Käyntihäiriöt jatkuu...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Käyntihäiriöt jatkuu...

Kirjoittaja Jape79 » 12 Kesä 2018, 09:29

jarim kirjoitti:Tuntuu enemmän omalta kun pääsee puuhastelee ja varsinki kun saa korjattua. :)
Onhan se niinkin, vähän vaan korpee kun osti mielestään kunnossa olevan pyörä... No, purkki öljyä ja tulppapaketti reppuun niin pääsee mutkaista tietä näkymättömiin, talvella jos kattelis mitä motti on oikein syönyt. Vaikkapa samalla kuutioita lisää ja kireempää nenäkeppiä sisään :turbobusa:

Kirjoittaja jarim » 12 Kesä 2018, 08:32

Tuntuu enemmän omalta kun pääsee puuhastelee ja varsinki kun saa korjattua. :)

Kirjoittaja Jape79 » 12 Kesä 2018, 07:49

Itekkin aloin tuota kulutusta yön pikku tunteina funtsia. Pitänee varmaan avata kone. Sleepy Sleeperssiä lainatakseni, paskan möivät :kusi:

Kirjoittaja jarim » 12 Kesä 2018, 07:27

Kyllä tuo öljyn syönti varmasti vaikuttaa jos se kaikki menee yhden sylinterin kautta. Terve kone ei juurikaan syö öljyä.

Niin ja sylinterit lasketaan vasemmalta oikealle. Jakopään päässä on nummero 4.




Edited By jarim on 1528777783

Kirjoittaja Jape79 » 12 Kesä 2018, 04:36

juu-zo kirjoitti:Ennen uuden ecun ostoa sinne voisi koittaa tuupata alkuperäiset binit sisään. Onko tietoa onko tuota joskus säädelty?
Ei oo kyllä mitään hajua onko ikinä säädetty... Kukahan vois tuon homman tehdä ja missä päin Suomea? Näkyy tuo vähän näköjään vähän vievän öljyäkin, abaut 0.5 l/3000km mutta ei pitäs vielä tuon määrän vaikuttaa.

Kirjoittaja juu-zo » 11 Kesä 2018, 23:38

Ennen uuden ecun ostoa sinne voisi koittaa tuupata alkuperäiset binit sisään. Onko tietoa onko tuota joskus säädelty?

Kirjoittaja Jape79 » 11 Kesä 2018, 21:54

Nonnih, rutut mitattu. Barin sisässä paineet pyttyjen välillä, hieman epäilyttää kyllä tuon mittarin lukemat kun korkein arvo 4 sylinterissä 9bar ja alin 8 bar 1 sylkässä. Ei kai nuo oikeesti voi noin alhaiset olla, sehän ois ihan losopaska tuo kone. Olikin itseasiassa 2:nen joka mustaa tulppaa kun sylinterien järjesty taitaakin lähtee koneen perältä eikä jakopään puolesta niinkun yleensä.

Mittailin vielä suutinten johtosarjat sekä suuttimet rempparompun mukaan ja kaikki oli ok. Alkaa haiskahtaa ecu vialle, onko noissa ollut vikoja? Ite en enää keksi muuta miksi muuten yks sylkkä kävis laihalla, toinen tosi rikkaalla ja 2 verraten normi seoksilla. Vai pitäskö tuo vaan taluttaa tallin taakse ja :kusi:

Kirjoittaja jarim » 10 Kesä 2018, 16:42

Tulpat irti ja pytty kerrallaan mittaapi, startille voi syöttää sen 12V vaikka ulkoisesta akusta että saa koneen pyörimään. Ei ole ruiskuissa syttyboxia, ecu ohjaa puolien maadoitusta.



Edited By jarim on 1528638272

Kirjoittaja Jape79 » 10 Kesä 2018, 14:04

Tuota vois koittaa... Voiko testiä tehdessä jättää vaan puolat irti, ettei syttyboxi saa siipeensä?

Kirjoittaja jarim » 10 Kesä 2018, 13:49

Puristuspainemittaus voisi kertoa jotain?

Kirjoittaja Jape79 » 10 Kesä 2018, 13:44

Olisko kenelläkään ajatuksia mistä lähteä vikaa hakemaan? Mustaa 3. Sylinterin tulppaa ja 4. taas valkea. 1. ja 2. suht terveen väriset(2:ssa hitunen vielä karstaa kun oli viimeksi 3:ssa).

Kaasuläpät synkattu, suuttimet vaihdettu, polttoainelinjat/kisko putsattu sekä imuvuodot tarkastettu. Tuolla nykimiset hävisi, oletin että vika korjautui kunnes taas tänään pimeni uudestaan 3:sen tulppa. Puoliakin vaihdeltu keskenään ilman vaikutusta. Vikakoodeja ei myöskään anna, alkaa olla itellä ideat vähissä...

Kuva

Ylös