Mittari virhe - -04 busassa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Mittari virhe - -04 busassa

Kirjoittaja kalle » 24 Touko 2008, 09:33

Ainakin K8 Busan mittarivirheen saapi pois helposti kun vaihtaa
taakse 40 piikkisen rattaan (vakio 43 piikkiä). Mittari ei valehtele suuntaan tai toiseen sen jälkeen Garminin mukaan yhtään.

Operaation jälkeen menee kierrosrajoittimelle seuraavasti:
Todelliset nopeudet

1. vaihde 140km/h
2. vaihde 190km/h
3. vaihde 240km/h
4. vaihde 285km/h
5. vaihde 320km/h (teoreettinen)
6. vaihde 350km/h (teoreettinen)

Kuutosella 4000rpm ja vauhtia 117km/h (todellista). K8:n
kierrosrajoitinhan antaa mennä 12000 kierrokseen asti.

Muutenkin mielestäni miellyttävämpi ajaa uusilla välityksillä
etenkin kun vaihteita ei tarvi kepitellä edelleenkään




Edited By kalle on 1211610913

Kirjoittaja MGa » 18 Touko 2008, 18:51

PetriK kirjoitti:
Wyfell kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.

Millä välityksillä?

Dynossa mitattiin joku aika sitten aivan vakiovälityksillä ja muutenkin vakio bussi ja sen mittarivihe oli linjassa tuon kanssa. Eli kun mittari näytti 300km/t niin todellinen nopeus dynon rullalla oli 264km/t.
Aika iso virhe prosentuaalisestikkin!
Itselläni on muistaakseni joku 7% korjaus healerissa ja gepsillä katoin että molemmat näyttää 140 eli siinä nopeudessa on oikein.

Kirjoittaja PetriK » 17 Touko 2008, 12:24

Wyfell kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.

Millä välityksillä?
Dynossa mitattiin joku aika sitten aivan vakiovälityksillä ja muutenkin vakio bussi ja sen mittarivihe oli linjassa tuon kanssa. Eli kun mittari näytti 300km/t niin todellinen nopeus dynon rullalla oli 264km/t.

Kirjoittaja Kekee » 14 Touko 2008, 23:16

stormilta saapi ja siinon kohtuu hyvät ohjeet mittarivirheen korjaukseen noin muuten vaan ja sitte laskenta kaavat jos välityksiä muuttaa...ei kerry turhia kilometrejä jos tiuhemmat pistää mittari näyttää liikaa ja kilometrejä kertyy nopeempaa...sitte just tuo huippunopeusnäyttö omalla namiskuukkelilla...ja sitte sun tarttee ostaa johtosarja suzukiin että homma menis niinku plug and play :;):

Kirjoittaja MGa » 12 Touko 2008, 18:27

Ainakin Stormilla on myynnissä.
Muistaakseni joku 50€ ja siinä on myös huippunopeusmuisti.

Kirjoittaja 109-1185977957 » 12 Touko 2008, 17:21

Nyt hölmö kysymys... Mistä tuollaisen speedohealerin saisi hommattua ja mitä sellainen kustantaa? Onko siinä muita ominaisuuksia kuin että saa tuon nopeusmittarin virheen korjattua???

Ja en löytänyt vanhaa ketjua haun avulla... (peukalo keskellä kämmentä tietokoneen kanssa)

Kiitos etukäteen :cool:

Kirjoittaja Wyfell » 06 Kesä 2007, 18:03

markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.
Millä välityksillä?

Kirjoittaja 109-1149242884 » 06 Kesä 2007, 06:52

300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.

Kirjoittaja 67-1175770372 » 05 Kesä 2007, 11:14

Mulle tulee 18-piikkinen etunen => ~6% lisää
eli mittarivirhe korjautuu JA
300km/h = 318km/h

Tietenkin GIpro ATRE auttaa tuon 200mph rajan rikkomisessa
Saa nähdä miten muutoin vakio-Bussi jaksaa vetää
jos nääs itse koskaan uskaltaa..

Tuossahan tuo meikäläisen kympin speedo-hiileri... :bulb:
(työ on kyllä paljon hikisempi ja mustarasvaisempi)
:musik

Kirjoittaja PetriK » 28 Touko 2007, 23:21

Joo, aiemmin piti päässä jatkuvasti laskea että mikäköhän se todellinen nopeus on kun piti huomioida mittarivirhe (6-7%) - nyt riittää että muistelee mikä on rajoitus ja mitä haluaa pitää matkavauhtina.

Ajatuksena on myös vaihtaa eteen toinen ratas, joten tuon kalibroinnin voi taas tehdä uudestaankin.




Edited By PetriK on 1180415743

Kirjoittaja 83-1175441819 » 27 Touko 2007, 11:32

JanneT kirjoitti:
Snake kirjoitti:?Mitä väliä?

Onhan se huomattavasti mukavampi ajella kun tietää tasan tarkkaan koko ajan, että paljonko sitä ylinopeutta on...
Olet oikeassa :)

Kirjoittaja BussiJussi » 27 Touko 2007, 09:12

Jaakko kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:paljonkohan pitäs laittaa speedoon korjausta? Jos vakiovälityksillä 7,5%, (17/40), ja välitykset nyt 16/42!!! TUOLTA löytyy calculaattori, JOS joku osais laskeskella!!


:p :p

HEPHEP! Reissu eikun lähestyy... Laittelin tossa 16/42 välitysten tilalle 18/38. Paljonkohan laittas arviolta speedohealeriin korjausta, että mittari näyttäs suunnilleen oikein? Noilla 16/42, oli -15% ok. (Voi olla, että muuttuu rauhallisemmax käytös pyörässä, ja kulutus tippuu.....)


:p :p

aika rajut muutokset teit. noilla arvoilla tulos olisi +24,3

eli näin =>

SH Calibration Value to be stored: +24.3%
SH Conversion mode Value to be stored: 0
- the ignition must be OFF
- set ALL SH switches ON
- turn ON the ignition
- press the button => memory cleared

- set ALL switches OFF EXCEPT #3
- press the button 1 time(s)

- set #4 switch ON
- set #3 switch OFF
- press the button 2 time(s)

- set #5 switch ON
- set #4 switch OFF
- press the button 4 time(s)

- set #6 switch ON
- set #5 switch OFF
- press the button 3 time(s)

- set #6 switch OFF => all data stored in Flash.

Kiitos!

Kirjoittaja 74-1155281906 » 27 Touko 2007, 00:01

Snake kirjoitti:?Mitä väliä?
Onhan se huomattavasti mukavampi ajella kun tietää tasan tarkkaan koko ajan, että paljonko sitä ylinopeutta on...

Kirjoittaja Jaakko » 26 Touko 2007, 22:49

BussiJussi kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:paljonkohan pitäs laittaa speedoon korjausta? Jos vakiovälityksillä 7,5%, (17/40), ja välitykset nyt 16/42!!! TUOLTA löytyy calculaattori, JOS joku osais laskeskella!!


:p :p

HEPHEP! Reissu eikun lähestyy... Laittelin tossa 16/42 välitysten tilalle 18/38. Paljonkohan laittas arviolta speedohealeriin korjausta, että mittari näyttäs suunnilleen oikein? Noilla 16/42, oli -15% ok. (Voi olla, että muuttuu rauhallisemmax käytös pyörässä, ja kulutus tippuu.....)


:p :p

aika rajut muutokset teit. noilla arvoilla tulos olisi +24,3

eli näin =>

SH Calibration Value to be stored: +24.3%
SH Conversion mode Value to be stored: 0
- the ignition must be OFF
- set ALL SH switches ON
- turn ON the ignition
- press the button => memory cleared

- set ALL switches OFF EXCEPT #3
- press the button 1 time(s)

- set #4 switch ON
- set #3 switch OFF
- press the button 2 time(s)

- set #5 switch ON
- set #4 switch OFF
- press the button 4 time(s)

- set #6 switch ON
- set #5 switch OFF
- press the button 3 time(s)

- set #6 switch OFF => all data stored in Flash.




Edited By Jaakko on 1180209140

Kirjoittaja BussiJussi » 26 Touko 2007, 21:42

Snake kirjoitti:?Mitä väliä?
Suurin syy ainaskin se, ettei tule "vahinko" sakkoja. Ja toinen sy, että helpompi seurailla tienviittoja, kun täsmää kilometrit mittarin kanssa. Ja kolmas syy: Koska on speedohealer, mix ei sitä käyttäis.....!


:p :p

Ylös