Kansipulttien momentti

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kansipulttien momentti

Kirjoittaja 1340R86 » 12 Tammi 2016, 23:38

Tähän APE 1/2 tuuman pultien asentuluun ja kiristykseen
tarvitaviin reikiin ym hiukan lisää juttua
ensinäkin näytää tuo momenti vaihtelevan riippuen ilmeisesti päivästä.... koska kysyy nyt alku vuodesta vastailivat APE:elta kun tuota vielä tarkistus mielessä kysyin ennen asentelua

"If you are having the cases redrilled and tapped by someone that gets them exactly on location and straight,
tou can get away with .520" hole.
We recommend torque at 65 lbs. The studs will take more, but it will start to pull the main bearing bores out of round"

(tuon mukaan vapaasti kääneltynä jos pultit on suorassa niin reiän kooksi riittää Lohko/kansi reiät 13,208mm)

ja edelisellä kerralla 80 lbs
heitelyä on myös jäleen myyjien ilmoitamiin
tänä vuonna schnitzracing ilmoiti 75lb/ft ja reiän kooksi .500

(myös yksikö vaihtelee eri lähteistä lb/ft millä tule hiukan maltilisempia NM arvoja muuntimilla tutkailtuna
http://www.lbstokg.co.uk/
65lbs=29.48kg

http://muunnin.com/momentti/
65lb/ft=88,128nm )

eli noista sitten varmaankin on tarkoitettu laskea joku keskiarvo tai vaan hattuvakiolla kiristää kaikki tasan johonkin sopivan tuntuiseen

mutta mikä voi jotakuta homaan ryhtymistä harkitsevaa mietitytää
uudelle (UNF1/2-20) kierteelle reikämax 11.618mm jonkun taulukon mukaan
11.4mm terällä tuli 11.550mm mihin sai 2 tapilaa käsin kierettyä
uudet kierteet,
(reikää porailevan koneen mahdoliset heitot muistaa ottaa huomioon terää valitessa)

E:lb/ft




Edited By 1340R86 on 1452640819

Kirjoittaja gsxr » 29 Syys 2014, 18:39

Joo jälkikiristys mielessä 1/2" pulteille kun kuplimisongelmaa rupes pukkaan. Jos menis sillä ohi niin ei tarvis konetta ruveta irrottaan. Kupari liekkirenkaat niin olisi ehkä pitänyt tehdä kiristys jo paljon aikaisemmin.

Kirjoittaja jarim » 29 Syys 2014, 18:10

Jep, eipä siinä mitään edessä tuon jälkeen pitäisi olla. Meinaatko jälkikiristää vai?

Kirjoittaja gsxr » 29 Syys 2014, 17:33

Eikös busan kansipultit saa kiristettyä moottorin ollessa normaalisti paikoillaan? Venakoppa ja nokat vain pois edestä.

Kirjoittaja jarim » 28 Loka 2013, 19:52

1340R86, sinä vissiin enemmänkin noita karttoja olet tutkinut niin löytyyköhän sieltä joku kompensaatiokerroin / starttikartta erikseen? Kaveri on P11 mallisen Nissan Primeran konvertoinut kulkemaan RE85:lla Megasquirtin avulla. Bensaan verrattuna meinasi että semmonen 50% saa vielä laittaa normaalin 33% rikastuksen lisäksi lisää kakkua jotta kylmäkäynnistykset toimii. Tuohon perustuen tosiaan oma arvaus siitä ettei kakkua startatessa tule tarpeeksi.

Pikkasen kauas menny tämä keskustelu jo kansipulttien momentista, muutetaanko otsikkoa? :laugh:




Edited By jarim on 1382982821

Kirjoittaja gsxr » 28 Loka 2013, 16:24

Ahtopaineen lisääntyessä koneen läpi menevä ilmamääräkin kasvaa joten veden määräkin pitäisi kasvaa suhteessa, sen takia progressiivinen säätömahdollisuus olisi hyvä. Jos vesiruisku lähtee päälle 0.8bar ja max ahdot 1bar niin siinähän ei niin suurta eroa ole. Auttaa se kuitenkin vaikka vesimäärät ei niin just linjassa menekään.

Tuohon sähkön riittävyyteen hankala ottaa kantaa kun ei ole kokemusta moisesta (onneksi). Koita vaihtaa yhtä kokoa tehokkaampi akku ensihätään. Onkohan joskus ollut tarjolla tehokkaampaa laturia busaan, jossain snitzchsch racing tai vastaavalla?

Kirjoittaja 1340R86 » 28 Loka 2013, 09:22

gsxr kirjoitti:Kylläpä nyt on salamat olleet vähissä yhdellä jos toisella...
Vesiruiskuksi kelpaa stage1 ihan hyvin ainakin miedommilla paineilla niin pysyy vähän yksinkertaisempana laitteisto.
Hyvä juttu jos yksinkertaisempi systeemi riittää
Pienemille paineilee, onkos raja suunillen missä 2bar?

Sähkön vähyyttä tarkoitus koitaa torjua ensi kaudella
Tupla akuilla,
Saakohan latausta jotenkin paranettua?

Kirjoittaja 1340R86 » 28 Loka 2013, 09:17

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:Peruskartan yritin saada kohdilleen kertoimilla ja loggaamalla, täyskaasuasennot ajettiin penkissä kohdalleen. Ei tuo likikään "täydellinen" ole, paksulla tahtoo olla "käyttöalueella" mutta täyskaasuasennot ihan ok. Pelkillä kertoimilla pelaaminen ei kokemuksesta ihan toimi kun muuttuu sekä polttoaine että suuttimet. MS karttahan minulla on ilokaasuille. Muutenhan tuo viinallakin pelasi mutta kylmänä käyntiin saaminen vähän haasteellista. Pitäisi päästä noita "starttikarttoja" muuttamaan, liian laihalla vissiin vieläkin.
Ok. Turpopyörä kasi puristeisena ei varmaan lähtisi ollenkaan käyntiin kylmänä pelkällä e85. :)
Sehän ei kentällä tarvikkaan olla niin justiinsa säädöissä muutakuin yläpäästä. Normiajot ajelet varmaan edelleen bensalla?
Mitenkähän toimis kylmä käynnistys
systeemi mitä jotkut auto puolella käyttävät
"Nappula" millä ECU:le kerrottan kylmä startissa koneen olevan
Kylmempi kuin onkaan ja sitä kautta tulee kylmä startiin lisä
rikastusta(siitä tulis tosin taas yksi lisä systeemi...)

Kirjoittaja gsxr » 28 Loka 2013, 01:00

Kylläpä nyt on salamat olleet vähissä yhdellä jos toisella...
Vesiruiskuksi kelpaa stage1 ihan hyvin ainakin miedommilla paineilla niin pysyy vähän yksinkertaisempana laitteisto.

Kirjoittaja 1340R86 » 27 Loka 2013, 23:54

jarim kirjoitti:Gen1.
sitten ajatus hyödyntää 3 eri "modea" +ms ei ole käytetävissä
mistä olis voinnut koittaa tehdä
syysteemit bensa, E85, E85+kaasu

Kirjoittaja 1340R86 » 27 Loka 2013, 23:49

gsxr kirjoitti:Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi. Sen ruiskun voi säätää lähtemään päälle vaikka 0.8bar jos täydet ahdot on 1bar etenkin jos on jo välijäähdytin. Muuten ehkä vähän aikaisemmin. Nestettä kuluu tietysti vähemmän mitä harvemmin pumppu on päällä ja säiliön voi laittaa takakatteen sisään.

Katuauto.fi myy Devils Own vesiruiskusarjoja ja sellaisesta on hyviä kokemuksia.

Virran riitämisen kanssa on muuteman kerran ollut tarkalla
reissunpäällä flektit päälä vähän väliä ruhkassa seistessä ja niiten välissä jonkumoisia reipaaita vetoja,

takakaten kolon on varanut muut systeemit,

eli jotain tuomoista

http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/77_80/products_id/539

http://sporttiauto.com/index.php?p=hfs-3

melkoisesti tulee kaikenlaista lisää
mutta hyvä tietää että toimivat

Kirjoittaja BussiJussi » 27 Loka 2013, 20:24

gsxr kirjoitti:En tiedä tarkemmin mutta ei kait silloin ainakaan ollut mitään ongelmia virran suhteen kun oli Bussijussin omistuksessa ja silloinhan oli jo vesiruisku ja sytytykselle arc2 +kaikenlaisia muita sähkövimpaimia?
Yep, mulla ollessa ei ollu virta ongelmia, järeämmällä pumpulla Jannella alko virrasta uupelo tulla. Vakio suuttimilla (xpressenin setin pumppu, ja malpass säädin) vaan loppuu bensa siellä 340rwhp seuduilla, ja sillä setupilla tosiaan kipuna ilman ARC-2:sta 300rwhp tienoillla!

Aquamist ruisku, jota ei taida markkinoilla olla, oli ruuttana. Mahtu kivasti sivuposken alle Gen2:ssa sen pumppu.

Kirjoittaja gsxr » 27 Loka 2013, 20:11

En tiedä tarkemmin mutta ei kait silloin ainakaan ollut mitään ongelmia virran suhteen kun oli Bussijussin omistuksessa ja silloinhan oli jo vesiruisku ja sytytykselle arc2 +kaikenlaisia muita sähkövimpaimia?

Kirjoittaja Heksa » 27 Loka 2013, 19:14

gsxr kirjoitti:Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi.

Eiko savonvoimassa (huhtalalla) ollut alku kaudeta suuria ongelmia virran riittämisen kanssa? ja jos on sytytys kärsii siitä ensinmäisenä

Kirjoittaja gsxr » 27 Loka 2013, 17:49

1340R86 kirjoitti:
gsxr kirjoitti:95 kannattaa ehkä vaihtaa 98/99 ainakin silloin jos aikoo ajella reippaammin ja vesiruisku antaisi varmuutta myös.

Nakutukseen vaikuttaa myös seoksen tiheys, tietty painemäärä ei ole sama asia joka laitteessa. Ja ahtojen nousunopeus.

Tuo 5500-6000rpm on vaikea alue nakutuksen suhteen mun pyörässä, siellä se usein tulee esiin ylisuurella vaihteella vedettäessä ~1bar (joutuu kädellä rajoittaa ahtojen nousua) mutta hieman korkeammilla kierroksilla 1.7bar ei nakuta samalla vaihteella.
Mitenkäs paljon tuomoinen vesiruisku kulutta virtaa?
sitähän on vähän puoleisesti tarjolla
ja päälähän sen pitisi vissin olla silloinkun on ahtoja
jos varuumuuta lisäämän sen laittais
mitenkäs nissä riitää "vesi" jollain järkevästi sioiteltavalla tankilla(lähinnä reissu käyttö mielessä)
Virrankulutusta en ole koskaan vaivautunut mittaamaan mutta eipä se ole isoittautunut ongelmaksi. Sen ruiskun voi säätää lähtemään päälle vaikka 0.8bar jos täydet ahdot on 1bar etenkin jos on jo välijäähdytin. Muuten ehkä vähän aikaisemmin. Nestettä kuluu tietysti vähemmän mitä harvemmin pumppu on päällä ja säiliön voi laittaa takakatteen sisään.

Katuauto.fi myy Devils Own vesiruiskusarjoja ja sellaisesta on hyviä kokemuksia.

Ylös