mekaaninen nokkaketjun kiristin

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: mekaaninen nokkaketjun kiristin

Kirjoittaja Jape79 » 16 Maalis 2019, 20:42

jarim kirjoitti:Jep, se ketjuhan kiristyy kun kone lämpenee niin ei kestä kylmänä vetää liian kireälle.
Sillä just kyselin ettei tulis vahingossa liian tiukalle vejettyä ja sen takia jakopäätä/konetta särettyä ???

Kirjoittaja jarim » 16 Maalis 2019, 20:05

Jep, se ketjuhan kiristyy kun kone lämpenee niin ei kestä kylmänä vetää liian kireälle.

Kirjoittaja Jape79 » 14 Maalis 2019, 20:17

Kai tuo aika lähellä on. Kirin tosiaan ensin ohjeen mukaan. Testasin vielä kun sain koneen tulille niin käänsin kiristintä löysemmälle, vajaan 1/2 kierroksen päässä alko jo vähän ääntämän. Käänsin sitten takasin siihen missä olikin ja lukihin siihen

Kirjoittaja jarim » 14 Maalis 2019, 13:27

Tjoo, kun alkaa tuntumaan että rallattelee niin tarkistaapi kireyden.

Kirjoittaja PRM75 » 13 Maalis 2019, 19:30

Liian kireellä vinkuu ja liian löysällä rallattelee.. :laugh:

Kirjoittaja Jape79 » 24 Helmi 2019, 21:10

jarim kirjoitti:Toiseen ketjuun jo laitoinkin että öljyletku poistuu ja lohkon reikä tukitaan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Itse olen säätänyt nyt niin että käsin konetta pyörittäessä sormin kiristän sen mitä menee ja siitä puolisen kierrosta taaksepäin ja kiristän siihen.

Miten manuaali kiristin oirehtii kiristämisen tarpeesta? Ilmottaakos liiasta tiukkuusesta mitenkään? Vaihoin just kerjun ja manuaali kiristimen. Kirin just noin että konetta pyöritellessä kiristin sormin minkä meni, puoli kierrosta takaisin ja siihen. Mietin vaan kun tuossa aikaisemmissa viesteissä olit kirjottanut että tuohoo helposti ketjun ja laahaimet jos liian tiukassa...

Kirjoittaja jesse55 » 12 Huhti 2016, 14:21

Hyvä, kiitos näistä. Katotaan nyt jaksanko alkaa askarteleen vai ajanko vain.

Kirjoittaja jarim » 12 Huhti 2016, 11:58

Toiseen ketjuun jo laitoinkin että öljyletku poistuu ja lohkon reikä tukitaan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Itse olen säätänyt nyt niin että käsin konetta pyörittäessä sormin kiristän sen mitä menee ja siitä puolisen kierrosta taaksepäin ja kiristän siihen.

Kirjoittaja jesse55 » 11 Huhti 2016, 19:01

Kertokaapa miten tämä alkuperäinen korvataan esin dragracen säädettävällä. Ja mihin öljyletku laitetaan? Ja tärkein, miten se säädetään? Pyörä käynnissä vaikö??

Kirjoittaja jarim » 05 Huhti 2016, 10:05

tetali00 kirjoitti:Kevättä!

Alkais ajokausi kohta ja pitäis remonttiin ruveta. Mistä olette ostaneet/tilanneet nokkaketjun ja kiristimen + tiivisteet? Näyttää olevan monen laista ja hintasta tarjolla....


Jos kotimaiset marmorihinnat ei miellytä niin yksi vaihtoehto on http://www.kfm-motorraeder.de. Niin, tuolta siis originelliosat. Mekaaninen kiristin esim. http://www.dragrace.fi. Ja saa tuolta ne originelliosatkin mitä tarttee.




Edited By jarim on 1459840200

Kirjoittaja tetali00 » 04 Huhti 2016, 13:13

Kevättä!

Alkais ajokausi kohta ja pitäis remonttiin ruveta. Mistä olette ostaneet/tilanneet nokkaketjun ja kiristimen + tiivisteet? Näyttää olevan monen laista ja hintasta tarjolla....

Kirjoittaja snuggles » 13 Syys 2015, 18:22

Joo, ei sitä katkota, pujotellaan paikalleen.

Kirjoittaja jesse55 » 13 Syys 2015, 13:47

Lisätääs vielä että kun ketju vaihdetaan, niin siihen myydään tota 136 lenkkistä ketjua. Eihän sitä tarvitse poikkasta? Kyseessä on siis K6. Eikös ne yhtenäisenä laiteta paikkaan?

Kirjoittaja AskoE » 04 Syys 2015, 09:31

Aihe näemmä rönsyilee, joten lisäämpä minäkin lusikkani soppaan. :D Itsellä juuri tuo mainittu K6, eikä tuo kyllä mielestäni sen rumemmin tai paremmin käy kuin mikään toinenkaan. Ajettu on 66tkm, öljyt ja suodatin vaihdettu säännöllisesti noin 5-6tkm välein. Monasti toki käynyt mielessä pitäiskö ketju vaihtaa...

Kirjoittaja tetali00 » 04 Syys 2015, 07:45

Mroh!

vuosimalli on 2006. Tuota kun tosiaan netistä pengoin niin tuntu olevan ainakin jenkkien palstoilla juurikin tämän vuosimallin ongelma. Voihan tuo olla pelkkä kiristinkin olla vikana mutta kun tuon ketjunkaan vaihto ei kovin iso homma ole niin ajattelin vaihtaa. Tosiaan aika monella oli samat äänet jääneet vaikka uudet osat oli sisällä. Meinaan kuitenkin pitää Busaa pitempään niin eipä tuosta isoa "vahinkoa" tule jos ei äänet häviäkkään, saanpahan mielenrauhan :)




Edited By tetali00 on 1441341989

Ylös