Etujarrun tehottomuudesta - Kahva painuu pohjaan

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Etujarrun tehottomuudesta - Kahva painuu pohjaan

Kirjoittaja hannlai » 01 Syys 2014, 23:25

Tietääkö kukaan mitä eroa gen2 pääsylinterissä verrattuna gen1?
Menee pääsylkky vaihtoon joka tapauksessa,ja noita kakkosen sylintereitä ois maailmalla myynnissä kohtuu hintaan....

Kirjoittaja suihkukone » 09 Elo 2014, 13:09

Ongelma kohtia on 2-3 eli jarrupääsylinteri, jarrusatulat ja (letkut varauksella)...ei jää ongelmattomia osia ku kahva.
Alkaa valskata tuo jarrusylinteri jossain kohtaa ja jarrusatulan männät ei toimi "yhteen"/jumittavat jne. Jätin ite nuo remonttifiksaukset, kun tuohon saa nuita hyvin toimiviaki systeemeitä, tyyliin plug and play.

Kirjoittaja BaTTman » 09 Elo 2014, 09:20

Juu eiku rupesin vaan miettimään että mistä moinen johtuu. Tokihan toiset haluavat herkemmät tai muunlaiset. Mutta omassa melkein vakiot riittävät minulle. Talvella vielä kun jaksaisi vaihtaa toiset nesteet, ettei kiehuisi radalla. Poistuisi sekin pieni pelko että nesteet kiehuvat.

Kirjoittaja suihkukone » 08 Elo 2014, 14:54

se on hyvä, jos alkuperäiset on hyvät ja sitä "hyvyyttähän" tuolla modauksella haetaan...enkai minäkään niitä ois vaihtanu, jos ne toimis halutulla tavalla, vaikka oli teräspunosletkut ja sintteripalat jne.
Eihän esim. nuissa takaisinkutsuissakaan tarvita ku jokunen toimimaton kappale niin kaikissa vaihdetaan se osa, jos sattus jollekki huono kohalle.

Kirjoittaja BaTTman » 08 Elo 2014, 05:48

Tuossa testailin taas omaa jarrua, ja rupesin miettimään että missä vika. Kyllä minulla on saanut kahdella sormella lukkojarrutuksen melkein vakioilla orkkisjarruilla. Teräspunosletkut ja sintteripalat vain vaihdettu.

Kirjoittaja Cebusa » 07 Elo 2014, 16:49

Kannattaa vaihtaa päivityksessä myös jarrunesteet racing nesteisiin.
Ei kiehu niin herkästi jos ajaa radalla useampia kierroksia putkeen.

Kirjoittaja Heksa » 30 Heinä 2014, 21:04

entäs noi nissin jarrusatulat, joko b-kingistä tai jostain xxxxxx zzr 1400. sesta :oho:

oisko ne jarruteholtaan paremmat kuin busassa käytetty toksikikikko?

niitä on osa laittanu, mutta ei oo niistä mitään kommentoinu

Kirjoittaja snuggles » 20 Heinä 2014, 10:53

suihkukone kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Ei tuo tuolle sun tekstille ollu :)

Yleisesti ajateltuna, jos tehtaalla tehdään jotaki niin se on jonku mielestä ainoa oikea asia ja kaikkien muiden muutokset jne. on väärin.
Mutta niin paljon kun on pyörän omistajia ni niin paljon on mielipiteitäki.
Joo, se oli mun tekstille.

Mul on gen1 busassa orggista jäljellä runko, valot, takahäkki, mittarit ja piuhat, ehkä jotain muuta pientä :D

Kirjoittaja suihkukone » 20 Heinä 2014, 09:29

1340R86 kirjoitti:(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Ei tuo tuolle sun tekstille ollu :)

Yleisesti ajateltuna, jos tehtaalla tehdään jotaki niin se on jonku mielestä ainoa oikea asia ja kaikkien muiden muutokset jne. on väärin.
Mutta niin paljon kun on pyörän omistajia ni niin paljon on mielipiteitäki.

Kirjoittaja suihkukone » 20 Heinä 2014, 09:21

Cebusa kirjoitti:Jos vaihtaa gen2 keulaputket, niin saa radiaalikiinnityksen.
ja rahaa palaa taas entistä enemmän...mutta tuokin on makuasia minkälaiseksi haluaa muuttaa ja millä rahalla.

Kirjoittaja Cebusa » 20 Heinä 2014, 08:49

Jos vaihtaa gen2 keulaputket, niin saa radiaalikiinnityksen.

Kirjoittaja 1340R86 » 20 Heinä 2014, 02:17

suihkukone kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?
Sillainhan se on tuossa kiinni.
ns.radiaali kiinnityksen 1 etu eli joustamattomuus, kyllä menetetään tuossa rakenteessa, mutta tahtoo nuo satulat olla nykyään uudemmissa radiaali-tyyppisiä niin siksi adapterit nuille...hyöty sitten entiseen on ainoastaan parempi satula ja mahdollinen uusi jarrupääsylinteri...eli lisä tehojen hakemista jarruihin jollain modauksella.

Eikä nuita jarruja kukaan pakota modaamaan, voi nuilla vakioillaki ajella...esitellään nyt vaan mitä joku on rakentanu, niinku muitaki modeja jne.
Hyvä että esitellään systeemejä ja laitteet paranee
eli vielä enemään tulis hyötyä jollain modauksella millä saisi vielä sen kiinitys tavan hyödynkin

(mistähän tuo pakotaminen tuli)

Kirjoittaja suihkukone » 19 Heinä 2014, 20:56

1340R86 kirjoitti:Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?

Sillainhan se on tuossa kiinni.
ns.radiaali kiinnityksen 1 etu eli joustamattomuus, kyllä menetetään tuossa rakenteessa, mutta tahtoo nuo satulat olla nykyään uudemmissa radiaali-tyyppisiä niin siksi adapterit nuille...hyöty sitten entiseen on ainoastaan parempi satula ja mahdollinen uusi jarrupääsylinteri...eli lisä tehojen hakemista jarruihin jollain modauksella.

Eikä nuita jarruja kukaan pakota modaamaan, voi nuilla vakioillaki ajella...esitellään nyt vaan mitä joku on rakentanu, niinku muitaki modeja jne.




Edited By suihkukone on 1405793354

Kirjoittaja 1340R86 » 19 Heinä 2014, 20:47

Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?

Kirjoittaja suihkukone » 19 Heinä 2014, 20:32

Eiköhän nuo jarrut ole mukavuus kysymys minkälaiset haluaa. Olihan nuo entiset "köyhän miehen ABS:t" kyllä siitä hyvät ettei varmasti saanu lukkoon vaikka miten paineli.

Ylös