Vilkut toimii kuten hätävilkut

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vilkut toimii kuten hätävilkut

Kirjoittaja jiipee99 » 10 Elo 2016, 11:08

Nonni, vilkut vilkuttaa taas. Huh, meinas jo mennä hermo. :(

Kuten täällä arvailtiin, hätävilkkujen johto oli jäänyt korotuspalan alle. Oma moka eli business as usual :1087

Sen verran piilossa oli johto, että huoltomiehelläkin meni tovi ennenku hokas missä katkos.

Neuvoista kiittäen, matka jatkuu,

JP

Kirjoittaja jiipee99 » 04 Elo 2016, 12:11

Kujo kirjoitti:Ei se kovin kalliiksi tule kunhan älyät huoltoon viedessä kertoa ihan kaiken mitä olet pyörään tehnyt/modannut/muuttanut/duunannut/säätänyt/kehittänyt/virittänyt/...niin ja modannut. Vian haku maksaa, ja korjaaminenkin joskus, mutta korjaus monesti vähemmän kuin syypään hakeminen.
Toki näinkin. Enkä tässä syypäätä etsi vaan syytä vaivaan ja lääkettä ongelmaan. Ja kiitos foorumin, troppia on löytynyt.

Ja ammattihoitaja varmaankin paikallistaa vian nopeastikin. Tosin edellisen pyörän kohdalla sairautta haettiin koko päivä vaikka oli kiistättä ammattmies asialla ja mopon vaiva suhteellisen ilmeinen. Siten tuli hintaakin.

Siksi täältä haen neuvoja että josko on muita saman taudin kokeneita ja parannuskeinon omaehtoisesti löytäneitä.

Suomeksi=otanma vielä kerran vilkkukytkimen johdotukset tutkintaan.

Kirjoittaja Kujo » 04 Elo 2016, 01:47

Ei se kovin kalliiksi tule kunhan älyät huoltoon viedessä kertoa ihan kaiken mitä olet pyörään tehnyt/modannut/muuttanut/duunannut/säätänyt/kehittänyt/virittänyt/...niin ja modannut. Vian haku maksaa, ja korjaaminenkin joskus, mutta korjaus monesti vähemmän kuin syypään hakeminen.

Kirjoittaja -Artsi- » 03 Elo 2016, 23:55

Korotuspalan myötä on piuhat saattaneet jäädä pänniin kun stonga on käännettynä ääriasennossa, ja se johtanut tähän ilmiöön (piuha irti tai poikki). Eli ääni edellisille veikkauksille kahvan johtosarjasta.

Kirjoittaja 1340R86 » 03 Elo 2016, 16:28

Ja siellä sisällä se kohta mikä on sen mikälievedon poistajn kohdaalla

Kirjoittaja jarim » 03 Elo 2016, 16:17

Jos vilkut pelasi ennen tuota niin kahvoille menevä johtosarja voisi hyvinkin olla potentiaalinen vikapaikka.

Kirjoittaja jiipee99 » 03 Elo 2016, 14:24

jarim kirjoitti:Jossain menee vilkkujen (vasen ja oikea) plussakarvat yhteen, ei siinä muusta liene kyse. Täytyy vaan keksiä että missä. :)

Niinpä... :(

Mietin vain, että missä vaiheessa ne johdot ois ottanu itteensä ja ainoa hetki minkä keksin on kun laitoin yläkolmioon korotuspalan jolloin joutu stongaa liikuttelemaan. Joten jos näin niin sillon vian todennäköinen osote olis etupään johdoissa?

Mutta kun ei kyvyt riitä diagnoosiin, täytynee turvautua ammattilaiseen. Ihanan halpaa eittämättä :p��sein��n:

Kirjoittaja jarim » 03 Elo 2016, 14:09

Jossain menee vilkkujen (vasen ja oikea) plussakarvat yhteen, ei siinä muusta liene kyse. Täytyy vaan keksiä että missä. :)

Kirjoittaja jiipee99 » 02 Elo 2016, 23:25

jiipee99 kirjoitti:
jarim kirjoitti:Sähkökaavion perusteella keulassa lampuilla ja vilkuilla on yhteinen maa ja vilkuille +12V tulee sen releen läpi vilkkukytkimelle ja kytkin "päättää" kummalle vilkulle sähkö kulkee. Se vilkkukytkin voisi olla seuraava tutkimuksen kohde. Vuotaisiko se molemmille vilkuille +12V? Sitten voisi tutkia kanssa sen hätävilkkukytkimen että toimiiko se oikein?

Kiitos vinkistä! täytyy avata vilkkupalikka ja kurkata mitä siellä tapahtuu.

JP

No joo. Vilkkukytkintä ihmetelty enkä tullut hullua hurskaammaksi., kuten oletinkin.

Täytynee jättää pajan tutkittavaksi, sähköt nyt kun vaan on hepreaa meikäläiselle ja kun ei sähkömittariakaan ole opetellut/ymmärrä, ni tunnustan tappioni.

Tai jos asennuttais taaksekin led-vilkut ja laittais sen led-releen, ehkä se "laukaisis" probleeman?!

Hauskinta/ärsyttävintä hommassa on se, että hävitin italialaisen pyörän kun kyllästyin sähköjen reistailuun ja halusin tilalle luotettavan japanilaisen...
:glare:

Kirjoittaja jiipee99 » 01 Elo 2016, 23:09

jarim kirjoitti:Sähkökaavion perusteella keulassa lampuilla ja vilkuilla on yhteinen maa ja vilkuille +12V tulee sen releen läpi vilkkukytkimelle ja kytkin "päättää" kummalle vilkulle sähkö kulkee. Se vilkkukytkin voisi olla seuraava tutkimuksen kohde. Vuotaisiko se molemmille vilkuille +12V? Sitten voisi tutkia kanssa sen hätävilkkukytkimen että toimiiko se oikein?
Kiitos vinkistä! täytyy avata vilkkupalikka ja kurkata mitä siellä tapahtuu.

JP

Kirjoittaja jarim » 01 Elo 2016, 23:01

Sähkökaavion perusteella keulassa lampuilla ja vilkuilla on yhteinen maa ja vilkuille +12V tulee sen releen läpi vilkkukytkimelle ja kytkin "päättää" kummalle vilkulle sähkö kulkee. Se vilkkukytkin voisi olla seuraava tutkimuksen kohde. Vuotaisiko se molemmille vilkuille +12V? Sitten voisi tutkia kanssa sen hätävilkkukytkimen että toimiiko se oikein?



Edited By jarim on 1470081780

Kirjoittaja jiipee99 » 01 Elo 2016, 20:53

jarim kirjoitti:Kannattaa tutkia miten ledien vaatima kuormantunnistus on toteutettu, vastuksilla vai elektronisella releellä. Originellireleen tilalle myydään siis aftermarket versiota jolla vilkut saadaan vilkkumaan norminopeudella vaikka halogeenivilkku korvattaisiin lediversiolla. Muun muassa itselläni on tuollainen. Hyvinkin voisi olla että rele olisi brakannut.
Mätänetin led-releellä kokeilin, ei vaikutusta.

Vastukset on laitettu, sen entinen omistaja tiesi kertoa.

Jos Lahen seudulla on joku viksu ja auttamishaluinen bussikuski, tarjoon reilulla meiningillä valitsemaansa janojuomaa jos vois jelpata. :kippis:

Meinaan minoon kädetön sähkömittarien ja kolvien kanssa, ja volteista en ymmärrä ku viinapullossa.

Kirjoittaja jarim » 01 Elo 2016, 18:09

Kannattaa tutkia miten ledien vaatima kuormantunnistus on toteutettu, vastuksilla vai elektronisella releellä. Originellireleen tilalle myydään siis aftermarket versiota jolla vilkut saadaan vilkkumaan norminopeudella vaikka halogeenivilkku korvattaisiin lediversiolla. Muun muassa itselläni on tuollainen. Hyvinkin voisi olla että rele olisi brakannut.

Kirjoittaja jiipee99 » 01 Elo 2016, 14:47

Korjaus ylläolevaan, edessä näyttäskin oleva ledit mutta takana normivilkut...

Kirjoittaja jiipee99 » 01 Elo 2016, 11:25

jarim kirjoitti:Sen releen tarkistaisin ensimmäisenä ja se on tosiaan sen vasemman kahvan alla olevan muovin alla. Samassa releessä on myös sivujalan tunnistukseen liittyvä toiminnallisuus.


Jep. Onkohan kys. rele hyllytavaraa mopo/autovaraosaliikkeessä vai jotain "Only for Hayabusa extra special price for you" osia?

Ylös