Pyöränlaakerit!

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Pyöränlaakerit!

Kirjoittaja Raami » 25 Heinä 2012, 11:18

Kertokaapas paljonko ootte joutunu köyhtymään noista pyörän laakereista ja stefoista kun ootte Tasannolta Oulusta ostanut? :)

Itse hommasin sieltä eteen laakerit ja stefat ja taakse kaikki laakerit ja toisen stefan niin hinnaksi tuli 150e.
Onko laakereiden hinnat noussut vai miten tuntuu että aiemmin saanut paljon halvemmalla. :p

Toki köyhästähän kaikki tuntuu aina kalliilta mutta silti. :D


Edittiä sen verran että välissä siis oli yks välikäsi kuka toi nuo tänne Kalajoelle samalla kun oli käyntiä täällä.




Edited By Raami on 1343205812

Kirjoittaja wiltzu » 05 Kesä 2011, 01:06

Kekee kirjoitti:onko wiltsu ne jarrupalat vaihtanu? ja kyllä mie luottasin enempi niihin koyo:n laakereihin ku alkuperäsiin...jokka ainaki -08 takana olivatten ilman "pölysuojaa" mallia halppis mun mielestä...tasannon taunolta oulusta sain uutet+uutet stefat. ja ainahan ne kaikki paikat navassa kannattee ruutata vaseliinia täyteen ku vaihtaa renkaan... jos pukille saat nii kannattee tarkistaa ennen tommosta reissua...vajaan tunnin homma vaihtaa ne sieltä ja onpahan sitte uutet ja ei tartte niitä miettiä

Sintteripalat ja rengas vaihdettu 4tkm sitten.
Navassa nyt koyo:n laakerit, en tiedä onko alkuperäiset, ite en oo vaihtanu ja mittarissa 52tkm.
Voihan ne punaiset viivat olla vaseliiniakin kun punaista vaseliinia oon laittanu napaan aina renkaanvaihdon yhteydessä.
Kaveri vaan ihmetteli mistä viivat ne oli tullu, niin rupesin miettiin itekin.

Täristää vaan tympeesti nopeissa jarruissa...niin aloin miettiin onko jotain huolestuttavaa vikaa tulossa vai kestääkö suomeen asti.

Edit: Laakerithan ne oli sököt.
Onneks oli varalaakerit ja stefat mukana niin vaihdettiin itävallas naapurin auto/prätkäkorjaajan kans uudet, pyörä muuttu ihan erilaiseksi :D




Edited By wiltzu on 1307608717

Kirjoittaja Kekee » 05 Kesä 2011, 00:45

onko wiltsu ne jarrupalat vaihtanu? ja kyllä mie luottasin enempi niihin koyo:n laakereihin ku alkuperäsiin...jokka ainaki -08 takana olivatten ilman "pölysuojaa" mallia halppis mun mielestä...tasannon taunolta oulusta sain uutet+uutet stefat. ja ainahan ne kaikki paikat navassa kannattee ruutata vaseliinia täyteen ku vaihtaa renkaan... jos pukille saat nii kannattee tarkistaa ennen tommosta reissua...vajaan tunnin homma vaihtaa ne sieltä ja onpahan sitte uutet ja ei tartte niitä miettiä

Kirjoittaja wiltzu » 05 Kesä 2011, 00:24

Onko tietoa minkä merkkiset etulaakerit on -03 busassa ensiasennuksena?
Etulevyihin on viimeisen viikon aikana ilmestyny punertavia viivoja, ruostetta?
4tkm sitten eturenkaan vaihdon yhteydessä koyo:n laakerit olivat etupyörässä vielä hyvännäköisessä kunnossa.
Vielä pitäis koluta 1500km alppeja/saksaa ennen Suomeen paluuta.
Uskaltaako tuolla vielä ajaa vai voiko laakerit leikata kiinni kesken ajon?

Kirjoittaja kiitokori » 11 Loka 2009, 10:36

ei kai tota tarvii edes miettiä. ilman muuta takuuseen! ???

Kirjoittaja suiza » 10 Loka 2009, 21:33

kiitokori kirjoitti:
suiza kirjoitti:Nonniin K8 ajettu tänään huoltoon mittarissa ~19000km. Pariviikkoa on edellisestä ajokerrasta aikaa, silloin tunnustelin jotain pientä poikkeavaa olevan ajettavuudessa, mutta asian selvitys jotenkin unhtui, kun näytti jo talvi tulevan. Tänään kuitenkin mopolla oli varattuna aika 18k huoltoon joten pitihän se sinne ajella. Mopo tuntui niin yliohjaavalle ja epävakaalle mutkissa, että piti pysähtyä parin kilsan jälkeen potkiin renkaat, että onko ilmat karannut renkaan yläosaan. Eipä tuntunut olevan ???
Muutama kilsa ajoa ja risteykseesä hitaasti ajaessa kuuntelin, että joku hankaa/kahnuttaa johonkin.
Nooh, matkaa pajalle muutamia satoja metrejä.
Pajan pihassa tutkittiin vähän tarkemmin takapyörän seutua ja vikakin löytyi, tarenkaan laakereissa välystä varmaan 4 mm renkaan kehältä mitattuna :p
Eipä tunnu K8 laakerit olevan sen lujempia, kuin aijemmissakaan, jos etes niidenkään veroisia :thumbdown:

Eikös tuo mene vielä takuuseen, vai joko aika ummessa???
Saapa nähdä. EE speedin takuu on ns. valikoivaa mallia. Eli kuullosti, että on normaalia, että laakerit menevät alle 19000km ja 1,5vuoden vaihtoon :shocked:
Nooh katotaan miten homma etenee, panin parit kuvat EE:lle laakereista.
Oli nimittäin stefan alta "vaseliinipelti" irronnut ja päästänyt rasvat veke ja vedet tilalle. Oli muuten kuulat aika hitaassa palamisen vaiheessa voimakkaasti ???

Kirjoittaja kiitokori » 09 Loka 2009, 07:43

suiza kirjoitti:Nonniin K8 ajettu tänään huoltoon mittarissa ~19000km. Pariviikkoa on edellisestä ajokerrasta aikaa, silloin tunnustelin jotain pientä poikkeavaa olevan ajettavuudessa, mutta asian selvitys jotenkin unhtui, kun näytti jo talvi tulevan. Tänään kuitenkin mopolla oli varattuna aika 18k huoltoon joten pitihän se sinne ajella. Mopo tuntui niin yliohjaavalle ja epävakaalle mutkissa, että piti pysähtyä parin kilsan jälkeen potkiin renkaat, että onko ilmat karannut renkaan yläosaan. Eipä tuntunut olevan ???
Muutama kilsa ajoa ja risteykseesä hitaasti ajaessa kuuntelin, että joku hankaa/kahnuttaa johonkin.
Nooh, matkaa pajalle muutamia satoja metrejä.
Pajan pihassa tutkittiin vähän tarkemmin takapyörän seutua ja vikakin löytyi, tarenkaan laakereissa välystä varmaan 4 mm renkaan kehältä mitattuna :p
Eipä tunnu K8 laakerit olevan sen lujempia, kuin aijemmissakaan, jos etes niidenkään veroisia :thumbdown:
Eikös tuo mene vielä takuuseen, vai joko aika ummessa???

Kirjoittaja jarim » 08 Loka 2009, 22:59

Gen2 laakerit

Takalaakerit 2 x 28x52x12 (60/28), 1 x 32x65x17 (62/32)
Takastefat 1 x 38x58x7 (5801), 1 x 39x65x7 (6501)

Etulaakerit 2 x 25x52x15 (6205)
Etustefat 2 x 32x52x7 (5207)

Kirjoittaja suiza » 08 Loka 2009, 22:09

Nonniin K8 ajettu tänään huoltoon mittarissa ~19000km. Pariviikkoa on edellisestä ajokerrasta aikaa, silloin tunnustelin jotain pientä poikkeavaa olevan ajettavuudessa, mutta asian selvitys jotenkin unhtui, kun näytti jo talvi tulevan. Tänään kuitenkin mopolla oli varattuna aika 18k huoltoon joten pitihän se sinne ajella. Mopo tuntui niin yliohjaavalle ja epävakaalle mutkissa, että piti pysähtyä parin kilsan jälkeen potkiin renkaat, että onko ilmat karannut renkaan yläosaan. Eipä tuntunut olevan ???
Muutama kilsa ajoa ja risteykseesä hitaasti ajaessa kuuntelin, että joku hankaa/kahnuttaa johonkin.
Nooh, matkaa pajalle muutamia satoja metrejä.
Pajan pihassa tutkittiin vähän tarkemmin takapyörän seutua ja vikakin löytyi, tarenkaan laakereissa välystä varmaan 4 mm renkaan kehältä mitattuna :p
Eipä tunnu K8 laakerit olevan sen lujempia, kuin aijemmissakaan, jos etes niidenkään veroisia :thumbdown:

Kirjoittaja 79-1091167648 » 06 Elo 2009, 09:04

Onko kukaan katellu miten paljon gen2:sen laakerit poikkeaa
Gen1:sen laakereista? Entäs vetolevy ja kumit? Parempia kumeja saa dragrace.fi:stä. Siellä myydään myös keraamista laakerisettiä. Onko noista mitään kokemuksia?
Keraamisten pitäs valmistajan mukaan kestää 4X pidempään ja niissä pitäs olla pienempi vierintävastuskin...
Miten niiden keraamisten lakrujen huoltaminen, tarviiko tai kannattaako niille tehdä mitään? ???

Kirjoittaja Martta » 11 Heinä 2009, 12:35

Laakerikulma Oy:tä joku suositteli. Täytyy kipaista sinne.

Kirjoittaja Martta » 08 Heinä 2009, 19:32

Mistä porukka on täälä pääkaupunkiseudulla hakenut laakereita ja stefoja?

Kirjoittaja timox » 17 Huhti 2009, 21:14

Pyörällä menty 44000km ja etulaakerit lähestulkhoon sököt.

Jarim oli helpottanut asiaa ja laittanu topichiin laakereiden ja stefojen mallit. Helppo oli sen pohjalta tilata. Kiitos

Mibusalle kiitokset stefojen ja laakereiden vaihdosta. :thumbup:

Kirjoittaja 80-1184767794 » 11 Tammi 2009, 20:01

tämäpä vihdoin selvä...tiukassa olivat ja tiukasti menivät =)



Edited By Peterminator on 1231837858

Kirjoittaja 80-1184767794 » 25 Joulu 2008, 13:18

ookka, kiitoksia!

Ylös