kytkinkahvan katkaisijan poisto

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: kytkinkahvan katkaisijan poisto

Kirjoittaja jarim » 23 Helmi 2017, 09:06

"Starttikartassa" verrattuna "vaihdekarttaan" on käsittääkseni erilaiset sytytysennakot sekä hieman poikkeavat arvot bensansyötölle. Tuo ettei moottori starttaa jos kytkin ei ole pohjassa on toteutettu ihan mekaanisesti kuin tuosta storbackan kirjoittamasta ohituskikastakin käy ilmi. Kunnossa oleva pyörä kyllä lähtee käyntiin ja toimii normaalisti vaikka sen ohittaakin kunhan ohituksen tekee oikein.

Kirjoittaja YyyVee » 21 Helmi 2017, 13:19

Voisiko joku selventää mikä tämä "startti kartta" on? Moottori ei starttaa, jos ei kytkin pohjassa - ts. mikrokytkin on/off.
Miksi on erikseen startti kartta ECU:ssa?:(

Kirjoittaja kaikkonen___ » 25 Kesä 2015, 21:47

kaikkonen___ kirjoitti:nyt toi storbackan mainitsema modi tehtynä ja ainakin käyntiin lähtee...
mut osaaks kukaan (jarim?) sanoa vaikuttaako toi ecueditorilla säätämiseen jotenkin negatiivisesti?
nyt on tämäkin modi penkissä ajettu eikä ollut sen suhteen mitään ongelmia vaikka uusi kartta tulikin... eli jos joku joskus ton anturin poistoa miettii niin toi "storbacka" modi toimii.

Kirjoittaja gsxr » 02 Kesä 2015, 20:28

Ecueditorissahan saa määritettyä että käyttääkö neutral vai gearmappia kun kytkin on puristettuna pohjaan. Täppä ruutuun tai ei. Tuli vaan mieleen.

Kirjoittaja jarim » 02 Kesä 2015, 14:59

Enpä usko että sillä on merkitystä siihen.

Kirjoittaja kaikkonen___ » 01 Kesä 2015, 22:01

nyt toi storbackan mainitsema modi tehtynä ja ainakin käyntiin lähtee...
mut osaaks kukaan (jarim?) sanoa vaikuttaako toi ecueditorilla säätämiseen jotenkin negatiivisesti?

Kirjoittaja jarim » 05 Maalis 2015, 13:45

Kyllä tuo starttikartta löytyy ecueditoristakin, enpä tosin itse ole siihen koskaan koskenut. Bensakartoissa muistaakseni numeroa 3 painamalla saa tuon näkyviin (saatan muitaa tämän väärin). Ainakin minulla käynnistä vaihde päällä huomaa selvästi milloin kytkin on pohjassa verrattuna kun pikkasen löysää että mikrokytkin naksahtaa toiseen asentoon. Tarkempaa faktaa noiden karttojen erosta minulla ei ole mutta käsittääkseni ainakaan vaihdekompensaatiot ei pelaa kun kytkin on pohjassa.

Kirjoittaja storbacka » 04 Maalis 2015, 20:51

Kyllä tuon pystyy ottamaan pois käytöstä. Silloin tosin "kykä pohjassa kartta" ei ole toiminnassa. Enpä ole tosin huomannut sen puuttumista.

Tuo kytkin estää moottorin käynnistämisen siten että startinreleen kelan toinen johdin kulkee tuon Ko.kytkimen kautta. Eli startinrele ei saa maata jos kytkinkahva ei ole pohjassa. Samasta piiristä on kuitenkin myös vedetty haara boxille, mikä samassa yhteydessä heittää sitten sen kartan päällä.

Järjestelmä voidaan ohittaa siten että irroitetaan startinreleen toinen johto tästä piiristä ja vedetään se suoraan maahan. Tällöin maa\miinus-signaali ei koskaan kulje boxille.

Jos selitys ei aukea niin katsokaa kytkentäkaaviosta, siinä se näkyy selvästi.

Onko tästä arvellusta "starttikartasta" muuten mitään tiedettyä faktaa olemassa? Vai onko se kenties vaan nettipalstojen "gurujen" toisteltua totuutta...

Kirjoittaja gsxr » 04 Maalis 2015, 16:38

1340R86 kirjoitti:aika outo juttu jos ei huomaa eroa vedossa
kun ajelee pelkästään vapaan kartalla


Itse en huomannut ajossa mitään eroa kun jonkin asian testauksen yhteydessä unohtui kytkinkahva piuhat toisiinsa kiinni pitkäksi aikaa kunnes sattumalta sitten kesän aikana huomasin asian.

Mitä noissa on eroa, vapaan sytytyskartassa enemmän ennakkoa?

Kirjoittaja Timba » 04 Maalis 2015, 12:56

kaikkonen___ kirjoitti:
Timba kirjoitti:Mulla olis yks ylimääräinen Brembon jarruvalokytkin RCS19 etujarrukahvaan sopiva. Sitä en sitten tiedä sopiiko se kytkimen puolelle ja onko siinä kahvassa paikkaakaan sille. 37¤ näyttää olevan hintaa sille Duellilla, saisko siitä 15¤, jos sellaisen haluat?

jarru puristin toi onkin, se on vaan laitettu ylösalaisin kytkin puolelle.
en kyl tiiä mikä malli toi on. joku 19×20 radiaali.
tollanen....

http://www.ebay.com/itm/380531633894?redirect=mobile

en kyl äkkiseltää löytäny mitää paikkaa mihin toho sais jarruvalokytkimen kiinni?

Samanlaiselta näyttää kahva. Sellainen kytkin löytyy jos tarviit.

Kirjoittaja kaikkonen___ » 04 Maalis 2015, 11:21

anturipultin meinasinki nyt sinne laittaa...
sain kyl tosin vaihtotarjouksen ihan oikeaan brembon kytkin puristaajanki jo...
päivitin etujarruja tollasella brembolaisella niin pitihän kytkinpuoli saada saman näköseks... :tapu:
vähän se ehkä oudolle tuntu viime kesään mun en murehtinu asiaa sen enempää... :thumbup:

Kirjoittaja 1340R86 » 04 Maalis 2015, 09:57

kaikkonen___ kirjoitti:
Timba kirjoitti:Mulla olis yks ylimääräinen Brembon jarruvalokytkin RCS19 etujarrukahvaan sopiva. Sitä en sitten tiedä sopiiko se kytkimen puolelle ja onko siinä kahvassa paikkaakaan sille. 37¤ näyttää olevan hintaa sille Duellilla, saisko siitä 15¤, jos sellaisen haluat?

jarru puristin toi onkin, se on vaan laitettu ylösalaisin kytkin puolelle.
en kyl tiiä mikä malli toi on. joku 19×20 radiaali.
tollanen....

http://www.ebay.com/itm/380531633894?redirect=mobile

en kyl äkkiseltää löytäny mitää paikkaa mihin toho sais jarruvalokytkimen kiinni?

Semmoinen jarrun paineesta mittavan sinne työsylinterin banjo pultin väliin

mikäs muuten on syynä tuohon sylinterin vaihtoon

aika outo juttu jos ei huomaa eroa vedossa
kun ajelee pelkästään vapaan kartalla




Edited By 1340R86 on 1425455941

Kirjoittaja kaikkonen___ » 03 Maalis 2015, 19:21

Timba kirjoitti:Mulla olis yks ylimääräinen Brembon jarruvalokytkin RCS19 etujarrukahvaan sopiva. Sitä en sitten tiedä sopiiko se kytkimen puolelle ja onko siinä kahvassa paikkaakaan sille. 37¤ näyttää olevan hintaa sille Duellilla, saisko siitä 15¤, jos sellaisen haluat?
jarru puristin toi onkin, se on vaan laitettu ylösalaisin kytkin puolelle.
en kyl tiiä mikä malli toi on. joku 19×20 radiaali.
tollanen....

http://www.ebay.com/itm/380531633894?redirect=mobile

en kyl äkkiseltää löytäny mitää paikkaa mihin toho sais jarruvalokytkimen kiinni?

Kirjoittaja Timba » 03 Maalis 2015, 17:57

Mulla olis yks ylimääräinen Brembon jarruvalokytkin RCS19 etujarrukahvaan sopiva. Sitä en sitten tiedä sopiiko se kytkimen puolelle ja onko siinä kahvassa paikkaakaan sille. 37¤ näyttää olevan hintaa sille Duellilla, saisko siitä 15¤, jos sellaisen haluat?

Kirjoittaja kaikkonen___ » 03 Maalis 2015, 17:29

jarim kirjoitti:Ihan on/off tyyppinen kytkin se on joten miksipä ei.
ok. pitääpä kokeilla sellasta... vaikuttaako muuten atre vaihdenäyttö josta 5vaihteen kartta naputettu käyttöön tohon asiaan mitenkään?

Ylös