Onko -Ecusi- Lukossa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Onko -Ecusi- Lukossa

Kirjoittaja Snipers » 09 Heinä 2016, 23:06

Kotiudun maanantaina niin tiistaina vois kokeilla.

Tosin ei hirveenä nyt hotsittaisi omaa ecua ajaa lukkoon kun kerran on se auennut mutta mitäpä ei testimielessä mies tekisi :D




Edited By Snipers on 1468094866

Kirjoittaja jarim » 09 Heinä 2016, 20:28

Kokeilepa ja raportoi?

Kirjoittaja xihder » 09 Heinä 2016, 15:02

Näkyy olevan woolich ERASE toiminto. En ole kyl koskaan testannut tota manual ERASE nappia pelkästään ja esim sitten koittanut editorilla...

Kirjoittaja xihder » 07 Heinä 2016, 00:52

Sniperssin ecua tossa rassattiin taas yks päivä ja flashattiin lopuks boostbysmithin boxilla niin on pysynyt auki nyt... Ja ollaan kyl samoja BIN filuja molemmilla softalla käytetty eikä ole mennyt sekasin siitä...



Edited By xihder on 1467842063

Kirjoittaja jarim » 06 Heinä 2016, 14:00

Onko woolichin softassa ecun erasointitoimintoa? Kuulin että kun erasoi woolichin softalla+kaapelilla ecun ja flashaa sitten ecueditorilla niin pelaa taas.

Ja woolichin softalla generoidut ecu binäärit ei sitten ole hyvinkään todennäköisesti yhteensopivia ecueditorin kanssa. En ainakaan itse kokeilisi ristiin.

Kirjoittaja xihder » 01 Heinä 2016, 20:16

jarim kirjoitti:
xihder kirjoitti:Muuten Ecueditorissa on yks huonopuoli 6 vaihde kuuluu group3 sytytys kartoissa jota ei voi voi muokata ecueditorilla? Ainakin jos saman Bin filen katot woolichissa niin se on unifyn jälkeen koskematon... voi aiheuttaa kenttäajossa esim ongelmia koneen kestossa turbona 2 ja 3 pytyssä enempi ennakkoja:P

Ps. ja samasta syystä monella varmaan ollut dynossa ihmetystä miks sytytysennakko ei vaikuta tehoihin 6 vaihteella :p
Koskeeko tämä vain Gen2:sta?
Koskee vain gen2... Gen1 en osaa sanoa mitään kun en ole tutkinut miten siinä on toteutettu....

Kirjoittaja jarim » 01 Heinä 2016, 15:50

xihder kirjoitti:Muuten Ecueditorissa on yks huonopuoli 6 vaihde kuuluu group3 sytytys kartoissa jota ei voi voi muokata ecueditorilla? Ainakin jos saman Bin filen katot woolichissa niin se on unifyn jälkeen koskematon... voi aiheuttaa kenttäajossa esim ongelmia koneen kestossa turbona 2 ja 3 pytyssä enempi ennakkoja:P

Ps. ja samasta syystä monella varmaan ollut dynossa ihmetystä miks sytytysennakko ei vaikuta tehoihin 6 vaihteella :p
Koskeeko tämä vain Gen2:sta?

Kirjoittaja xihder » 01 Heinä 2016, 13:58

1340R86 kirjoitti:
jarim kirjoitti:Gen1 ecustahan ei binääriä ulos peruskonsteilla saa luettua eli koskee vain Gen2:sta. Liekö näplätty jotenkin checksummia tms, en ihan tarkkaan tiedä miten tuo on tehty. Onko xihder tutkinu?
Kiitos tarkenuksesta :)
Ajatelin jo että on jäänyt tuo luku ominaisuus huomaamatta/joku vika tuossa omassa johdossa
(vielä kun alkuun oli huoli siitä että alkuperäistä ei sannut talteen)

Tietoa
Koskeeko tuo Woolichi lukituminen sekä GEN2 ja GEN1
vai vain GEN2
en osaa sanoa Gen1 mitään, kun ei ole kokemusta siitä.

Kirjoittaja xihder » 01 Heinä 2016, 13:51

Muuten Ecueditorissa on yks huonopuoli 6 vaihde kuuluu group3 sytytys kartoissa jota ei voi voi muokata ecueditorilla? Ainakin jos saman Bin filen katot woolichissa niin se on unifyn jälkeen koskematon... voi aiheuttaa kenttäajossa esim ongelmia koneen kestossa turbona 2 ja 3 pytyssä enempi ennakkoja:P

Ps. ja samasta syystä monella varmaan ollut dynossa ihmetystä miks sytytysennakko ei vaikuta tehoihin 6 vaihteella :p




Edited By xihder on 1467371297

Kirjoittaja xihder » 01 Heinä 2016, 13:45

jarim kirjoitti:Gen1 ecustahan ei binääriä ulos peruskonsteilla saa luettua eli koskee vain Gen2:sta. Liekö näplätty jotenkin checksummia tms, en ihan tarkkaan tiedä miten tuo on tehty. Onko xihder tutkinu?
en ole tutkinut.

ainoastaan saanut toimimaan flashin ecueditorilla, MUTTA näkyy silti heittävän satunnaisesti ACK unlock viestiä esim 3 fläshäys kerralla ecueditorilla... sit joutuu flashii koskemattoman binin woolichilla sisään ja sit perään flashää ecueditorilla päälle ilman että sulkee woolichia... vissiin vuotaa tuo unlock jotenki välistä?

Kirjoittaja 1340R86 » 22 Kesä 2016, 00:28

jarim kirjoitti:Gen1 ecustahan ei binääriä ulos peruskonsteilla saa luettua eli koskee vain Gen2:sta. Liekö näplätty jotenkin checksummia tms, en ihan tarkkaan tiedä miten tuo on tehty. Onko xihder tutkinu?
Kiitos tarkenuksesta :)
Ajatelin jo että on jäänyt tuo luku ominaisuus huomaamatta/joku vika tuossa omassa johdossa
(vielä kun alkuun oli huoli siitä että alkuperäistä ei sannut talteen)

Tietoa
Koskeeko tuo Woolichi lukituminen sekä GEN2 ja GEN1
vai vain GEN2

Kirjoittaja 1340R86 » 22 Kesä 2016, 00:20

Snipers kirjoitti:Xihderin puolesta huutelen tässä.

Eli ko. tapaus ilmeni minun pyörässä kun oltiin penkissä. Säätö saatiin tehtyä pikku vippaskonsteilla, kiitoksia TT-motorsportille, ja sitten kotona aloitettiin tutkimaan että kuinka tuon lukon saisi purettua ja se saatiinkin auki mutta mutta...

Eli tosiaan Woolichin 1.1 purkilla ja vanhalla tunnuksella päästiin ecuun sisälle ja sinne ajettua alkuperäinen koskematon softa jonka jälkeen siihen pääsi sisälle editorillakin ja flässättiin sinne varmaan 10 kertaa uutta softaa ja kaikki toimi kuten pitääkin mutta yön yli nukuttua ja hieman pyörällä ajettuani Pudasjärven varttiajoissa aloin hieman muokkaamaan softaa niin jälleen oli lukossa. Sen jälkeen ei ole keritty tutkimaan joten vieläkin on hieman arvoitus mistä se sinne sen lukkokoodin edelleen imaisee.
Veikkaus mitä taphtuu Woolichin tekee muutoksia eri alueelle ja ne kaikki ei kumoudu tuossa avauskikas"mikälie salaisuus se kikka sitten onkin" yli kirjoitellessa/ECUn vapautamisessa asenus tillan
ja sitten käy kuten joisakin autoissa mihin laitettan uusi ECU
mikä automaatisesti lukittu jonkin tietyn käynnistys kerta määrän tms virrat päälä oloajan, ohjelmointkerran jälkeen auto kohtaiseksi oli sitten kaikki asetukset, auton identiteeti ok tai ei
ja jos siinä kohdien ei ole ok on saatava taas uutta vastaan tillan
jollain konstilla,
Woolichin kohdilla voisi menneä niin että kun joku edellä ollen kaltainen ehto täytyy lukittuu taas Woolichis kohtaiseksi

Kirjoittaja jarim » 21 Kesä 2016, 22:05

jakehaanpää kirjoitti:Siis avatkaa asiaa hieman myös tavan tallaajalle. Jos ecun kartta on rakennettu ecueditorilla niin onko vaarana ecun lukittuminen?
Ei kunhan et mene flashaamaan woolichin softalla / kaapelilla...

Kirjoittaja Snipers » 21 Kesä 2016, 19:00

Xihderin puolesta huutelen tässä.

Eli ko. tapaus ilmeni minun pyörässä kun oltiin penkissä. Säätö saatiin tehtyä pikku vippaskonsteilla, kiitoksia TT-motorsportille, ja sitten kotona aloitettiin tutkimaan että kuinka tuon lukon saisi purettua ja se saatiinkin auki mutta mutta...

Eli tosiaan Woolichin 1.1 purkilla ja vanhalla tunnuksella päästiin ecuun sisälle ja sinne ajettua alkuperäinen koskematon softa jonka jälkeen siihen pääsi sisälle editorillakin ja flässättiin sinne varmaan 10 kertaa uutta softaa ja kaikki toimi kuten pitääkin mutta yön yli nukuttua ja hieman pyörällä ajettuani Pudasjärven varttiajoissa aloin hieman muokkaamaan softaa niin jälleen oli lukossa. Sen jälkeen ei ole keritty tutkimaan joten vieläkin on hieman arvoitus mistä se sinne sen lukkokoodin edelleen imaisee.

Kirjoittaja jakehaanpää » 21 Kesä 2016, 18:51

Siis avatkaa asiaa hieman myös tavan tallaajalle. Jos ecun kartta on rakennettu ecueditorilla niin onko vaarana ecun lukittuminen?

Ylös