Nokka-akselin asentoanturi - Näkyykö nokka-akselin pyörintä?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nokka-akselin asentoanturi - Näkyykö nokka-akselin pyörintä?

Kirjoittaja Busaixu » 12 Elo 2018, 10:27

Nöyrä Kiitos,
tuskin olisin jaksanut ilman kannustusta.
Omaan mielenterveyteen tuollakin on uskomaton vaikutus. Tänään aamulla oli hyvä fiilis käydä katsomassa, että siinä se on :).

Kirjoittaja jarim » 11 Elo 2018, 20:00

Hienoa että sait Busan jälleen nippuun! :cool:

Kirjoittaja Busaixu » 11 Elo 2018, 17:17

Jes, vihdoinkin ja kaikki toimii hienosti.
Ei kyllä helpoimman jälkeen mennyt silti kasaaminen.
Jostakin syystä momenttiin saaminen koneen yläpulttien (kanteen tulevat kylkipultit koneen kiinnitykseen) osalta oli haastavaa, ei naksahtanut 55 Nm kiristyksellä. Korkkasi kierteen. Laitoin uuden pidemmän pultin, voisi korjata paremmin kun otan seuraavaksi katteet irti. Momenttiavain pitäisi olla kunnossa. Voisko moga olla, kun kevyesti öljysin pultit -pitäisiko alumiiniin kiertäessä olla kuiva kierre, jolloin tulisi myös kitkaa kierteelle?
Kannen pulttien kanssa ei onneksi ollut mitään ongelmia.
K7

Kirjoittaja Busaixu » 08 Elo 2018, 20:28

Kiitos vastauksesta. Joo käytän kierrelukitetta ja laitan myös kaikki pienetkin pultit momenttiin..

Kirjoittaja jarim » 08 Elo 2018, 20:09

Oisko alkupään malleissa ollu, semmonen tosi ohut. Toimii varmasti ilmankin. Laita se pultti kierrelukitteella kiinni.

Kirjoittaja Busaixu » 08 Elo 2018, 19:33

Onkohan semmoista kaikissa? Nakkilan katalogin mukaan ei näy varaosakuvassa ollenkaan.
Nakkilan varaosakuva

Kirjoittaja Busaixu » 08 Elo 2018, 19:22

Onko kiristimen laahainpuolen pultissa joku prikka?
Mielestäni en semmoista ole purkaessa huomannut... eli osa 3.
Kiristäjän laahaimen pultin prikka.

Kirjoittaja jarim » 28 Heinä 2018, 08:40

Alatiivistesarja Cometic 68,90¤. Tuosta jää paljon ylikin kun tarttet käytännössä vaan sen startin kopan ja magneeton kopan (jos avasit sen) tiivisteet.

Kirjoittaja snuggles » 28 Heinä 2018, 00:06

Onko noin ?
Cometic tiivisteitä olen yleensä käyttäny kannentiivisteitä sekä alle satkun sarjaa missä on melkein kaikki loput, paitsi ohjurinkumit ja muut kumit.

Kirjoittaja Busaixu » 27 Heinä 2018, 16:45

Joo vaihdan uuden ketjun, koska siihen on tullut osumaa sekä jäykkiä nivelkohtia. Samalla laitan myös uudet "laahaimet".
Kansi on taas pöydällä, kun halusin varmistaa, että venttiilit ja männät ovat vieläkin osumattomat ja sitten tulee sen etumaisen laahaimen vaihto kuitenkin.

Otan kaikki osat lähimmältä Suzuki diileriltä, tulee kuitenkin taas jotakin tarpeita, kun busan lisäksi löytyy muitakin 2 pyöräisiä.
Osat ovat tässä vahingossa vain osa menetystä kaikkeen aikaan nähden. Jatkossa kun pystyisin erossa vahingoista.
Onko jollakin diilereillä osia hyllyssä? Varsinais-Suomessa alkaa tilanne osien suhteen olla jo heikko yleisesti.

Eikös orggis koko tiivistesarja ole n. 290 lähtöhinnalla Suzuki kauppiaalla ja Cometic 340 Dragrace:lla [¤]?

Kirjoittaja snuggles » 27 Heinä 2018, 12:34

Nokkaketju on juu herkkä kapistus, toimii ok jos ei mitään poikkeavaa satu, ja sitten jos on epäilys mielessä niin mahdollisen vaurion hintalappu on niin suuri että ennemmin vaihtaa.

Dragrace myy Cometicin tiivistesarjaa mikä huomattavasti edullisempi ku Suzukin orggikset.
Kantta ei vissii tarvi ottaa irti, vai miten ? Tiiviste ei ole menny miksikään kun kone ei ole lämmennyt.

Kirjoittaja jarim » 26 Heinä 2018, 20:57

Niin tekee ja ei se ohjain edes alaspäin pääse kun siellä ryhmässä on ne hahlot.

Kirjoittaja Busaixu » 26 Heinä 2018, 20:22

Joo laakerin on tarvinnut olla kannolla siihen kannessa olevaan aksiaalisen lukituksen "puolikuuhun".
Eil kiristäessä on ollut sen verran ilmassa laakeripää, joten on mennyt ensin väärään.
Kuitenkin olen tarkistanut että nokka-akselin laakeripukit olivat nätisti pohjassa, ennen kuin kiristin nekin momenttiin.
Arvelisin, että se lohko kyllä pysyy ehjänä, kun siinä on muuten se ruuviosan valu ehjää.

Kirjoittaja jarim » 26 Heinä 2018, 20:12

Kyllä sen laakerin teoriassa voi vaihtaa mutta ehjän pakonokan saat käytettynä paljon halvemmalla, niitä lienee ylimääräsenä siellä täällä.

Kirjoittaja jarim » 26 Heinä 2018, 20:10

Ei ole vissii nokka osunu siihen "puolikuu" ohjaimeen mikä on siinä kannessa laakeripesässä? Mikään muu ei oikeen selitä tuota.

Ylös