Busa nypyttää ja pätkii. - Nypyttää alle 3000rpm.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busa nypyttää ja pätkii. - Nypyttää alle 3000rpm.

Kirjoittaja SJU » 20 Syys 2018, 21:46

Juu, en todellakaan tiedä millä säädettiin. Nyt sitten vaihdettu sensoreita mutta ei auta. Eli commanderia ei kannata hankkia vaan viedä samin autopajalle säätöihin. Näillä nyt eteenpäin. Voin muuteen sanoa että nyt ..tuttaa... :twisted:

Kirjoittaja jarim » 18 Syys 2018, 22:14

"Oman boksin säädöllä" voidaan tarkoittaa myös ns. Yoshiboksilla säätämistä. Tommonen laite:
Kuva

Tuostakin on sitten useampia malleja eri valmistajilla, itse laite kun on todella yksinkertainen valmistaa vaikka itse. Tuolla ei siis saa likikään sellaista lopputulosta mitä EcuEditorilla...

Kirjoittaja juu-zo » 17 Syys 2018, 21:25

Commanderista et saa mitään hyötyä kun oma ecu säädetään. Jätä se siis kauppaan.

Kirjoittaja SJU » 17 Syys 2018, 21:01

OK. Eiköhän näillä eteenpäin päästä ja samille viedään.. Ja taidanpa sen commanderin vielä tuohon hankkia. ()=

Kirjoittaja juu-zo » 17 Syys 2018, 19:53

Vittaniemellä myös oma pyörä säädelty ja tyytyväinen olen säätöihin ollut.

Kirjoittaja Jape79 » 17 Syys 2018, 19:25

Samin autopaja Espoossa, säätää oman boxin. Tuolta ei taida ainakaan kovin herkällä huonoa palautetta löytyä :thumbup:

Kirjoittaja SJU » 17 Syys 2018, 17:42

On tosiaan säädetty tänä kesänä täällä varsinis-suomessa ja siis omasta boksista ja penkissä. Itse en ollut paikalla säädön aikana joten en tiedä miten tapahtui. Paikkaa en viitsi mainita koska vielä ei tiedä onko vika säätäjässä vaiko jossain pyörän härpäkkeissä. Nyt tilasin tuon IAPS anturin ja kokeilen sitä. Ja kyllähän varmaan saisin tuolla samassa paikkaa sen vähän laihemmalle säädetty mutta aatelin vielä ite selvitellä ja siksi tuota boksin tehdasarvoakin kyselin. Niin missä päin tuo säätäjä Viitaniemi on? Kun sitä niin paljon kehutaan niin taidan seuraavaksi mennä sinne. :tongue:



Edited By SJU on 1537195470

Kirjoittaja jarim » 17 Syys 2018, 10:34

Mielenkiintoista olisi tosiaan tietää missä/miten säädettiin?

Kirjoittaja Jape79 » 16 Syys 2018, 21:26

SJU kirjoitti:Ja tietenkin suuuur KIITOS kaikille vastanneille, joka ainoalle. Ilman teitä en tätä olisi saanut ratkaistua. Kun ei siihen ammattilaisetkaan pystyneet. Väittivät että on ominaisuus. Ihmettelin kyllä että kuinka se ominaisuus osuu vasta viidenteen omistamaani busaan. :thumbup:
Missäs muuten tuo säädettiin/penkitettiin? Kai sitä samassa paikassa sais alapäätä hierottua paremmaksi ???

Jos ei muuten niin viet vaikka Vittaniemelle säädettäväksi, paikkaa on ainakin kehuttu hyväksi. Itelläkin lumien sulettua ensimmäinen roadtrippi tuonne :thumbup:

Kirjoittaja SJU » 16 Syys 2018, 20:01

Ja tietenkin suuuur KIITOS kaikille vastanneille, joka ainoalle. Ilman teitä en tätä olisi saanut ratkaistua. Kun ei siihen ammattilaisetkaan pystyneet. Väittivät että on ominaisuus. Ihmettelin kyllä että kuinka se ominaisuus osuu vasta viidenteen omistamaani busaan. :thumbup:

Kirjoittaja SJU » 16 Syys 2018, 19:53

Nyt sitten on puristuspaineet mitattu, ne on hyvät. Mut tänään kaupunkiajon jälkeen löyty hieman mustat tulpat. Taitaa käydä alhaalla liian rikkaalla. Eli IAP sensori antaa joko vääriä arvoja tai vaan liikaa muuten saa liikaa bensaa. Laitoinkin jo tuonne toiselle palstalle että saako tuota omaa ECUa tehdasarvoihin jollain järkevällä hommalla? Mutta saa tännekkin vastata. :on_the_quiet:

Kirjoittaja SJU » 16 Syys 2018, 11:17

Jep. Synkattu on. Saapi nähä mitä tässä joutuu vielä touhumaan. Jos joskus jonkun vian löydän, laitan kyllä viestiä on meinaan niin mystinen.. :wtf:

Kirjoittaja Jape79 » 16 Syys 2018, 10:42

Olikos läppärunkoja synkattu koska? Vaikuttaa käyntiin juurikin pienillä avauksilla.

Jos ei ala vikaa löytyä niin teet sitten teet niinkuin minä tein edellisellä moottorilla
Ja ajat vian ulos seisovalla maililla :comp

Kirjoittaja SJU » 16 Syys 2018, 10:30

Eli eipä taida tuo commanderikaan auttaa tuohon. Nyt rupee loppuu ideat. Ja mielenkiinto. Entä voiskohan venttiili jäädä kantamaan? Tuntuu kyllä aivan mahdottomalta kun toimii yläkierroksilla ja tehot tallella? Vai mitä mieltä te olette?
Tyhjäkäynnillä haisee kun kävisi tosi rikkaalla ja ryyppy meinaa tukehduttaa koneen. Tämä on siis just säädetty teho penkissä ja kaikki pitäis olla hyvin. Ja ennen säätöä oli sama vika. :comp
:1087

Kirjoittaja jarim » 16 Syys 2018, 08:56

Kun kaasun avaus ylittää 10% otetaan siihen perustuvat kartat käyttöön, sen alle menee alipainetietoon perustuvalla kartalla.

Ylös