GEN1/2 pakosarja/putkisto..2 mietintä variaatiota?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: GEN1/2 pakosarja/putkisto..2 mietintä variaatiota?

Kirjoittaja Jape79 » 18 Kesä 2018, 17:51

Eli ei muuta kun pioneerihenkeä peliin ja gen 2 sarjaa tilaamaan, sittenpä tuo näkee Tarviiko muuta kun kiinnikettä muuttaa :oops:

Kirjoittaja 1340R86 » 18 Kesä 2018, 17:26

Jape79 kirjoitti:Käykö gen 2 sarjat gen 1:seen miten helpolla? Itellä -01 bussi ja oon koittanu ettiä 4-2 rännin alkusarjoja Yoshimuran sliparit on jo edellisen omistajan puolesta. Omaan silmään käy paremmin tuo molemmin puolinen putkisto.

Sillä kyselen kun ei gen 1seen näy oikein olevan tarjolla 4-2 putkistoja, gen 2 löytyy jo helpommin... Tai sitten pitää modata ite tuo alkuperäinen että saa sen "X" palasen mäkeen ahdistamasta...
Arvaus että menee perustella että mene toisin päin,
ero on kiinityksessä moottorin alla vanheman sarjassa tulee pultti sivusta ja uudemn altapäin helppo muttaa ainakin suuntaan gen1 sarja gen2 sopivaksi
sopivasta kulma raudast pieni pätkä

Kirjoittaja Jape79 » 18 Kesä 2018, 07:17

Käykö gen 2 sarjat gen 1:seen miten helpolla? Itellä -01 bussi ja oon koittanu ettiä 4-2 rännin alkusarjoja Yoshimuran sliparit on jo edellisen omistajan puolesta. Omaan silmään käy paremmin tuo molemmin puolinen putkisto.

Sillä kyselen kun ei gen 1seen näy oikein olevan tarjolla 4-2 putkistoja, gen 2 löytyy jo helpommin... Tai sitten pitää modata ite tuo alkuperäinen että saa sen "X" palasen mäkeen ahdistamasta...

Kirjoittaja Hallu » 25 Elo 2015, 12:03

jarim kirjoitti:Menee. Teetä siihen putkeen paikka sille lambdalle niin ei tartte ottaa pois. Syö vähemmän bensaa kun lambda on paikoillaan. :;):

Thanks :)
Lambdaa ei oo nykyisessä mussun röörissä, eikä koko anturia olemassa :(
Mutta pitää räkästä mutteri tuohon varmuuden vuoksi.
Toi putki on lähinnä "varmuuden vuoksi" ostos jos joskus sattuu tarvimaan, syystä tai kolmannesta.

Kirjoittaja jarim » 25 Elo 2015, 11:42

Menee. Teetä siihen putkeen paikka sille lambdalle niin ei tartte ottaa pois. Syö vähemmän bensaa kun lambda on paikoillaan. :;):

Kirjoittaja Hallu » 25 Elo 2015, 11:26

Pannaan tänne joukon jatkoksi kyssä...

Onko kellään havaintoa meneekö GEN1 ei-lambdallinen putkisto kaikkineen päivineen uudempaan mopoon jossa lambda on?
Eli vm2000 putkisto vm2005: een?
Vois olettaa että menee mutta kysytään silti :)

Kirjoittaja MOOI » 31 Heinä 2015, 16:29

Tiivisteet löytyy. Laitoin sulle emailin.

Kirjoittaja zzr1100kawa » 31 Heinä 2015, 14:46

Mikä ja mistäköhän löytyisi väliholkki tiiviste joka käy vaimentimen ja käyrän väliin ihan jos laittaa vakio putket takaisin,teho sliparista jos otan pois vanhan niin murenee joten olkoon se siellä jos eestakaisin kokeilen .Mittasin suurin piirtein käyrän ulkohalkaisija
vajaa 42mm,vaimentimen sisämitta 47mm,tiiviste holkin pituus varmaan 20-30mm.Mitään massoja ja kaljatölkin juttuja en käy laittaa

Kirjoittaja Titaani » 16 Maalis 2014, 09:56

Kirjoittaja suihkukone » 15 Maalis 2014, 19:05

näkkyyhän nuissa "race"-pakosarjoissa tosiaan peräkkäisten sytytysten sylinterien ensiöputket olevan ensin yhessä.

Löyty joku sivu missä ainaki autojen pakosarjoja testattu käytännössä ja mallinnuskoneella...näky miten peräkkäisten sytytysten sylinterit toimii paremmin yhessä...4-1 sarjaa tosin ei ollu vertailussa.

Kirjoittaja Heksa » 15 Maalis 2014, 12:10

niin aattelin et:
mulla ollut tollanen esco 90 luvun alussa ja silloin martelius teki niihin
pakosarjoja... ja tehny niitä varmaan jo 70 luvulla...
vieläkin saa myös perinteistä pakosarjaa 1/4 2/3
kait ne sitä kokeili jo 70 luvulla miten se toimii
ja alkuperäinenhän on valua 1,2,3,4 ja 4 päässä ulostulo

Kirjoittaja suihkukone » 15 Maalis 2014, 11:40

kylläkai tuolla marteliuksella tietenki on penkissä mitattu kaikki variaatiot.

Ihan mielenkiinnosta kyselin, ettei vaan laita järettömän huonoa versiota paikalleen.

Kirjoittaja Heksa » 15 Maalis 2014, 11:22

en tiä sit:
nykyään paras malli pakosarjaksi on (escort mk1/mk2)
1--2 ja 3--4
ennen oli aina peltipakosarjat mallia 1--4 ja 2--3

Kirjoittaja suihkukone » 15 Maalis 2014, 10:37

Mietintää/spekulaatioita...

Gen1 ja 2 versioissa, missä on 4-2-1 tarvike pakosarja/putkisto(ja vakio 4-2-1-2) on yleensä laitettu 1&2syl ja 3&4syl.käyrät ensin yhteen ja sen jälkeen kaikki nippuun.

Onko joku testannut toimintaa tai mitannut tehoja/vääntöjä jossa pakosarja ois tehty variaatiolla(4-2-1) 1&4syl. ja 2&3syl. ensin yhteen ja sitten kaikki nippuun???
Sytytys järjestyshän on gen1/2:ssa 1-2-4-3.

Onko tuo ensin mainittu versio(1&2 ja 3&4) parempi tehollisesti/väännöllisesti vai onko tuo tehty vaan tilanpuutteen ja helpomman rakenteen vuoksi?




Edited By suihkukone on 1394875188

Ylös