Kirjoittaja SMR » 06 Elo 2018, 14:13
Saako heti alkuunsa mollata hyvää suunnitelmaa,
Arvioisin että ponteva moottori mutkaradalle ja nopeusajoon lentokentälle on aika erilaiset toisiinsa nähden. Paitsi jos tekee hyvän katumotin niin sillä menee kaikki, sillai kohtuullisesti.
Suunnitelma virikannesta mikä pelittää vakioalakerran ja 1400cc päällä on kyseenalainen. Toimii kyllä, ei siinä mitään, mutta semmonen kansi mikä antaa kunnon hyödyn isolohkosta on melkein yhtä tyhjän kanssa vakioalakerrassa, joskus jopa huonompi.
Pointti on siinä, (siis tämä ihan henkilökohtainen mielipide eikä välttämättä kohtaa todellisuutta), että helposti kuvitellaan joka virityksen tuovan x määrän tehoa aina lisää edellisen päälle, kun kyse on ennemmin rajoittavien tekijöiden poistamisesta.
Jos on vakioalakerta normipuristuksilla niin vakiokansi ei rajoita tehoa juurikaan, mutta isommat männät, nokkaa ym niin kansi ei enää virtaakaan muiden osien vaatimaa määrää ja joudutaan tekemään lisää töitä että päästään seuraavalle tasolle.
Helpoin teholisä on tuo 84mm männät. Valinta ei ole vaikea jos pitää valita kahdesta samanhintaisesta virityksestä, joko 84mm alakerta tai virikansi nokkineen. Yhdessä tietysti paras hyöty.
[color=#000080]Saako heti alkuunsa mollata hyvää suunnitelmaa,
Arvioisin että ponteva moottori mutkaradalle ja nopeusajoon lentokentälle on aika erilaiset toisiinsa nähden. Paitsi jos tekee hyvän katumotin niin sillä menee kaikki, sillai kohtuullisesti.
Suunnitelma virikannesta mikä pelittää vakioalakerran ja 1400cc päällä on kyseenalainen. Toimii kyllä, ei siinä mitään, mutta semmonen kansi mikä antaa kunnon hyödyn isolohkosta on melkein yhtä tyhjän kanssa vakioalakerrassa, joskus jopa huonompi.
Pointti on siinä, (siis tämä ihan henkilökohtainen mielipide eikä välttämättä kohtaa todellisuutta), että helposti kuvitellaan joka virityksen tuovan x määrän tehoa aina lisää edellisen päälle, kun kyse on ennemmin rajoittavien tekijöiden poistamisesta.
Jos on vakioalakerta normipuristuksilla niin vakiokansi ei rajoita tehoa juurikaan, mutta isommat männät, nokkaa ym niin kansi ei enää virtaakaan muiden osien vaatimaa määrää ja joudutaan tekemään lisää töitä että päästään seuraavalle tasolle.
Helpoin teholisä on tuo 84mm männät. Valinta ei ole vaikea jos pitää valita kahdesta samanhintaisesta virityksestä, joko 84mm alakerta tai virikansi nokkineen. Yhdessä tietysti paras hyöty.[/color]