Kirjoittaja toimeve » 19 Kesä 2014, 14:50
...pari tuhatta kilometriä takana Pirelli Angel GT:llä. Lyhyesti ensituntuma tähän minulle uuteen tuotteeseen:
Taustatiedot:
- Suzuki GSXR Hayabusa (lievästi originaalia tehokkaampi)
- paineet edessä 3,0, takana 3,1 (Suzukin suositus 2,9/2,9)
- kuski 110kg varusteet päällä
- edellisvuosina Michelin Pilot Road 2 ehdottomasti paras rengas Busalleni/ajotyylilleni kestävyys/tunnokkuus huomioiden (ajanut n. 11-14 tkm per satsi)
-- toiseksi edellinen satsi/testasin Continental RoadSmart II; en tykännyt, liukas
-- ennen tätä Angel GT alla Bridgestone S20, tykkäsin kovasti, hyvä radalla ja vesikelillä, kesti n. 8000km ajoillani
Maantieajo "tourinki", kuiva keli, n. 1200 km
- erinomaisen tunnokas
- jouhevasti käyttäytyvä
- kestävän oloinen (ei kulumaa havaittavissa yhteensä n. 2000 km jälkeen)
Maantieajo "mutkapätkäily", kuiva keli n. 400km
- luotettavan oloinen
- tunnokas
Rata-ajo (Kemora, aurinkoinen +20 astetta), n. 110 km (n. 40 kierrosta omaa kovaa...)
- paineet edessä kylmänä 2,3, takana 2,3
- jouhevasti mutkissa toimiva
- ei sula, kuten vähän pehmeämpi (esim Bridgestone S20) sport-touring rengas on minulla tehnyt
- ei repeile reunoilta (kuten Michelin Pilot Road 3 teki minulla)
- rajummassa avauksessa kallellaan luisti hieman ulostuloissa, eli ei ilmeisesti “lämmennyt” riittävästi paremman pidon saavuttamiseksi, mutta tuosta huolimatta omaan ajoon silti ehottoman luotettavan oloinen. Takarenkaan paineenlasku 2 bar olisi ehkä auttanut, en kokeillut.
Vesisade, märkä maantie, n. 300km
- hyvä, luotettava pito ohituksissa
- ei mitään vesiliirtoon, vetelyihin puolelta toisella jne viittaavaa myöskään moottoritienopeuksilla runsaassa vesimäärässä
Yhteenvetoa Angel GT ekan 2000 km jälkhen yllä olevilla ajomäärillä eri "tyyleillä":
- miellyttävä, jouhevasti käyttäytyvä rengas
- mielenkiinnolla odotan kilometrejä lisää, eli kestääkö PR2:n ajomääriin noin hyvänä
- suosittelen raskaampiin sport-tourinkeihin, mutta pidän itse paineita hieman suosituksia korkeampina (käytännössä kokenut paljon paremmaksi ja vähemmän rengasta kuluttavaksi tuolla omalla Busa-kuski-ajotyylini -kombolla.
Edited By toimeve on 1403178831
[color=#000000]...pari tuhatta kilometriä takana [b]Pirelli Angel GT[/b]:llä. Lyhyesti ensituntuma tähän minulle uuteen tuotteeseen:
[b]Taustatiedot[/b]:
- Suzuki GSXR Hayabusa (lievästi originaalia tehokkaampi)
- paineet edessä 3,0, takana 3,1 (Suzukin suositus 2,9/2,9)
- kuski 110kg varusteet päällä
- edellisvuosina Michelin Pilot Road 2 ehdottomasti paras rengas Busalleni/ajotyylilleni kestävyys/tunnokkuus huomioiden (ajanut n. 11-14 tkm per satsi)
-- toiseksi edellinen satsi/testasin Continental RoadSmart II; en tykännyt, liukas
-- ennen tätä Angel GT alla Bridgestone S20, tykkäsin kovasti, hyvä radalla ja vesikelillä, kesti n. 8000km ajoillani
[b]
Maantieajo "tourinki", kuiva keli, n. 1200 km[/b]
- erinomaisen tunnokas
- jouhevasti käyttäytyvä
- kestävän oloinen (ei kulumaa havaittavissa yhteensä n. 2000 km jälkeen)
[b]
Maantieajo "mutkapätkäily", kuiva keli n. 400km[/b]
- luotettavan oloinen
- tunnokas
[b]Rata-ajo (Kemora, aurinkoinen +20 astetta), n. 110 km (n. 40 kierrosta omaa kovaa...)[/b]
- paineet edessä kylmänä 2,3, takana 2,3
- jouhevasti mutkissa toimiva
- ei sula, kuten vähän pehmeämpi (esim Bridgestone S20) sport-touring rengas on minulla tehnyt
- ei repeile reunoilta (kuten Michelin Pilot Road 3 teki minulla)
- rajummassa avauksessa kallellaan luisti hieman ulostuloissa, eli ei ilmeisesti “lämmennyt” riittävästi paremman pidon saavuttamiseksi, mutta tuosta huolimatta omaan ajoon silti ehottoman luotettavan oloinen. Takarenkaan paineenlasku 2 bar olisi ehkä auttanut, en kokeillut.
[b]
Vesisade, märkä maantie, n. 300km[/b]
- hyvä, luotettava pito ohituksissa
- ei mitään vesiliirtoon, vetelyihin puolelta toisella jne viittaavaa myöskään moottoritienopeuksilla runsaassa vesimäärässä
[b]Yhteenvetoa Angel GT ekan 2000 km jälkhen[/b] yllä olevilla ajomäärillä eri "tyyleillä":
- miellyttävä, jouhevasti käyttäytyvä rengas
- mielenkiinnolla odotan kilometrejä lisää, eli kestääkö PR2:n ajomääriin noin hyvänä
- suosittelen raskaampiin sport-tourinkeihin, mutta pidän itse paineita hieman suosituksia korkeampina (käytännössä kokenut paljon paremmaksi ja vähemmän rengasta kuluttavaksi tuolla omalla Busa-kuski-ajotyylini -kombolla.[/color]
Edited By toimeve on 1403178831