaikka kuinka säätelin myös keulaa (siis niistä napsuista, en muutoin), paremmaksi sai mutta ei luontevaksi.
Okei, pakko tämä on kuitenkin ite koittaa ennen kun uskon että huonoksi menee :p Jos sitä sitten ottaisi kaiken varalta vakiot osat matkaan, äkkiähän tuon takasin muuttaa jos on ihan paska ajaa.

Kirjoittaja toimeve » 31 Maalis 2024, 12:01

Keulan säätöjä saa rukata melekosesti jos/kun perää nostaa. Kokemusta on. Itellä tuntu, että olis yhtäaikaa kaksi eri pyörää joita koittaa viiä mutkasta toiseen. Korotuksen tein gen1 Busaani sillä "kolmisilmäsellä" eli keskellä vakio ja sitte oli ne korotus ja madallus siinä samassa luussa.

Hyvin noppeesti tiputin normikorkuseksi. En saanu luontevasti menevää vaikka kuinka säätelin myös keulaa (siis niistä napsuista, en muutoin), paremmaksi sai mutta ei luontevaksi.

Kirjoittaja Jape79 » 29 Maalis 2024, 19:18

suiza kirjoitti:
Jape79 kirjoitti:Noniin, talvi menikin näppärästi crossipyörällä jäärataa harrastaessa.


Pääsi oikein kunnon naurut kun nosti tankin pystyyn suuttimia irrottaakseen. En muistanukaan että Motoparkissa ratkesi taas painekotelo irti joutu punomaan tuon kiinni sillä mitä käytettävissä oli. Rautalankaa ja nippusiteitä. No, hyvin kesti vielä Motorgracen ja pari ajosettiä ajaa :p

Improvisoitu painekotelon kiinnitys

Suuttimet kävi Finjectorilla, ei löytynyt syytä tai vikaa noista, 1.1% sisään tuotot, suihkun muoto ja tiiveys ok ???

Rapsa


Ei siis kentälle tänä kesänä. Ajellaan sitä rataa ja tourinkia.

Ratahommaa varten pitää taikoa lisää kallistuskulmaa kun Motoparkissa alko polvipalojen lisäksi kulua myös pyörän alimmat osat. Tuo hoitunee helpoiten nostamalla perää abaut 50mm. Tällä vissin myös keulakulma muuttuu siten että tuo kääntyy mutkaan vähän hanakammin.

Perän nostoon taidan tehdä samanlaiset reikäsäätöiset koiranluut mitkä on myös laskemista varten mutta säätövara vaan päivänvastaiseen suuntaan.

Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Pitänee kuitenkin kokeilla. Oma fiilis tällä hetkellä että ei haittaisi vaikka herkemmin kääntyisi, nyt saa vääntämällä vääntää että saa pyörän riittävän kallelleen. Nopeestihan tuon sitten vakio korkoon palauttaa jos huonommaksi menee.

Vai joutuuko sitten ostamaan kohta jonkun kilosen sporttipärrän rata hommia varten, jos ei busasta mieleistä saa ajaa…

Kirjoittaja suiza » 29 Maalis 2024, 09:15

Jape79 kirjoitti:Noniin, talvi menikin näppärästi crossipyörällä jäärataa harrastaessa.


Pääsi oikein kunnon naurut kun nosti tankin pystyyn suuttimia irrottaakseen. En muistanukaan että Motoparkissa ratkesi taas painekotelo irti joutu punomaan tuon kiinni sillä mitä käytettävissä oli. Rautalankaa ja nippusiteitä. No, hyvin kesti vielä Motorgracen ja pari ajosettiä ajaa :p

Improvisoitu painekotelon kiinnitys

Suuttimet kävi Finjectorilla, ei löytynyt syytä tai vikaa noista, 1.1% sisään tuotot, suihkun muoto ja tiiveys ok ???

Rapsa


Ei siis kentälle tänä kesänä. Ajellaan sitä rataa ja tourinkia.

Ratahommaa varten pitää taikoa lisää kallistuskulmaa kun Motoparkissa alko polvipalojen lisäksi kulua myös pyörän alimmat osat. Tuo hoitunee helpoiten nostamalla perää abaut 50mm. Tällä vissin myös keulakulma muuttuu siten että tuo kääntyy mutkaan vähän hanakammin.

Perän nostoon taidan tehdä samanlaiset reikäsäätöiset koiranluut mitkä on myös laskemista varten mutta säätövara vaan päivänvastaiseen suuntaan.

Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.

Kirjoittaja Jape79 » 14 Maalis 2024, 18:53

Noniin, talvi menikin näppärästi crossipyörällä jäärataa harrastaessa.


Pääsi oikein kunnon naurut kun nosti tankin pystyyn suuttimia irrottaakseen. En muistanukaan että Motoparkissa ratkesi taas painekotelo irti joutu punomaan tuon kiinni sillä mitä käytettävissä oli. Rautalankaa ja nippusiteitä. No, hyvin kesti vielä Motorgracen ja pari ajosettiä ajaa :p

Improvisoitu painekotelon kiinnitys

Suuttimet kävi Finjectorilla, ei löytynyt syytä tai vikaa noista, 1.1% sisään tuotot, suihkun muoto ja tiiveys ok ???

Rapsa


Ei siis kentälle tänä kesänä. Ajellaan sitä rataa ja tourinkia.

Ratahommaa varten pitää taikoa lisää kallistuskulmaa kun Motoparkissa alko polvipalojen lisäksi kulua myös pyörän alimmat osat. Tuo hoitunee helpoiten nostamalla perää abaut 50mm. Tällä vissin myös keulakulma muuttuu siten että tuo kääntyy mutkaan vähän hanakammin.

Perän nostoon taidan tehdä samanlaiset reikäsäätöiset koiranluut mitkä on myös laskemista varten mutta säätövara vaan päivänvastaiseen suuntaan.

Kirjoittaja 1340R86 » 12 Joulu 2023, 18:59

Jape79 kirjoitti:Onhan siinä voinu tulla vaurioita jo ekassa vedossa kun läppärungot irtosi. Minun käsittäkseni kartat pitäs olla samat joka sylinterissä. Mistään kohtaa ei minusta ennakko olla nostettu vaan myöhästetty ahdoilla. Mutta onko myöhästetty riittävästi…

Meinasin nyt ainakin alkuun käyttää suuttimet testattavana, niin näkee josko noissa olisi ollut vikaa tai heittoa ???

Ei se tuo maxxecukaan varmaan autuaaksi tee, ainoo mikä siinä kiehtoo on mahdollisuus tehdä tai virittää turvarajoja mikä sitten kenties katkaisee laulun ennen täydellistä tuhoa :bowdown:
Tai onko myöhstetty liikaa

Kirjoittaja Jape79 » 10 Marras 2023, 22:37

Onhan siinä voinu tulla vaurioita jo ekassa vedossa kun läppärungot irtosi. Minun käsittäkseni kartat pitäs olla samat joka sylinterissä. Mistään kohtaa ei minusta ennakko olla nostettu vaan myöhästetty ahdoilla. Mutta onko myöhästetty riittävästi…

Meinasin nyt ainakin alkuun käyttää suuttimet testattavana, niin näkee josko noissa olisi ollut vikaa tai heittoa ???

Ei se tuo maxxecukaan varmaan autuaaksi tee, ainoo mikä siinä kiehtoo on mahdollisuus tehdä tai virittää turvarajoja mikä sitten kenties katkaisee laulun ennen täydellistä tuhoa :bowdown:




Edited By Jape79 on 1699649223

Ylös