Busan 2012 Äänenvaimentimien avartaminen - Lisäreikien poraus putken etupäähän.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busan 2012 Äänenvaimentimien avartaminen - Lisäreikien poraus putken etupäähän.

Kirjoittaja Jousimies » 16 Helmi 2015, 21:01

Niin kun noita vakiovaimentimia modifioi, niin perimmäinen tarkoitus on parantaa ääniä..
Tärkeintä on, ettei kaasut virtaa edestakaisin, vaan suoraan edestä taakse. Edellä mainittu tapa on edullisin keino toteuttaa se Gen2 vakiovaimentimissa..

Kirjoittaja kartsa57 » 15 Helmi 2015, 13:40

joo perstuntumalla ja korvakuulolla todettu eikä ole tarvis penkissä käyttää. Tehoa tänne suomeen on ihan tarpeeksi jä mulle toi äänensävy oli pointti vaikka ei kai ne tehotkaan ainakaan pienene toivottavasti. Että hyvää ajokauden odotusta kaikille ja kiitos vinkeistä.

Kirjoittaja suihkukone » 14 Helmi 2015, 22:28

Ni oliko nuo "foliopallo tulokset" nyt penkissä todettu, perstuntumalla vai korvakuulolla?
Eli äänet parani, mutta paraniko teho tuolla virityksellä?

Ite tein gen1:ssä reikäputken äänenvaimentimen alkupään ja taakse asti menevän putken välille eli suora putki läpi äänenvaimentimen niin, että vaimentaa kuitenkin kun reikäputki.

Kirjoittaja kartsa57 » 14 Helmi 2015, 15:15

Jep jep. Minäkin epäilin tulosta mutta kun tutkin minne se alkuperäinen putki menee niin tajusin pointin. Ei kierrä kaasut enää vaan menevät melkein suoraan pihalle. Se alkuperäinen putki menee aika syvälle takaosaan vaimenninta ja kiertää kaasut takaisin laipan sisäpuolelle ja sitten ulos. Tulos on parempi nyt kun tukin vanhan putken.!!!!!

Kirjoittaja Kujo » 13 Helmi 2015, 23:46

Ette voi olla tosissanne?? :ghostface:

Kirjoittaja kartsa57 » 13 Helmi 2015, 16:27

Kiitos neuvoista. Laitoin foliomöykyt vanhoihin reikiin ja kyllä eron huomaa. Äänet tyhjäkäynnillä ovat parempaan suuntaan, katotaan sitten kun pääsee ajamaan kuinka paljon on muuttunut.

Kirjoittaja Jousimies » 12 Helmi 2015, 15:09

No ne foliopallot jäi sinne pysyvästi, vaikka ajattelin vain kokeilla
niillä ja laittaa sitten jokin parempi tulppa. Kyllähän ne aikansa
toimii, kun puristaa ne foliopallot oikein tiiviiksi ja hieman kartiomaiseksi,
niin pysyvät myös paikoillaankin..
Äänet ei tosiaankaan olleet liian kovat, mutta muuttuivat siihen
haluttuun suuntaan..

Kirjoittaja kartsa57 » 12 Helmi 2015, 13:09

Moro vielä. Jätitkö fooliopallon sinne putkeen pysyvästi vai käytitkö jotain muuta tilkettä.

Kirjoittaja kartsa57 » 12 Helmi 2015, 11:09

Täytyypä tukkia ne vanhat reijät. Kiitos tästä vinkistä. Ei ne äänet varmaan tule liian massiivisiksi, ajatellen virkavaltaa jos sattuvat pysäytämään.

Kirjoittaja Jousimies » 11 Helmi 2015, 22:04

Tuli aikanaan testattua asia käytännössä, kun olin tehnyt sen 40 mm reiän keskelle laippaa (alkuperäisen viereen). Käytin moottoria ensin myös siten, että alkuperäistä läpivientiä ei ollut tukittu. Kuten etukäteen
tiesinkin, en ollut täysin tyytyväinen lopputulokseen.
Sitten tein kokeilun palloksi puristetulla alumiinifoliolla ja tukin molemmista vaimentimista alkuperäiset läpiviennit.
Heti kun käynnistin koneen, huomasin eron ja olin nyt tyytyväinen lopputulokseen..
Sen kokeilun voi siis helposti tehdä alumiinifoliolla.. Eron huomaat kyllä!

Kirjoittaja kartsa57 » 11 Helmi 2015, 13:01

Kiitos vinkistä. Tein uudet reijät mutta en tukkinut vanhoja ainakaan vielä. Äänet muuttui hillitysti paremmaksi ja täytyy katella sitten kun pääsee tien päälle testaamaan ja onhan tossa sun teoriassa järkeä mutta testataan nyt ensin.

Kirjoittaja Jousimies » 11 Helmi 2015, 12:19

Kun katsot vaimentimen läpileikkauskuvaa, niin varmaan
ymmärrät miksi..
Alunperin kaasut virtaavat kulkien laippojen välillä edestakaisin ja virtauksellisesti huonosti.
Tekemällä 40 mm reikä etummaiseen laippaan ja tukkimalla
alkupereinen läpivienti, saadaan aikaan aika suora virtaus
edestä taakse..
Jos alkuperäinen läpivienti on auki, virtaavat kaasut
toisiaan vastaan..

Kirjoittaja kartsa57 » 11 Helmi 2015, 09:01

Mitä järkeä on tukkia vanha reikä ja tehdä samanlainen tilalle. Olisko lopputulos niinkuin +- nolla. Vai onko jollain parempaa tietoa miksi vanha reikä pitäis tukkia?????????? :1087

Kirjoittaja BaTTman » 11 Helmi 2015, 06:27

Tuli tuosta search nappulasta mieleen, että haku asetuksena on oletuksena haku viimeiseltä kuukaudelta ja ei ikuna..... itseltäkin yleensä vaatii pari hakua ennen kuin huomaa sen.

Kirjoittaja Jousimies » 11 Helmi 2015, 00:41

Kannattaa samalla tukkia se alkuperäinen reikä (tötsä jossa läpivienti),
ettei se sekoita parantuneita virtauksia..

Ylös