Kirjoittaja 1340R86 » 29 Kesä 2019, 16:11
keitsi kirjoitti:1340R86 kirjoitti:Siksipä tuota kyselin itsellä kun oli pitkään käytössä systeemi, bensalla missä 1000cc suutimet, kertova paineen säädin,
vaiko ecu säädettynä iap sekä tps kartatoilla ja missän vaihessa ei ajossa mitään nykimistä röpötelyä tms häiröitä mille myös itse suorastaan vainoharhaisen alerginen
hyvin siirtyi eiahdetusta ahdetulle alueelle ja taas takisin
samoin tyhää kävi nätisti ehkpää olis kestänyt sen puolesta 1500-1800cc suutimetkin laittaa 2000cc oli liikaa nätille tyhjä käynnille
(oikeestaan nätimin kävi tyhjää kuin tuo täysin vakio nykisin käytössä oleva gen2)
ahtopainettakin sieti säätely varan puolesta 1.5bar kokeilun(enepää ei kokeilut)
jos seka käytöstä haaveille niin että lorautaa tankkin mitä millonkkin niin siihen tuo ei taivu,
mutta sillä tavoin että vaihtaa aineen tankissa ja säätä ne ecun toiset kartat sitten valmiiksi toiselle aineelle
Päästö sai myös halutessa hyviksi
jäähdytyskö se pää syy miksi e85 satunainen käyttö on mielessä? mitenkäs "vesi" ruisku nehän ei ole kovin kaliita
jos rahaa käytää ja lajennus varaa systeemin motec
löytyy myös semoinen mikä sopii myös suoraan pyörän omiin johtoihin
Katsatusta ajatellen
olethan selvitänyt maahan tuojalta että juuri se pyörä on semmoisen normin
mukainen missä se on mahdolista
itse samaan tarkoitukseen selvitelessä kertoivat että voi olla 2 saman vuotista ja toinen on eri normin mukainen ja toinen selainen että onnistuu
No jäähdytys iso syy, lähinnä jos sen saisi puoli-ilmaiseksi niin ihan kiva lisä. Saahan E85:llä turvallisesti ottaa turbopyörästä vähän enemmän tehoja, ilman että pitää säätää niin sairaan rikkaalle kuten nykyinen on. Jos laittaisin sellaisen ecun millä flexifuel onnistuu niin se olisi plussaa.
Uskon kyllä että noista kertova säädin + TPS/IAP saa ihan ajokelpoisen, mutta ei siitä kyllä hyvää tule. Olen tuota omaa koittanut hienosäätää tovin ja jos ajat "väärin" menee säädöt joko rikkaalle tai laihalle, lähinnä IAP-TPS vaihdossa. Toki olen itsekin nämä ajotyylit oppinut välttämään omassa pyörässä mutta häiritsee se silti.
Vituttaa katsella laajakaistalambdan lukemia kun seokset heittelee miten sattuu, mistä johtuen myös bensakulutus on iso.
Haen ensisijaisesti hyvää jokapäiväiseen ajoon tarkoitettua käyttöpyörää, myös radalla ja kiihdytyajoissa tulee käytyä.
Motecin mainitsit - on varmasti hyvä, mutta joku 4000 euron sijoitus ecuun kuulostaa köyhälle kalliilta.
AEM on 50% motecin hinnasta johtosarjoineen, eli 2000 euroa halvempi.
Itsekin tuli lajaakaistan näyttöä katseltua ja ajossa ei ahtoja
14.3-13.5 välillä mistä sitten rikastui ahtojen puolelle mennessä
mitä ei mistään muusta huomannut kun lisääntyvistä meno haluista samaan tapaan kuin vapari pääsee vetoaluelle mitään erityistä ajo tappa ei tarvinnut noudatta(eli eritäinkin ajettava)
matka ajossa enimäkseen muun liikentteen mukaan ajellessa
tankilessala helposti 280-300km tankkaus väli,
vartilla ja kentällä sitten jotain muutta tai jos reisatessa nosti vauhdin niin että on vähän väliä enemän ahdon puolella kuin imun
en sitten tiedä mikä tuosta huonon tekisi
ehkä se että lambda näytti joskus hiukan enemän joskus hiukan vähemmän
(tosin niin se tekee vaparisakin kun kiihdyttä niin rikastuu ja sitten taas laihenee mutta ihan ahto käyrää se kyllä seurasi)
joka päivessä ajossa tuokin oli toimi hyvin niin alppi kurveissa kuin hollanissa tai työmatka ruuhakssa
talous puolta ajatelle niin jäähdytykseen hommaa vesiruiskun/coolerin niin silloinkin voi ottaa enemän tehoja
jos käytössä on kertova paineen säädin niin onhan se jossain muualla kuin tankin alla, jos on siellä niin se voisi selittä
että säätöä sopivaa ei meinaa löytyä tai sitten se että sisään menevä ilma kuumenne niin paljon ahdolie siirtyesä että happikatto aiheutaa likkaa rikastumista,
mutta jokainen tekee tavallan ja se onkin hyvä niin
[quote="keitsi"][quote="1340R86"]Siksipä tuota kyselin itsellä kun oli pitkään käytössä systeemi, bensalla missä 1000cc suutimet, kertova paineen säädin,
vaiko ecu säädettynä iap sekä tps kartatoilla ja missän vaihessa ei ajossa mitään nykimistä röpötelyä tms häiröitä mille myös itse suorastaan vainoharhaisen alerginen
hyvin siirtyi eiahdetusta ahdetulle alueelle ja taas takisin
samoin tyhää kävi nätisti ehkpää olis kestänyt sen puolesta 1500-1800cc suutimetkin laittaa 2000cc oli liikaa nätille tyhjä käynnille
(oikeestaan nätimin kävi tyhjää kuin tuo täysin vakio nykisin käytössä oleva gen2)
ahtopainettakin sieti säätely varan puolesta 1.5bar kokeilun(enepää ei kokeilut)
jos seka käytöstä haaveille niin että lorautaa tankkin mitä millonkkin niin siihen tuo ei taivu,
mutta sillä tavoin että vaihtaa aineen tankissa ja säätä ne ecun toiset kartat sitten valmiiksi toiselle aineelle
Päästö sai myös halutessa hyviksi
jäähdytyskö se pää syy miksi e85 satunainen käyttö on mielessä? mitenkäs "vesi" ruisku nehän ei ole kovin kaliita
jos rahaa käytää ja lajennus varaa systeemin motec
löytyy myös semoinen mikä sopii myös suoraan pyörän omiin johtoihin
Katsatusta ajatellen
olethan selvitänyt maahan tuojalta että juuri se pyörä on semmoisen normin
mukainen missä se on mahdolista
itse samaan tarkoitukseen selvitelessä kertoivat että voi olla 2 saman vuotista ja toinen on eri normin mukainen ja toinen selainen että onnistuu[/quote]
No jäähdytys iso syy, lähinnä jos sen saisi puoli-ilmaiseksi niin ihan kiva lisä. Saahan E85:llä turvallisesti ottaa turbopyörästä vähän enemmän tehoja, ilman että pitää säätää niin sairaan rikkaalle kuten nykyinen on. Jos laittaisin sellaisen ecun millä flexifuel onnistuu niin se olisi plussaa.
Uskon kyllä että noista kertova säädin + TPS/IAP saa ihan ajokelpoisen, mutta ei siitä kyllä hyvää tule. Olen tuota omaa koittanut hienosäätää tovin ja jos ajat "väärin" menee säädöt joko rikkaalle tai laihalle, lähinnä IAP-TPS vaihdossa. Toki olen itsekin nämä ajotyylit oppinut välttämään omassa pyörässä mutta häiritsee se silti.
Vituttaa katsella laajakaistalambdan lukemia kun seokset heittelee miten sattuu, mistä johtuen myös bensakulutus on iso.
Haen ensisijaisesti hyvää jokapäiväiseen ajoon tarkoitettua käyttöpyörää, myös radalla ja kiihdytyajoissa tulee käytyä.
Motecin mainitsit - on varmasti hyvä, mutta joku 4000 euron sijoitus ecuun kuulostaa köyhälle kalliilta.
AEM on 50% motecin hinnasta johtosarjoineen, eli 2000 euroa halvempi.[/quote]
[color=#000080]Itsekin tuli lajaakaistan näyttöä katseltua ja ajossa ei ahtoja
14.3-13.5 välillä mistä sitten rikastui ahtojen puolelle mennessä
mitä ei mistään muusta huomannut kun lisääntyvistä meno haluista samaan tapaan kuin vapari pääsee vetoaluelle mitään erityistä ajo tappa ei tarvinnut noudatta(eli eritäinkin ajettava)
matka ajossa enimäkseen muun liikentteen mukaan ajellessa
tankilessala helposti 280-300km tankkaus väli,
vartilla ja kentällä sitten jotain muutta tai jos reisatessa nosti vauhdin niin että on vähän väliä enemän ahdon puolella kuin imun
en sitten tiedä mikä tuosta huonon tekisi
ehkä se että lambda näytti joskus hiukan enemän joskus hiukan vähemmän
(tosin niin se tekee vaparisakin kun kiihdyttä niin rikastuu ja sitten taas laihenee mutta ihan ahto käyrää se kyllä seurasi)
joka päivessä ajossa tuokin oli toimi hyvin niin alppi kurveissa kuin hollanissa tai työmatka ruuhakssa
talous puolta ajatelle niin jäähdytykseen hommaa vesiruiskun/coolerin niin silloinkin voi ottaa enemän tehoja
jos käytössä on kertova paineen säädin niin onhan se jossain muualla kuin tankin alla, jos on siellä niin se voisi selittä
että säätöä sopivaa ei meinaa löytyä tai sitten se että sisään menevä ilma kuumenne niin paljon ahdolie siirtyesä että happikatto aiheutaa likkaa rikastumista,
mutta jokainen tekee tavallan ja se onkin hyvä niin :)[/color]