Kirjoittaja jouniri » 30 Loka 2016, 17:08
strengi kirjoitti:Oiskohan se taas aika kirjotella jotain? Vaikkapa pientä yhteenvetoa.
Kevään ekat ajot Lappeenrannassa meni pääosin turaamiseks ja lapsusten korjaamiseks. Tässä kohtaa muistellen ongelmia aiheutti ainakin syylärin puhkeeminen, hukkaportin letkun irtoaminen, haarukan irtoominen vaihtajan sylinteristä ja olikohan jotain muuta vielä?
Loppujen lopuks kuitenkin 370,5kmh joka oli 30kmh enemmän kun ennen, lämmitti mieltä suuresti.
Seuraavaks vuorossa oli Hallin nopeusmittaus. Vettä tuli sen verran ettei mopoo tarvinnu kaivaa ees autosta ulos.
Keskityttiin syömiseen ja sosiaaliseen toimintaan, ja saatiin uus kesto-fani Hollannista joka ajeli sateesta huolimatta mopolla paikalle vartavasten meitä kattomaan. Oltiin hyvin otettuja. Todettiin myös ettei meillä oo ees ehjiä kenkiä, mut väliäkös tuon kun mopo oli tikissä. Rahat hyvin sijoitettu.
Seuraavaks luottokortin turvin painettiin Kauhavalle, kiitos Takkuselle kun tällasen tapahtuman puuhas. Ennen Kauhavaa kone käytettiin auki ja vaihettiin kk laakerit, vaikkei vanhatkaan uhalla huonot ollu. Muutenkin vähän päivitettiin ja laitettiin Motecin cdi sytkä ja Ltcd NTK eli kaks kanavainen metanoli lambda, jolla saadaan seokset pysymään just siinä missä tahotaan, jahka tunnustellaan mikä on sopivaa. Jotain törinä ongelmaa ilmeni n.5500-6500 haarukassa, joka oikeestaan vaivas aika paljonkin loppukauden. Todennäkösesti näpynäpy hommia mut asiaa täytyy tutkia talvella. Nopeudet parani koko ajan ja viimesellä vedolla tulikin jo 392kmh, vaikka ahtopaineen turvaraja oli unehtunu 2.4bar kohalle jonka takia lensin neljästi naama edellä pleksiin kun Motec katkoi menoa. Sanosin ettei erityisen hauskaa noissa vauheissa.
Yhteen vetoon vielä yritettiin neljänsadan rikkomiseks, johon paineraja nostettiin sen verran ylös että todennäkösesti joku muu ois katkassu vedon ennen sitä.
Sade kuitenkin ehti ensin ja ajot jäi siihen.
Mopo kuitenkin ehjänä ja uus ennätys käsissä kotiin. Tässä kohtaa aloin jo itekkin uskomaan että 400 menee rikki jahka nappulat osuu kohalleen.
Viimenen tsäänssi vetää 400 olikin sitten syksyn Lappeenranta. Ennen tätä ei taidettu tehä mopolle yhtään mitään. Luottokorttikin sai hetken huilata kun Jetsonen racing sponsoroi koko reissun.
Reissuhan meinas tyssätä heti kärkeen kun ekassa vedossa väänty jarrulevyt aivan solmuun, ja pisteenä i:n päälle vedon tiedonkeruukin hävis. Tuli muisti täyteen takas ajellessa. Rehellisesti sanottuna en muista että ois koskaan ikinä korvennu niin kovaa kun sillon. Avuks löyty loppujen lopuks Seilonen, joka raahas Juvalta koko mopon paikalle josta raavittiin jarrut mulle. Seuraavasta vedosta jäi jo tiedonkeruukin talteen joten oltiin taas kartalla. Kolmanteen vetoon hivenen lisää painetta ja kovaa psyykkausta Powerkingiltä ja Superjormalta.
Selkeesti kovempi irtoominen kun koskaan ennen tolla mopolla (1/4mile -2sec), vähän sen jälkeen joutukin jo työntyy katteen takaa ulos kun tuuli työnti sivuun, roikkumista jonkun aikaa, suoristu, woblas sen verran että meinasin jo höllätä, suoristu ja loppumatka meniki suoraan. Tosin mopo ei tuntunu vetävän kyllä mihinkään. Jarrumatka tuntu lyhemmältä kun ennen, pysähty kuitenkin hienosti vaikka matkalla joutu löysää piki viivaa väistäessä. Kentän päässä Jetsonen tuumas että nyt joko kulki tai unohit jarruttaa. No kulkihan se, riemu oli herkässä ja fiilis korkeessa kun Gepsi näytti lukemiks 407,8kmh. Se oli siinä! Fiilistä ei vähentäny yhtään se että tiedonkeruusta selvis miks pyörä ei tuntunu vetävän juurikaan loppumatkasta, painetta oli parhaillaan vain 1.8bar. jäi aika tarkkaan 100 heppaa reserviin.
Tossa Sami Nurmen tekemä komee video kuluneen vuoden kohokohdista: https://www.youtube.com/watch?v=NoABsA2P_ds
Sen jälkeen mopon onkin saanut rojottaa melkolailla rauhassa tallin nurkassa, mitä nyt Tampereella alihankintamessuilla käytettiin tyrkyllä ja Outokummussa ammattiopiston avoimien ovien päivässä houkuttelemassa nuorisoo.
Ens kaudelle suunnitelmissa ei oo suuria muutoksia mopoon, ehkä pientä kate hipostelua ja hienosäätö juttuja.
Talven suurin tavote on saada maksettua viime kesän velat pois ja saada kerättyä rahotusta tulevaan kesään. Isoimmaks ongelmaks viime kaudella rahan puutten lisäks totesin oman kunnon ajoissa. Parin tunnin unet on vähän liian vähän jos pitää kovaa ajaa ja keskittyä pohtimaan ratkasuja. Ens kesänä oiskin tarkotus panostaa omaan ja tiimin vireyteen ja raahautua pelipaikoille mahollisesti edellisenä iltana, ja välttää yövuoroja ajoja edeltävänä viikkona.
Näillä siis eteenpäin! Jos siis tahot oman tai firmas nimen komeilemaan pyörän kylkeen ja videoihin niin paiskaa viestillä strengtimo@gmail.com niin pohdiskellaan kuvioita.
Sulla hieno kausi takana ja vielä parempi edessä. Tiedän tunteen, siis kun tuulilasi tulee vastaan kesken vedon, mulla esim 2015 syksyllä Taxi III:n nokkaketju katkesi täydestä laukausta yllättäen 900m kohdalla kun pudiksen treeneissä vauhtia oli 317kmh, niin kyllä siinä ohjelmaa tuli hetkeksi kun kasailin itseäni tuulilasista takas normi asentoon.
Edited By jouniri on 1477840193
[color=#000000][quote="strengi"]Oiskohan se taas aika kirjotella jotain? Vaikkapa pientä yhteenvetoa.
Kevään ekat ajot Lappeenrannassa meni pääosin turaamiseks ja lapsusten korjaamiseks. Tässä kohtaa muistellen ongelmia aiheutti ainakin syylärin puhkeeminen, hukkaportin letkun irtoaminen, haarukan irtoominen vaihtajan sylinteristä ja olikohan jotain muuta vielä?
Loppujen lopuks kuitenkin 370,5kmh joka oli 30kmh enemmän kun ennen, lämmitti mieltä suuresti.
Seuraavaks vuorossa oli Hallin nopeusmittaus. Vettä tuli sen verran ettei mopoo tarvinnu kaivaa ees autosta ulos.
Keskityttiin syömiseen ja sosiaaliseen toimintaan, ja saatiin uus kesto-fani Hollannista joka ajeli sateesta huolimatta mopolla paikalle vartavasten meitä kattomaan. Oltiin hyvin otettuja. Todettiin myös ettei meillä oo ees ehjiä kenkiä, mut väliäkös tuon kun mopo oli tikissä. Rahat hyvin sijoitettu.
Seuraavaks luottokortin turvin painettiin Kauhavalle, kiitos Takkuselle kun tällasen tapahtuman puuhas. Ennen Kauhavaa kone käytettiin auki ja vaihettiin kk laakerit, vaikkei vanhatkaan uhalla huonot ollu. Muutenkin vähän päivitettiin ja laitettiin Motecin cdi sytkä ja Ltcd NTK eli kaks kanavainen metanoli lambda, jolla saadaan seokset pysymään just siinä missä tahotaan, jahka tunnustellaan mikä on sopivaa. Jotain törinä ongelmaa ilmeni n.5500-6500 haarukassa, joka oikeestaan vaivas aika paljonkin loppukauden. Todennäkösesti näpynäpy hommia mut asiaa täytyy tutkia talvella. Nopeudet parani koko ajan ja viimesellä vedolla tulikin jo 392kmh, vaikka ahtopaineen turvaraja oli unehtunu 2.4bar kohalle jonka takia lensin neljästi naama edellä pleksiin kun Motec katkoi menoa. Sanosin ettei erityisen hauskaa noissa vauheissa.
Yhteen vetoon vielä yritettiin neljänsadan rikkomiseks, johon paineraja nostettiin sen verran ylös että todennäkösesti joku muu ois katkassu vedon ennen sitä.
Sade kuitenkin ehti ensin ja ajot jäi siihen.
Mopo kuitenkin ehjänä ja uus ennätys käsissä kotiin. Tässä kohtaa aloin jo itekkin uskomaan että 400 menee rikki jahka nappulat osuu kohalleen.
Viimenen tsäänssi vetää 400 olikin sitten syksyn Lappeenranta. Ennen tätä ei taidettu tehä mopolle yhtään mitään. Luottokorttikin sai hetken huilata kun Jetsonen racing sponsoroi koko reissun.
Reissuhan meinas tyssätä heti kärkeen kun ekassa vedossa väänty jarrulevyt aivan solmuun, ja pisteenä i:n päälle vedon tiedonkeruukin hävis. Tuli muisti täyteen takas ajellessa. Rehellisesti sanottuna en muista että ois koskaan ikinä korvennu niin kovaa kun sillon. Avuks löyty loppujen lopuks Seilonen, joka raahas Juvalta koko mopon paikalle josta raavittiin jarrut mulle. Seuraavasta vedosta jäi jo tiedonkeruukin talteen joten oltiin taas kartalla. Kolmanteen vetoon hivenen lisää painetta ja kovaa psyykkausta Powerkingiltä ja Superjormalta.
Selkeesti kovempi irtoominen kun koskaan ennen tolla mopolla (1/4mile -2sec), vähän sen jälkeen joutukin jo työntyy katteen takaa ulos kun tuuli työnti sivuun, roikkumista jonkun aikaa, suoristu, woblas sen verran että meinasin jo höllätä, suoristu ja loppumatka meniki suoraan. Tosin mopo ei tuntunu vetävän kyllä mihinkään. Jarrumatka tuntu lyhemmältä kun ennen, pysähty kuitenkin hienosti vaikka matkalla joutu löysää piki viivaa väistäessä. Kentän päässä Jetsonen tuumas että nyt joko kulki tai unohit jarruttaa. No kulkihan se, riemu oli herkässä ja fiilis korkeessa kun Gepsi näytti lukemiks 407,8kmh. Se oli siinä! Fiilistä ei vähentäny yhtään se että tiedonkeruusta selvis miks pyörä ei tuntunu vetävän juurikaan loppumatkasta, painetta oli parhaillaan vain 1.8bar. jäi aika tarkkaan 100 heppaa reserviin. :tapu:
Tossa Sami Nurmen tekemä komee video kuluneen vuoden kohokohdista: [url=https://www.youtube.com/watch?v=NoABsA2P_ds]https://www.youtube.com/watch?v=NoABsA2P_ds[/url]
Sen jälkeen mopon onkin saanut rojottaa melkolailla rauhassa tallin nurkassa, mitä nyt Tampereella alihankintamessuilla käytettiin tyrkyllä ja Outokummussa ammattiopiston avoimien ovien päivässä houkuttelemassa nuorisoo.
Ens kaudelle suunnitelmissa ei oo suuria muutoksia mopoon, ehkä pientä kate hipostelua ja hienosäätö juttuja.
Talven suurin tavote on saada maksettua viime kesän velat pois ja saada kerättyä rahotusta tulevaan kesään. Isoimmaks ongelmaks viime kaudella rahan puutten lisäks totesin oman kunnon ajoissa. Parin tunnin unet on vähän liian vähän jos pitää kovaa ajaa ja keskittyä pohtimaan ratkasuja. Ens kesänä oiskin tarkotus panostaa omaan ja tiimin vireyteen ja raahautua pelipaikoille mahollisesti edellisenä iltana, ja välttää yövuoroja ajoja edeltävänä viikkona.
Näillä siis eteenpäin! Jos siis tahot oman tai firmas nimen komeilemaan pyörän kylkeen ja videoihin niin paiskaa viestillä [email]strengtimo@gmail.com[/email] niin pohdiskellaan kuvioita. :welcome:[/quote]
Sulla hieno kausi takana ja vielä parempi edessä. Tiedän tunteen, siis kun tuulilasi tulee vastaan kesken vedon, mulla esim 2015 syksyllä Taxi III:n nokkaketju katkesi täydestä laukausta yllättäen 900m kohdalla kun pudiksen treeneissä vauhtia oli 317kmh, niin kyllä siinä ohjelmaa tuli hetkeksi kun kasailin itseäni tuulilasista takas normi asentoon.[/color]
Edited By jouniri on 1477840193