-99 bensapumpun osa - mikä on

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: -99 bensapumpun osa - mikä on

Kirjoittaja 1340R86 » 08 Heinä 2015, 20:38

alpine kirjoitti:no ainakin sellanen vika löytyi nyt, että läppärungon ja kannen väliset klemmarit oli löysällä ja imi sieltä välistä ilmaa... nyt ilmeni sitten sellanen systeemi, että kun tyhjäkäyntiruuvin vaijeri ottaa koneen kylkeen kontaktia, niin polttaa bensapumpun releen sulakkeen... mistähän tämä voisi johtua? ja edelleenki paineensäätimelle ei voi niin paljoa alipainetta saada, että se venttiili mihinkään liikkuisi
Jonkin moinen maa vika voisi tuon sulkeen palmisen tehdä
ja löysät klemmarit(imuvuoto) käyntihäiriöön osalisia

Kirjoittaja alpine » 08 Heinä 2015, 19:20

no ainakin sellanen vika löytyi nyt, että läppärungon ja kannen väliset klemmarit oli löysällä ja imi sieltä välistä ilmaa... nyt ilmeni sitten sellanen systeemi, että kun tyhjäkäyntiruuvin vaijeri ottaa koneen kylkeen kontaktia, niin polttaa bensapumpun releen sulakkeen... mistähän tämä voisi johtua? ja edelleenki paineensäätimelle ei voi niin paljoa alipainetta saada, että se venttiili mihinkään liikkuisi

Kirjoittaja alpine » 08 Heinä 2015, 16:02

No rikki ne meni, niin pois jäävät... Mutta tässä nyt käsissä on tuo paineen säädin, niin tosiaan sama mistä reiästä imee tai puhaltaa, niin ilma ei kulje mihinkään suuntaan... Eikös tän kuuluis toimia siten, että alipaineletkusta, kun imee niin pääsis bensa kulkemaan noista toisista rööreistä läpi. Nyt ei kulje edes ilma

Kirjoittaja jarim » 08 Heinä 2015, 15:46

Olen kuullut että niitä on noissa 99-00 ongelmatapauksissa poiskin jätetty. Uudemmissa sisäisellä pumpulla varustetuissa ei vastaavaa kuonaongelmaa esiinny niin ei ole ollu tarvetta.

Kirjoittaja alpine » 08 Heinä 2015, 12:03

Onko nuo sihdit sama jättää pois? Vai kertyykö niin paljon paskaa

Kirjoittaja jarim » 08 Heinä 2015, 10:59

Ks. kuva yllä :)

Kirjoittaja jarim » 08 Heinä 2015, 10:42

Suuttimen päässä

edit: mustat ne oliki vakioissa, tuossa kuvassa näkyy hyvin irrallaan:

Kuva




Edited By jarim on 1436342320

Kirjoittaja alpine » 08 Heinä 2015, 09:38

Siis ihan suuttimen päässä vai suutintukissa?

Kirjoittaja jarim » 08 Heinä 2015, 09:30

Siinä päässä "sisääntulopuolella" on sihti minkä voi irrottaa, olikohan ruskea väriltään vakioissa.

Kirjoittaja alpine » 08 Heinä 2015, 08:22

Käytin irti, mutta äkikseltään katottuna en ees huomannu mitään sihtejä niissä

Kirjoittaja jarim » 08 Heinä 2015, 00:55

Oletko käyttäny niitä suuttimia irti ja tutkinu ettei ne päässä olevat sihdit ole tukossa kuparimönjästä?

Kirjoittaja alpine » 07 Heinä 2015, 18:09

voisko nuot suuttimet olla niin paskat, että siksi nykii ja käy epätasaisesti..? onko kikkoja miten testata?

Kirjoittaja alpine » 07 Heinä 2015, 18:00

täytyy vielä tutkia kaikki letkut. ainakin muistan että jokaiselta läppärungolta haarautuu letkut tohon säätimelle. just puoli tuntia sitte penkissä säädettiin ja sielläki ihmeteltiin että miten tuo nykii pikku kierroksilla niin älyttömästi. ois hyvä jos jostain sais testille varmasti ehyet suuttimet ja pumput ym.

Kirjoittaja jarim » 07 Heinä 2015, 15:22

Se paineensäädin tuossa vanhemmassa pumpussa on tosiaan alipaineohjattu. Koneen ollessa tyhjäkäynnillä imusarjassa on about barin verran alipainetta ja se laskee bensanpaineen noin 2bar tasolle. Veto päällä kun imusarjan paine on about sama kuin ilmanpaine niin paineet polttoainelinjassa on 3bar luokkaa. Jos tuo alipaine ei pääse säätimelle asti niin ei varmasti pelaa kunnolla. Lieköhän sun pyörässä alipaineletkut vedetty jotenkin väärin?

edit: kuvajainen alla

Kuva




Edited By jarim on 1436272528

Kirjoittaja 1340R86 » 06 Heinä 2015, 23:37

alpine kirjoitti:purin ja puhdistelin tuon polttoaine pumpun, niin miten voisin testata tuon paineen säätimen toimivuuden, kun välillä tuntuu että tukehtuu matalilla kierroksilla ja pyörä rynkyttää aika huolella pikku kierroksilla. ruiskut on vasta synkattu.
Yksi konsti litää, siihen suutimille menevään letkun väliin paine mittarin

Ylös