busa 2006 nykiminen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: busa 2006 nykiminen

Kirjoittaja jarim » 12 Huhti 2016, 10:03

Manuaalisen kiristimen kanssa öljyletku poistetaan ja lohkossa oleva reikä tulpataan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Tosin kyllä se vakiokiristinkin pääsääntöisesti toimii niinkuin kuuluukin jos on vakiohilut kannessa.

Kirjoittaja jesse55 » 11 Huhti 2016, 14:24

No kannaisiko laittas manuaali kiristin ja sitä sitten ruuvaileen? Kyllä ne ohjurit ihan hyviltä näytti. Mihinkäs se öljyletku sit menee kun manuaalinen kiristin? Niin ja mikä siinä kiristimessä kulunut? Jousi vai, eihän siinä ole muita kuluvia osia



Edited By jesse55 on 1460373987

Kirjoittaja jarim » 11 Huhti 2016, 10:03

Vakion kiristimen kanssa ketjussa voi olla tosi paljon löysää. Sopivasti venyneellä ketjulla, kuluneilla ohjureilla jne. voi hyvinkin olla mahdollista että ketju pääsee hyppäämään esim. kovassa moottorijarrutuksessa. Tuossa viikonloppuna pyöriteltiin nokkien ajoituksia kaverin koneeseen kohdalleen niin siinäkin yhdessä kohtaa pomppasi pakonokalla ketju hampaalla pelkästään kun pyöritettiin konetta hieman väärään suuntaan.

Kirjoittaja 1340R86 » 11 Huhti 2016, 09:14

jesse55 kirjoitti:Mulla meni 12h. Puolet purkanut kerran aikasemmin. Et olis varmaan mennut kauemmin muuten. Oli jako pielessä, juuri kävin palelemassa pienen lenkin ja hyvin pelaa. kylmänä rallattelee, mut sen olen jo julistanut ominaisuudeks. Lämpimänä ei sit enää mitään.
Tuo ralatelu voi olla syy siihen että oli muuttunut,
ketju, kiristin, ohjurit kulunut tms ja antaa löysää
pääsee sitten jossain vaihessa pompaaman

Kirjoittaja jesse55 » 10 Huhti 2016, 23:26

Mulla meni 12h. Puolet purkanut kerran aikasemmin. Et olis varmaan mennut kauemmin muuten. Oli jako pielessä, juuri kävin palelemassa pienen lenkin ja hyvin pelaa. kylmänä rallattelee, mut sen olen jo julistanut ominaisuudeks. Lämpimänä ei sit enää mitään.

Kirjoittaja keesto » 10 Huhti 2016, 13:03

Samanlaiset oireet kaasun kanssa. Alle viiden tonnin nykii. Pintakaasulla/pienillä kierroksilla pienissä nopeuksissa alkaa vielä stallaamaan. Onko auki repiminen ja jaon tsekkaaminen isokin jumppa?

Kirjoittaja jesse55 » 04 Huhti 2016, 16:59

Hyvä tietää, jotenkin tuntuu siltä että ei jäänyt viimeiseksi kerraksi kun täytyy tuo avata. Mutta kiitoksia vastauksista ja kannanotoista.

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2016, 11:43

Mahtuu se pultti sieltä poiskin tulemaan. Kerran unohdin tiivisteen siitä pultin ja kannen välistä kun moottori oli käynyt irrallaan, silloin tuli ekan kerran todettua että onneksi mahtuu...

Kirjoittaja jesse55 » 04 Huhti 2016, 06:26

Eli siis se kanta mahtuu kääntymään kun pultti löystyy? Muutenhan se törmää muutaman harjan jälkeen rungon sisäpintaan. Mut tosiaan eihän se ketju ole kovin paksu, et eihän sitä pulttia ole pakko pois ottaa. Sen verran vaan et ketju mahtuu ohitse?

Kirjoittaja jarim » 03 Huhti 2016, 23:09

Sen pultin saa sieltä rungon välistä pois sopivan lyhyellä kuusiokoloavaimella. Tehty on useammankin kerran. :)

Kirjoittaja jesse55 » 03 Huhti 2016, 19:02

En pyörittänyt, en vaan ymmärrä missä tilanteessa ne on mennyt. Jossain vaiheessa viime vuonna pyörä alkoi kuulostaa betonimyllyltä. Nyt kuulostaa ihan eri pyörältä. Noh ihan sama mulle missä tilanteessa on mennyt sakaisin, pääasia että nyt on kunnossa.

Kirjoittaja Heksa » 03 Huhti 2016, 14:19

pyörititkö konetta takaperin kun tarkastit venavälykset?

ei voi kyl käsittää millä siinä hommassa menee jako sekaisin

Kirjoittaja jesse55 » 03 Huhti 2016, 14:06

Jako oli hampaalla pielessä, eilen kevyt 12h jumppa ja nyt pelaa. Käy nätisti ja ei mitään nykäyksiä. Tulipahan sekin harjoiteltua. Alhaalta säätö ei onnistunut kun meni aina yli tai jäi vajaaksi. Ylhäältä säätämällä se sitten asettui paikoilleen. Edellenkään en ymmärrä millä sen ketjun saa sinne vaihdettua kokonaisena, kun siinä on se yksi pultti siinä puolivälissä ja pultin kanta suoraan runkoa vasten. Tuli vaan mieleen kun siittäkin on ollut puhetta.

Kirjoittaja BaTTman » 03 Huhti 2016, 07:57

Ja että ne letkut on oikeissa paikoissa.

Kirjoittaja 1340R86 » 02 Huhti 2016, 10:18

jesse55 kirjoitti:äsken testasin tekee samn pelkästään kaasua kääntämällä noin 3000 kohdalla, kaverin mukaan jako siis pielessä. Täytyy huomenna tutkia.
Jos nokat, jakoketjun kiristin evät ollet irti/löystetynä
Niin mikäs sen jaon olisi pieleen saannut,

Tarksita että ventiili koppa on kunnolla
Siinä on nokka akselin asentotunnisti,

Samalla kun tiivisteen vuodon korjailee tarkistaa sen jaon varoilta

Jos ennen toimi ok niin johtoja, letkuja että kaikki on paikallan/kiinni

Ylös