Pieniä kysymyksiä moottorin rakennuksesta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Pieniä kysymyksiä moottorin rakennuksesta

Kirjoittaja Snipers » 05 Marras 2016, 21:35

Muutetaan kysymystä hieman.

Paljonko Gen2 kannen palotilasta saa pois tavaraa kohtuu helposti, niin että se toimii vielä hyvin?

Pitäisi saada luokkaa 3-4cc lisää palotilaa joten onko mahdollisuuksien rajoissa?




Edited By Snipers on 1478385571

Kirjoittaja Snipers » 02 Marras 2016, 20:37

Omalta kylältä Kajaanista löytyi luottokoneistaja joka teki nopeemmin kuin uskalsin odottaakkaan ja nyt on 1/2"-20 kierteet lohkossa ja kansi+sylkkäryhmä porattu sopiville reijille. Huomenna sitten puristussuhteen varmistaminen, dekkitasonkoron tarkistus ja sitten tasopintojen oikasuun. Jospa se tästä alkaa taas etenemään.

Kirjoittaja Snipers » 30 Loka 2016, 01:37

Kujo kirjoitti:Otappa yhteyttä Rajaniemen Mikkoon, Rajaniemi Motorsports. Yhteystiedot löytyy vaikka Fonectasta.
Kähtävällä?

Maanantaina kysäsen toisen koneistajan mahdollisuutta ja jos se ei onnistu kohtuudella niin täytyy alkaa pommittamaan näitä mainittuja lafkoja.

Kirjoittaja Kujo » 29 Loka 2016, 23:32

Otappa yhteyttä Rajaniemen Mikkoon, Rajaniemi Motorsports. Yhteystiedot löytyy vaikka Fonectasta.

Kirjoittaja jarim » 29 Loka 2016, 19:21

Oulun Moottorikoneistamolla voisi onnistua.

Kirjoittaja Snipers » 27 Loka 2016, 15:05

Posti tms hommiksi menee jokatapauksessa kun ei täällä mitään ole lähettyvillä, Kajaanissa siis.

Kirjoittaja snuggles » 27 Loka 2016, 11:18

Mistä läänistä puhutaan ?

Kirjoittaja Snipers » 26 Loka 2016, 19:20

Nyt kun on odoteltu ja kuunneltu jälleen yhden saamattoman koneistajan selityksiä niin kertokaa kuka ja missä tekisi sylinteriryhmään ja kanteen 1/2" studeille sopivat reijät ja lohkoon niille sopivat kierteet.

Ja ilmaseksi kun maailmassa ei mitään saa niin tästäkin maksan mielellään sovitun summan euroja. Ja vielä parempi jos samalla saisi oikastua kannen ja syl.ryhmät tasopinnat niinsanotusti priimaksi.

Nimim. Ei kai kaikki koneistajat voi olla pelkkiä suunsoittajia.

Kirjoittaja gsxr » 18 Loka 2016, 16:29

Omassa on isot kiertokangen laakerivälykset, tarkkoja lukuja en enää tiedä kun ovat olleet kohta 25tkm. On nakuttanut aikoinaan paljonkin mutta ovat kestäneet.
Niin ja turbokone siis kyseessä.




Edited By gsxr on 1476797453

Kirjoittaja jarim » 18 Loka 2016, 14:06

Snipers kirjoitti:
jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.

Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
Suzuki huoltomanuaalissa vaihtoraja taitaa olla 0.080 .. itselle ehkä laittaisin vähän tiukemmat noihin kolmeen mutta en osaa turbokoneista sanoa pitäisikö niissä olla vähän isommat välykset.

Kirjoittaja 1340R86 » 18 Loka 2016, 11:22

Snipers kirjoitti:Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.

Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,

-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?

-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?

Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
Näin vastasivat APE:lta suoraan kysellässä 1/2" pulteista

If you are having the cases redrilled and tapped by someone that gets them exactly on location and straight,
tou can get away with .520" hole.
We recommend torque at 65 lbs. The studs will take more, but it will start to pull the main bearing bores out of round.

Lohko/kansi reiät 13,208mm
(siis jos kohdistus on oikeesti hyvä)

Kirjoittaja Snipers » 17 Loka 2016, 22:23

jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.

Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?

Kirjoittaja jarim » 17 Loka 2016, 22:18

0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.

Kirjoittaja Snipers » 17 Loka 2016, 21:33

Pitää kokeilla alipaneimurilla kunhan saan ensin reijät isonnettua pultteja varten.

Kiertokankien välyksiä koitin metsästää mutta en löytänyt. Millaiselle välykselle ne kannattaisi tällätä jos mittailee plastigage nauhalla?




Edited By Snipers on 1476729320

Kirjoittaja snuggles » 17 Loka 2016, 15:44

Titaaniventtiilien, ja miksei muidenkin, kanssa voisi ihan tehdä alipainetestin ettei turhan päitän lähde hiomaan pintoja, sitten tietysti jos on selviä jälkiä seetipinnoissa, silloin voi koittaa josko pärjää hiomalla ilman että uutta venttiiliä tilalle.
1/2" pulteille välttäisi 13mm reikä jos kohdistus on hyvä, aina se ei ole. Mulla yksi kansi mihin tehty 14mm reiät, näytti tosi horolta jo, en menis isompaa tekemään.

Ylös