sähköt hukassa - täysin

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: sähköt hukassa - täysin

Kirjoittaja AtteKoo » 18 Heinä 2014, 17:59

jarim kirjoitti:Tai lisää relekytkentä sille niin että se saa sähköä vain kun pyörässä virrat päällä?

:bulb: erittäin hyvin sanottu siellä.. miksen itse tuota tajunnut, mietin vain jotain tappokytkin-hässäkkää. Toihan on paljon parempi, ja sekä turvallisempi..

Kiitos jälleen kerran

EDIT: Korjattu. Relekytkentä väärin..




Edited By AtteKoo on 1408107959

Kirjoittaja jarim » 18 Heinä 2014, 10:06

Tai lisää relekytkentä sille niin että se saa sähköä vain kun pyörässä virrat päällä?



Edited By jarim on 1405667236

Kirjoittaja AtteKoo » 18 Heinä 2014, 07:15

1340R86 kirjoitti:
AtteKoo kirjoitti:Syy löytyi, lisäruisku vie sähköä!! Elikkä mitkäs suuttimet ja mikä paineensäädin?
Linkkejä kiitos :O
eli oli sitten lisävaruste minne virta hävisi löytyikö syytä kytkenästä tai muulat miksi sitä hukka, tai onko aina "päällä" tms

suutimet säätime ripuneen mitä on tavoiteena ja minkä laiseen syteemin tuleva

tuossa pari linkkiä
http://store.schnitzracing.com/rcc-bil....gulator kaveriksi vaikka bocsh 1000cc suutimet ja 044 pumppu toimii kohtuu mukavasti oman ecun ohjailemana

http://www.hevosvoima.com/shop....id=7249
kaveriksi
http://www.hevosvoima.com/shop...._id=980

tuolta löyty monenlaisia suutimia
http://www.finjector.com/
ISO KIITOS

Niin olispa pitänyt tajuta että se on myös "lisävaruste" tämä vaan vahvistaa omaa ajatusta siitä että se on saatava pois..

Kirjoittaja 1340R86 » 17 Heinä 2014, 23:32

AtteKoo kirjoitti:Syy löytyi, lisäruisku vie sähköä!! Elikkä mitkäs suuttimet ja mikä paineensäädin?
Linkkejä kiitos :O
eli oli sitten lisävaruste minne virta hävisi löytyikö syytä kytkenästä tai muulat miksi sitä hukka, tai onko aina "päällä" tms

suutimet säätime ripuneen mitä on tavoiteena ja minkä laiseen syteemin tuleva

tuossa pari linkkiä
http://store.schnitzracing.com/rcc-bil....gulator kaveriksi vaikka bocsh 1000cc suutimet ja 044 pumppu toimii kohtuu mukavasti oman ecun ohjailemana

http://www.hevosvoima.com/shop....id=7249
kaveriksi
http://www.hevosvoima.com/shop...._id=980

tuolta löyty monenlaisia suutimia
http://www.finjector.com/

Kirjoittaja AtteKoo » 17 Heinä 2014, 19:30

Syy löytyi, lisäruisku vie sähköä!! Elikkä mitkäs suuttimet ja mikä paineensäädin?
Linkkejä kiitos :O

Kirjoittaja AtteKoo » 15 Heinä 2014, 14:24

Eipä ollut vika akussa.. tsekattu; 1. akku, 2. ohivuoto, 3. latinki.. normilta on luvut näyttänyt. Nyt otin tuon lisäruiskun irti, ja oottelen taas josko akunvirta vähenis..

No niin, käytiin ostamassa varmuudeksi toinen mittari..
Eli mittari näytti 20mA alueella, ohivuotoa 0,14 kun lisäruisku oli kytkettynä. Mutta eikös tuo kuitenkin ole suht suotavaa?

Ainakin ymmärisin tuosta korjauskirjasta että on ok, kunhan on alle 3mA..

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä taas :D




Edited By AtteKoo on 1405439363

Kirjoittaja jarim » 03 Heinä 2014, 09:28

Riippuu startin kunnosta. Vanhemmiten kun kontakti tuntuu heikkenevän niin haukkaa enemmän. Oman startin purin ja vaikuttaisi olevan helpohko puhdistaa kontaktipinnat (siis ne mihin hiilet ottaa) sekä muutenkin koko startin sisusta. Tuota hiilipölyä oli ainakin omassa reilunlaisesti.

Kirjoittaja AtteKoo » 02 Heinä 2014, 17:06

Dösällä kirjoitti:
AtteKoo kirjoitti:No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa...

Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. ...

Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..
Siis mittasit ampeerit sekä + että - kaapeleiden/akun välistä vuorotellen? Vuotovirran mittauksessa on aivan sama kumman navan ja kaapelin välistä mittaa, ainoastaan mittarin etumerkki vaihtuu.

14,68 on mielestäni aika korkea latausjännite, joku 14,4 max olisi akun kannalta hyvä. Lieneekö ylijännite kiehauttanut akun hapot jolloin akkua kuormittaessa jännite romahtaa.

Oletko releiden ääntä testannut virta-avain päälläasennossa? Jos et niin vaikuttaisi joltain jälkikytkennältä jossa joku rele/releet saa jatkuvaa virtaa. Onko kahvalämppäreitä kenties?
Joo, kyllä vain näin tein. Kahta tietoa tuli mittaamisesta, jotkut sanoi plus-kaapeli ja jotkut miinus-kaapeli. Onpahan nyt molemmat mitattu :D

Tuossa on nyt eilisestä lähtien ollut 2 kpl akkuja seurannassa, miten sähköt pysyvät sisällä, ja molemmissa näyttää tapahtuneen pientä laskua. Toisella 1,5% ja toisella 4,2% 24 tunnin aikana, toisaalta jonkinverranhan varaus laskee..

Paljon busa tarvitsee virtaa starttaamiseen?

Kirjoittaja Dösällä » 01 Heinä 2014, 16:56

AtteKoo kirjoitti:No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa...

Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. ...

Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..

Siis mittasit ampeerit sekä + että - kaapeleiden/akun välistä vuorotellen? Vuotovirran mittauksessa on aivan sama kumman navan ja kaapelin välistä mittaa, ainoastaan mittarin etumerkki vaihtuu.

14,68 on mielestäni aika korkea latausjännite, joku 14,4 max olisi akun kannalta hyvä. Lieneekö ylijännite kiehauttanut akun hapot jolloin akkua kuormittaessa jännite romahtaa.

Oletko releiden ääntä testannut virta-avain päälläasennossa? Jos et niin vaikuttaisi joltain jälkikytkennältä jossa joku rele/releet saa jatkuvaa virtaa. Onko kahvalämppäreitä kenties?

Kirjoittaja Jaku » 01 Heinä 2014, 15:59

Samaa oiretta ollut ja olen tapellut säätimien kanssa tuloksetta. Akku se on, usko vaan. Liian vähän jännitettä kun releet napsuttelee. Ihan sama vaikka kuinka lataisi täyteen. On mennyt yksi akku yhden kesän aikana taannoin enkä millään uskonut et yasan akku niin äkkiä...

Kirjoittaja AtteKoo » 01 Heinä 2014, 15:38

No niin, äsken löin yleismittaria miinus sekä plus-kaapelin väliin ja näytti nollaa. Mittarin asetus oli Acd--20m, joten eikös tämän olisi pitänyt näyttää mikäli siellä jotain vuotoa olisi?..
Useamman kerran testailin, mutta mitään lukemaa ei tullut. Sitten vielä testasin laturinjännitteen, eli pyörä käyntiin ja navoilta lukemat, pyörii siinä 14,68 molemmin puolin.. Korjauskirjan mukaan ok, eikö?

Ilmeisesti vahvasti alkaa sittenkin kääntymään akun puoleen, eli tyhjenee 2 päivän aikana itsekseen. Tuossa tarkkailen 2 päivää toista akkua joka olkoon irti, niin saadaan sekin selville.

Mitään lisävarusteita ei ole, paitsi lisäruisku..

Onko normaalia että kun kytken plus-kaapelin pyörään kiinni, niin releet hieman räpsäyttelee.. Muutaman kerran kuulluu sellanne räpräp, sitten kuitenkin hiljenee..

Kirjoittaja 1340R86 » 01 Heinä 2014, 11:03

AtteKoo kirjoitti:Taitaa tämäkin kesä mennä remontin merkeissä..

Eli ongelma on sähköt, 2 päivää mikäli busa on käyttämättä niin akku on ihan tyhjä.

Syyksi en usko itse akkua sille se on ostettu viime kesänä ja ajoa jopa tuli muhkeat 400km.. Talven oli ylläpitolaturissa, ja säilytettiin lämpimässä..

Tuossa sitten äsken yritin tutkiä mopoa yleismittarilla, ja ainakaan miinus -puolelta ei ohivuotoa näyttänyt olevan..

Onko ollut jotain tiettyä kohtaa/ongelmaa joita on ilmennyt näiden turbotettujen busien kanssa?


Vituttaa niin paljon etten edes jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä :D
mitään lisä varusteita laiteltu

Kirjoittaja Jaku » 01 Heinä 2014, 05:43

Ja kuitenkin se akku on todennäköisin syyllinen... Niin epätodennäköistä kuin se onkin niin todennäköisin syyllinen. Nimim. akkuja vaihtaneena

Kirjoittaja jarim » 30 Kesä 2014, 17:09

Jokuhan siellä täytyy vuotaa jos tyhjenee. Pistä mittari plus johdon ja plusnavan väliin.

Kirjoittaja AtteKoo » 30 Kesä 2014, 15:28

Taitaa tämäkin kesä mennä remontin merkeissä..

Eli ongelma on sähköt, 2 päivää mikäli busa on käyttämättä niin akku on ihan tyhjä.

Syyksi en usko itse akkua sille se on ostettu viime kesänä ja ajoa jopa tuli muhkeat 400km.. Talven oli ylläpitolaturissa, ja säilytettiin lämpimässä..

Tuossa sitten äsken yritin tutkiä mopoa yleismittarilla, ja ainakaan miinus -puolelta ei ohivuotoa näyttänyt olevan..

Onko ollut jotain tiettyä kohtaa/ongelmaa joita on ilmennyt näiden turbotettujen busien kanssa?


Vituttaa niin paljon etten edes jaksa tarkistaa kirjoitusvirheitä :D

Ylös