Turbon muutoskatsastus.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Turbon muutoskatsastus.

Kirjoittaja gsxr » 10 Helmi 2022, 09:23

Ei näytä ainakaan mulla lukevan vaikka on euro2. Ellei sitten tieto vähäpäästöisyydestä sisälly johonkin numerosarjoihin.

Kirjoittaja jarim » 07 Helmi 2022, 10:51

Lukikohan rekisteriotteessa että "vähäpäästöinen" euro2 lähtien?

Kirjoittaja gsxr » 06 Helmi 2022, 14:55

Näkyykö tuo jossain paperissa että on katalysaattori alkuperäisesti?

Kirjoittaja Tctic » 03 Helmi 2022, 14:36

Jos pyörässä on ollut katalysaattori, niin sitä ei saa poistaa. Niin minä tuon käsitän. Laitoin maahantuojalle viestiä, että mikä tuon oman K5:n päästöluokka on. Ei tuota välttämättä tule ahdettua, mutta olisi hauska tietää, jos se mahdollisuus on olemassa.

Edit. Euro 2 on minun bussi. Tuli vastaus Suzukilta.




Edited By Tctic on 1643961958

Kirjoittaja Dipshit » 28 Tammi 2022, 16:27

Tarkoittaakohan tuo 8.1 kohdan teksti sitten sitä että ahdetussa euro2 pyörässä pitää olla katalysaattori ja miten todistat että se on merkkikohtainen🤔

Pakokaasupäästöluokan Euro 2 tai tätä tiukemman päästöluokan mukaisesti hyväk-
sytyn EY- tai EU-tyyppihyväksytyn ajoneuvon ja sellaisen muun kuin EY- tai EU-
tyyppihyväksytyn ajoneuvon, joka on käyttöönotettu 1 päivänä heinäkuuta 2004 tai
myöhemmin, valmistajan ajoneuvoon alun perin tarkoittamaa katalysaattoria ei saa
poistaa käytöstä.




Edited By Dipshit on 1643380186

Kirjoittaja juu-zo » 27 Tammi 2022, 06:43

Tämähän on mielenkiintoinen tieto. Olen myöskin elänyt siinä kuvitelmassa että euro1 eli noin -02 vuosimalliin saakka on ainoa järkevä turbotettava vehje juurikin päästölappujen tarpeen takia. Täytyi nyt siis kysäistä maahantuojalta omankin -05 mallin euro luokka ja se on euro2. Nykyään tuonkin siis saisi vielä järkevästi leimattua lailliseksi…:;):

Kirjoittaja Jape79 » 24 Tammi 2022, 11:54

Oma on maahantuojan mukaan euro1, ei pitäs siis olla sen suhteen ongelmaa :thumbup:

Kirjoittaja Dipshit » 24 Tammi 2022, 08:56

gsxr kirjoitti:https://www.traficom.fi/fi....savelet

https://www.finlex.fi/data...._FI.pdf

Kohta 8.2

Liekkö noita gen ykkösiä edes muita kuin euro 1 ja 2.
papereiden mukaan mun -06 on euro3

Kirjoittaja gsxr » 23 Tammi 2022, 21:15

https://www.traficom.fi/fi....savelet

https://www.finlex.fi/data...._FI.pdf

Kohta 8.2

Liekkö noita gen ykkösiä edes muita kuin euro 1 ja 2.




Edited By gsxr on 1642967576

Kirjoittaja 1340R86 » 23 Tammi 2022, 12:31

Jape79 kirjoitti:Ite oon ollu siinä uskossa että ois tuo vuosimalliraja oli jossakin 07/-04 huudeilla, eli tuota vanhemmat ois saanu leimattua ongelmitta. Pitääpä kysästä vielä tuota euro luokkaa maahantuojalta. Onkohan ajanhaaskausta soittaa konttorille ja kysyä mitä siellä ovat mieltä asiasta? ???
Tuota kun joskus kyseli niin olivat sitä mieltä että pelko vuosi malli ei riitä että tietäis mikä euro malli on varsinkin
mitä uudemasta kyse
eli kantta se kysyä maahan tuojalta runko numerolla,
ja myös kats kontoriin kannatta olla yhteydessä että
haluavat joillekin riittä teholappu missä näky teho käppyrä ja siihen järkevästi sopiva ahtopainen käppyrä,
jotkut taas kuuluvat haluvan enemän mitä pykältä edelytää
kaikemailamn selostuksia miten teho on rajattu jne..
niin tietää menneä sopivaan konttoriin

sitten jos maahntuja kertoo olevan epäsopiva euro versio niin voi koittaa tuuria...
semoinen huomion arvoinen seikka että jos trficom huomaa virheen tapahtuneen niin muissa liteissa ovat niitä melko activisesti korjanneet eli muttos katsastus on peruttu

Kirjoittaja Jape79 » 23 Tammi 2022, 09:05

Ite oon ollu siinä uskossa että ois tuo vuosimalliraja oli jossakin 07/-04 huudeilla, eli tuota vanhemmat ois saanu leimattua ongelmitta. Pitääpä kysästä vielä tuota euro luokkaa maahantuojalta. Onkohan ajanhaaskausta soittaa konttorille ja kysyä mitä siellä ovat mieltä asiasta? ???

Kirjoittaja gsxr » 23 Tammi 2022, 06:32

Eikö tuohon joku aika sitten juuri tullut jotain helpotusta ettei tarvi niin kovasti arpoa että onko euro2 vai ei? Toisin sanoen 2003 pitäisi olla nykyään katsastettavissa turbolle ihan laillisesti ilman että saa leimaa katsurin tietämättömyyden ansiosta? Näin muistelisin....

Kirjoittaja 1340R86 » 21 Tammi 2022, 16:56

Jape79 kirjoitti:Sarjassamme typeriä kysymyksiä. Luin kyllä ketjun läpi mutta kysynpähän kuitenkin :p

Pyörä on -01 vuosimalli mutta otteen mukaan käyttöönotettu 5.2.2003(täydellä gen 2 tekniikalla). Pitäisi siis olla mahdollista katsastaa rusetille?

Jos käytän pyörän esim. Samilla säädöissä niin tuolta saan samalla reissulla tarvittavan mittaustodistuksen pienemmille tehoille? Pakokaasut voi sitten mittauttaa jossakin pajalla joka mittaa ja kirjottaa pakokaasulappuja katsastusta varten?

Sitten soitto konttorille muutoskatsastusta varten ja ei kun leimalle?

Tämän jälkeen sitten laillisella turbo busalla auringonlaskuun :skootteri:
Kannattaa kysyä suzukilta runko numerolla minkä euro mukainen se on sitten jos euro versio on sopiva niin ei tule yllätyksiä (teknikan vaihdosta ei kats kontorilla kantta huudella että ei mene % yli ja tule joku nimelinen vero maksettavaksi)

Kirjoittaja Jape79 » 18 Tammi 2022, 20:04

Sarjassamme typeriä kysymyksiä. Luin kyllä ketjun läpi mutta kysynpähän kuitenkin :p

Pyörä on -01 vuosimalli mutta otteen mukaan käyttöönotettu 5.2.2003(täydellä gen 2 tekniikalla). Pitäisi siis olla mahdollista katsastaa rusetille?

Jos käytän pyörän esim. Samilla säädöissä niin tuolta saan samalla reissulla tarvittavan mittaustodistuksen pienemmille tehoille? Pakokaasut voi sitten mittauttaa jossakin pajalla joka mittaa ja kirjottaa pakokaasulappuja katsastusta varten?

Sitten soitto konttorille muutoskatsastusta varten ja ei kun leimalle?

Tämän jälkeen sitten laillisella turbo busalla auringonlaskuun :skootteri:

Kirjoittaja PRM75 » 27 Elo 2017, 14:53

YyyVee kirjoitti:
Rasputin kirjoitti:Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?
Muutoskatsastin 6/2017 Gen1 -03 Busan. Nyt on laillinen peli.
Hieman oli "vääntöä" päästöjen kanssa, mutta oikea kaveri, kun mittasi päästöt niin kelpasi katsastuskonttorille. :mosh:
Minun kohdalla katsuri ite väänti kahvasta jotta meni sallitulle alueelle ja sitten vasta paino printti nappia. :D

Ylös