Tunabusa, eli busa 00:n kone

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Tunabusa, eli busa 00:n kone

Kirjoittaja Tonis1985 » 30 Huhti 2015, 17:53

Joo pitää tehä joka sylinteriin anturille paikka niin pääseee siitäki varmuuteen.

Ja ne suuttimet pitää tosiaan kans vielä varmistaa

Kirjoittaja jarim » 30 Huhti 2015, 10:33

Mulla muuten yksi kevät yksi tulppa oli kuollu niin että se toimi muuten normaalisti mutta kuormalla ei antanu kipinää, huomasin penkkilogituksesta kun yhden sylinterin pakolämmöt romahti 8000rpm jälkeen. Mutta tulpathan sinä vaihdoitkin ettei se varmaan niistä kiinni ole mutta mites puolat?

Ja Artsin kommenttiin viitaten, ne suuttimet tosiaan myös noissa 99-00...




Edited By jarim on 1430379288

Kirjoittaja Tonis1985 » 30 Huhti 2015, 02:39

Ajattelisin että pakolämmöt olis huomattavasti korkeammat jos laihalla menis, ja seokset on laajakaistan mukaan se 12

On orkkis pumppu ja suuttimet.
Pumppu purettu ja sieltä ei löytyny mitää, aattelis että jos vika olis pumpus niin bensan paineet romahtaas ajaessa.

Jos suuttimet olis tukos niin silloon se selittääs kyllä bensanpaineen pysyvyyden, pitää varmaan toimittaa ne pesuun niin on seki pois suljettu.

Kirjoittaja -Artsi- » 29 Huhti 2015, 23:13

Orkkis suuttimet ja bensapumppu? '99 ja '00 ulkoisella pumpulla on ilmennyt sitä sihtien tukkeutumista.

Kirjoittaja suiza » 29 Huhti 2015, 21:19

Pakotempin perusteella voisi päätellä että kärsii gason puutteesta?

Kirjoittaja Tonis1985 » 29 Huhti 2015, 14:57

airboxin anturit on kiinni johdoissansa, lämpöanturi keskimmäisten kaasuläppien välissä.

Ecun päästä ei oo katkottu johtoja pois, lamdaahan tuossa ei oo ollukkaa.

Kaasuläpät avautuu kokonaan.

Kirjoittaja gsxr » 29 Huhti 2015, 12:07

Läpät avautuu kunnolla?

Kirjoittaja Heksa » 29 Huhti 2015, 08:45

mitenkäs kaikki anturit jotka normaalisti airboxissa?
onko ecupäästä katkottu jotain johtoja? lambda,pair,yms

Kirjoittaja Tonis1985 » 29 Huhti 2015, 08:26

Jakoketju tarkistettu, merkit kohallaan.
Puristukset noin 15 joka pytyssä
Ja Bensan paineekki muuten pysyy koko ajan vedossa noin 3 baarin kohalla.

Power comanderia ym siinä ei oo mitää.

Kirjoittaja -Artsi- » 28 Huhti 2015, 18:10

PowerCommaria? Jos on niin se pois.

Kirjoittaja jarim » 28 Huhti 2015, 10:28

Ettei olis nokkaketju päässyt hyppäämään hampailla ja sitä myöten ajoitukset pielessä?

Kirjoittaja 1340R86 » 27 Huhti 2015, 18:39

Tonis1985 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
Tonis1985 kirjoitti:Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?
Varmistanut että seoksen mitaus näytää oikeen,
virtaa riitää, tankin korvaus ilma kunnossa, huohotus kunnossa,
ajoitukset kohdilaan
Nuo kaikki asiat varmistettu, paitsi ajoitukset, saako niitäki muka jollaki muutettua?

Tulpat tuli vaihdettua, ei vaikutusta.
Pakolämmöt on noin 420c ku tehot rupiaa tippumaan ja 10000rpm kohdalla 540c

Enää ei keksi mitää mitä vois kokeella.
Saa ajoituksia varsinkin säädetävillä pyörillä,
toimikos kunnolla aiemin siinä mistä kone on otettu,
kokeillut ilman putkia jos reikien porailu sattuisi tekemään jota kumaa

Kirjoittaja Tonis1985 » 27 Huhti 2015, 14:11

1340R86 kirjoitti:
Tonis1985 kirjoitti:Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?

Varmistanut että seoksen mitaus näytää oikeen,
virtaa riitää, tankin korvaus ilma kunnossa, huohotus kunnossa,
ajoitukset kohdilaan

Nuo kaikki asiat varmistettu, paitsi ajoitukset, saako niitäki muka jollaki muutettua?

Tulpat tuli vaihdettua, ei vaikutusta.
Pakolämmöt on noin 420c ku tehot rupiaa tippumaan ja 10000rpm kohdalla 540c

Enää ei keksi mitää mitä vois kokeella.

Kirjoittaja 1340R86 » 27 Huhti 2015, 08:41

Tonis1985 kirjoitti:Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?
Varmistanut että seoksen mitaus näytää oikeen,
virtaa riitää, tankin korvaus ilma kunnossa, huohotus kunnossa,
ajoitukset kohdilaan

Kirjoittaja Tonis1985 » 27 Huhti 2015, 04:30

Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?

Ylös