Kirjoittaja PetriK » 18 Heinä 2006, 18:17
Jos MGA:n vinkki ei auta, niin tässä jotain pohdintaa kun lueskelin tuossa ajankuluksi manuaalia.... ulkona on liian kuuma jotta siellä viihtyisi.
C41 ei välttämättä tarkoita että vika on polttoainepumpussa, vaan käännös tarkoittaa että polttoainepumpun releen piirissä on ongelma. No en ole ihan varma että kummalta puolelta piiriä (rele/pumppu) tuo C41 tulee, eli onko se pelkkä releen signaali vai oranssivalkoisen johdon kautta pumpulle tulevan virran jonka ECU maadottaa mittaus - ja tätä ei nyt valitettavasti testaamatta saa etänä selville (ja onneksi ei ole kokemusta). Eli vähän riippuu palavasta sulakkeesta että mikä piiri voisi olla viallinen. Tuo oranssivalkoinen "sytytysvirtajohto" tuo virtaa monelle muullekin piirille, mukaan lukien sytytystulpat. ECU:n kautta taas maadotetaan polttoainepumpun signaalin maahan käynnistäen pumppu. Eli vika voi olla myös esim. siinä että joku puola on menossa rikki tai siinä että ECU ei ole kunnolla maadotettu - jos sulake on se joka palaa rasiassa.
Mutta sitten tähän ongelmaan joka kuulostaa kyllä siltä että pumppu alkaa "huutamaan lisää virtaa" juuri silloin kun virtaus sen läpi kasvaa isommaksi - tästä tuleekin mieleen jos MGa:n ehdotus ei korjaa asiaa että saakohan tankki korvausilmaa, vai olisiko korvausilmaletku tukossa / taittunut
[color=#000000]Jos MGA:n vinkki ei auta, niin tässä jotain pohdintaa kun lueskelin tuossa ajankuluksi manuaalia.... ulkona on liian kuuma jotta siellä viihtyisi.
C41 ei välttämättä tarkoita että vika on polttoainepumpussa, vaan käännös tarkoittaa että polttoainepumpun releen piirissä on ongelma. No en ole ihan varma että kummalta puolelta piiriä (rele/pumppu) tuo C41 tulee, eli onko se pelkkä releen signaali vai oranssivalkoisen johdon kautta pumpulle tulevan virran jonka ECU maadottaa mittaus - ja tätä ei nyt valitettavasti testaamatta saa etänä selville (ja onneksi ei ole kokemusta). Eli vähän riippuu palavasta sulakkeesta että mikä piiri voisi olla viallinen. Tuo oranssivalkoinen "sytytysvirtajohto" tuo virtaa monelle muullekin piirille, mukaan lukien sytytystulpat. ECU:n kautta taas maadotetaan polttoainepumpun signaalin maahan käynnistäen pumppu. Eli vika voi olla myös esim. siinä että joku puola on menossa rikki tai siinä että ECU ei ole kunnolla maadotettu - jos sulake on se joka palaa rasiassa.
Mutta sitten tähän ongelmaan joka kuulostaa kyllä siltä että pumppu alkaa "huutamaan lisää virtaa" juuri silloin kun virtaus sen läpi kasvaa isommaksi - tästä tuleekin mieleen jos MGa:n ehdotus ei korjaa asiaa että [b] saakohan tankki korvausilmaa, vai olisiko korvausilmaletku tukossa / taittunut [/b][/color]