veto loppuu

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: veto loppuu

Kirjoittaja peksi » 22 Touko 2014, 14:24

Löytyhän tuosta service manuaalista ohjeet

Kirjoittaja peksi » 21 Touko 2014, 23:26

Puolathan pystyy mittaamaan? Mites toi ecu?

Kirjoittaja 1340R86 » 21 Touko 2014, 22:35

peksi kirjoitti:ei ole jako pielessä. siinä kasatessa tuli laitettua maajohto vikapaikkaan ja käräytti jännitteensäätimen, mitähän muuta mahtoi kärähtää? näköjään putkesta ampuu liekkiä, hienon näköstä pimeellä,, aloittasko tulppien vaihdolla, ja mitä sit seuraavaksi?
puolat ja ECU jos maadotus kiersi sitä kautta

Kirjoittaja peksi » 21 Touko 2014, 20:47

ei ole jako pielessä. siinä kasatessa tuli laitettua maajohto vikapaikkaan ja käräytti jännitteensäätimen, mitähän muuta mahtoi kärähtää? näköjään putkesta ampuu liekkiä, hienon näköstä pimeellä,, aloittasko tulppien vaihdolla, ja mitä sit seuraavaksi?

Kirjoittaja jarim » 18 Touko 2014, 16:08

Juuriki noin. Ja tosiaan siinä yläkuolokohdassa nelosen lobet osoittaa täsmälleen siihen nokkapukin reunaan; siis imunokka noin klo 11 ja pakonokka klo 13 jos pidetään vaakaviivana sitä kantta. :)



Edited By jarim on 1400418579

Kirjoittaja Kujo » 17 Touko 2014, 23:47

jarim kirjoitti:Tuolta toisesta topicista: Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.
En tiedä luinko huonosti, vai enkö vaan käsittänyt, mutta JariM, täsmennetäänkö:
eikös niin että kampiakseli pyöräytetään siihen 1-4yläkuoloon (merkki), jolloin nokkien täytyisi olla noissa mainitsemissasi.
Ja edelleen, (jos vakiokone), tällöin pakonokkapyörän nr1 piste venakopan tiivistepinnan tasolla (eteen), ja pakonokkapyörän pisteestä 2 laskien 15 pinniä imunokkapyörän nr3 pisteeseen.
Ja jos vielä epäilyttää, niin itsessään nokka-akseleissa on myös hennot viivat, (no siellä nokkapyöränpuolipäässä) -joiden kuuluu yläkuolossa osoittaa pako eteen ja imu taakse, siinä tiivistepinnan tasossa.

Kirjoittaja Kujo » 17 Touko 2014, 23:34

Voipi olla anturi, liittimet, mittaristo(harvemmin), tai jopa se kruunu sieltä vetoakselin päästä. Joskus jopa pelkkä anturin putsaus riittää.

Kirjoittaja peksi » 17 Touko 2014, 23:21

jatkan vielä,, toi noeusmittariongelma lie pulssianturivika?,vi..n hyvää lonkeroo on täällä-- :rasberry:

Kirjoittaja peksi » 17 Touko 2014, 23:18

jep, kiitos paljom määtälle ja ja kujolle neuvoista.

Kirjoittaja jarim » 17 Touko 2014, 22:56

Tuolta toisesta topicista: Nokkien ajoitukset helppo todeta kun ottaa venttiilikopan irti ja pyöräyttää koneen yläkuolokohtaan siten että ykkösen molemmat venttiilit on vähän auki. Tällöin nelosen nokat pitäisi osoittaa melkolailla niin että niiden noston maksimikohta osoittaa nokkapukin reunaa kohti. Sekä imu- että pakonokassa. Ja että pakonokan merkistä laskien imunokan merkkiin on 15 nastaa.

Kirjoittaja peksi » 17 Touko 2014, 22:21

Juu kiitos, olisko asentajalle käyny kämmi ton ajotuksen suhteen, pitää ens viikolla kattooo miten merkit osuu kohilleen

Kirjoittaja Kujo » 17 Touko 2014, 22:17

Pikkusen lyhyeksi jäi tuo edellinen kommentti (oli kiire kuselle)
Mutta siis lisäyksenä, että anturit yms harvoin hajoaa koneremontin aikana. Eli siis jos laite aiemmin toiminut ok, eikä remontin yhteydessä ole rikottu mitään elektroonista, niin kylläpä sen vian luulis mitä suurimmalla todennäköisyydellä liityvän itse asennustapahtumaan. Lisäksi myös kuvaamasi oire sopii kuvaan.

Kirjoittaja peksi » 17 Touko 2014, 22:07

ok, tutkitaanpa ens viikolla, nyt lisää olutta :p

Kirjoittaja Kujo » 17 Touko 2014, 22:04

Jako pielessä.

Kirjoittaja peksi » 17 Touko 2014, 22:03

kansihan siitä oli talvella irti

Ylös