Kytkin luistaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kytkin luistaa

Kirjoittaja 1340R86 » 15 Marras 2015, 22:18

BusaMatti kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
BusaMatti kirjoitti:
Kun moottori ei käynyt vaihde meni ykköselle ja vapaalle.

Eli vaihteen sirtoo systeemi toimii
kytkin vaan ei irrota yleinen syy sille on ilma systeemissä

Onko tähän ilmaukseen olemassa jotain kuvallista ohjetta missä näkyisi tuo ilmausruuvin paikka? Kun en niin ymmärrä näiden vehkeiden päälle.

Kuvassa osa No23
http://www.mp-osat.fi/fi....-kytkin

löytyy paisunta säilön läheletä

Kirjoittaja BusaMatti » 15 Marras 2015, 13:33

1340R86 kirjoitti:
BusaMatti kirjoitti:
BusaMatti kirjoitti: Täytyypä testata tuo huomenna kun on paremmin aikaa.
Kun moottori ei käynyt vaihde meni ykköselle ja vapaalle.
Eli vaihteen sirtoo systeemi toimii
kytkin vaan ei irrota yleinen syy sille on ilma systeemissä
Onko tähän ilmaukseen olemassa jotain kuvallista ohjetta missä näkyisi tuo ilmausruuvin paikka? Kun en niin ymmärrä näiden vehkeiden päälle.

Kirjoittaja 1340R86 » 15 Marras 2015, 11:35

BusaMatti kirjoitti:
BusaMatti kirjoitti:
1340R86 kirjoitti: Meneekös vaihde päälle kun moottori ei käy
Täytyypä testata tuo huomenna kun on paremmin aikaa.
Kun moottori ei käynyt vaihde meni ykköselle ja vapaalle.
Eli vaihteen sirtoo systeemi toimii
kytkin vaan ei irrota yleinen syy sille on ilma systeemissä

Kirjoittaja BusaMatti » 13 Marras 2015, 16:56

BusaMatti kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
BusaMatti kirjoitti:En tiedä onko tämä oikea paikka kun laitoin saman viestin jo toiseen ketjuun. Antaakee anteeksi jos tunaroin heti alussa.

Uuden bussikuskin ura ei ala helposti. Toivon mukaan on vain tuo ilmaus / ruuvihomma ongelmana.

Busa -03 60Kkm+ ajettu ja nyt ei mene vaihde päälle . Onko pk-seudulla jotain auttavaa sielua joka voisi auttaa ymmärtämätöntä näissä ilmaus / ruuvilöysällä ongelmissa?
Meneekös vaihde päälle kun moottori ei käy
Täytyypä testata tuo huomenna kun on paremmin aikaa.
Kun moottori ei käynyt vaihde meni ykköselle ja vapaalle.

Kirjoittaja BusaMatti » 12 Marras 2015, 21:15

1340R86 kirjoitti:
BusaMatti kirjoitti:En tiedä onko tämä oikea paikka kun laitoin saman viestin jo toiseen ketjuun. Antaakee anteeksi jos tunaroin heti alussa.

Uuden bussikuskin ura ei ala helposti. Toivon mukaan on vain tuo ilmaus / ruuvihomma ongelmana.

Busa -03 60Kkm+ ajettu ja nyt ei mene vaihde päälle . Onko pk-seudulla jotain auttavaa sielua joka voisi auttaa ymmärtämätöntä näissä ilmaus / ruuvilöysällä ongelmissa?
Meneekös vaihde päälle kun moottori ei käy
Täytyypä testata tuo huomenna kun on paremmin aikaa.

Kirjoittaja 1340R86 » 12 Marras 2015, 10:14

BusaMatti kirjoitti:En tiedä onko tämä oikea paikka kun laitoin saman viestin jo toiseen ketjuun. Antaakee anteeksi jos tunaroin heti alussa.

Uuden bussikuskin ura ei ala helposti. Toivon mukaan on vain tuo ilmaus / ruuvihomma ongelmana.

Busa -03 60Kkm+ ajettu ja nyt ei mene vaihde päälle . Onko pk-seudulla jotain auttavaa sielua joka voisi auttaa ymmärtämätöntä näissä ilmaus / ruuvilöysällä ongelmissa?
Meneekös vaihde päälle kun moottori ei käy

Kirjoittaja BusaMatti » 12 Marras 2015, 01:04

En tiedä onko tämä oikea paikka kun laitoin saman viestin jo toiseen ketjuun. Antaakee anteeksi jos tunaroin heti alussa.

Uuden bussikuskin ura ei ala helposti. Toivon mukaan on vain tuo ilmaus / ruuvihomma ongelmana.

Busa -03 60Kkm+ ajettu ja nyt ei mene vaihde päälle . Onko pk-seudulla jotain auttavaa sielua joka voisi auttaa ymmärtämätöntä näissä ilmaus / ruuvilöysällä ongelmissa?

Kirjoittaja 1340R86 » 23 Touko 2014, 17:55

Onkos kenelläkään tietoa kestääkö kykin kahvan "asennontunistemen" johdosta "ryöstää" ohjaus jännite releelle
(paineilma ventiilin ohjausta varten)
ja minkä moista jänniteetä sillä kulkee +12v -12v
vai jotain muuta ?

Kirjoittaja 1340R86 » 03 Tammi 2014, 00:43

jarim kirjoitti:Ei samanlaiseksi kuin muut vaan samanlaiseksi kuin ulommainen (se ulommainen ja sisimmäinen kuuluu olla hieman keskellä olevia paksumpia). Ja jousia pitää shimmata (tai laittaa jäykemmät jouset) kun tuon tornikappaleen vaihtaa yksiosaiseen. Se kun on sellaisena periaatteessa koko ajan sen alkuperäisen ratkaisun "luistokorkeudessa". Tosin tuolla ahtopainekäikäleellä taitaa ahtopaine pitää huolen tuon kytkimen pitävyydestä ja sikäli löysemmätkin jouset riittää?

Uloimmaisen levyn koodi on 21441-24F20.
Kiitos tarkenuksesta ja numeroista,

sen mukaan mitä kertoilivat niin pitäis vakio jousilla olla pitoa

(mutta tiedä sitten miten on tuon snuggles:in kertoman kokemuksen perustella pitää tuo levyn vaihot ainkin tehdä varmuudeski)

jos ei niin sen keski palan mukan tulee jotkut jouset,
ajatellut että jos tulee pito onkelmia niin täytynee koittaa laittaa sinne noita ape:en jousia mitä nyt on käytössä

Kirjoittaja jarim » 02 Tammi 2014, 20:57

Ei samanlaiseksi kuin muut vaan samanlaiseksi kuin ulommainen (se ulommainen ja sisimmäinen kuuluu olla hieman keskellä olevia paksumpia). Ja jousia pitää shimmata (tai laittaa jäykemmät jouset) kun tuon tornikappaleen vaihtaa yksiosaiseen. Se kun on sellaisena periaatteessa koko ajan sen alkuperäisen ratkaisun "luistokorkeudessa". Tosin tuolla ahtopainekäikäleellä taitaa ahtopaine pitää huolen tuon kytkimen pitävyydestä ja sikäli löysemmätkin jouset riittää?

Uloimmaisen levyn koodi on 21441-24F20.




Edited By jarim on 1388689319

Kirjoittaja 1340R86 » 01 Tammi 2014, 22:34

snuggles kirjoitti:Eipä tuossa ajassa kerenny tulemaan, tahi näille kilsoille. Se vaan että tuo Jarim:n mainitsema pienemmän massalevyn modi on ehdoton kun vääntöä tarpeeksi, muuten ei pidä tämäkään, jäi puuttuun 100nm.

Kiitos infosta
Sitä kapeampaa levyä
tarkoitanee se modaus ja sen vaihtamista
samanlaiseksi kuin muutkin?

Pitää se vaihtaa,
Samalla vaihtuu se keski "systeemi" missä on ne "tornin" näköiset
Kiinkeet yhdestä palasta tehtyyn "mct" tekemään


Mahtaakohan tuo vaikutta tarvitavaan pakan paksuuteen
Vai liekö sama käpenen paksuus kuin vakiossa?


E: olihan se levyn vaihto tulla aiemmin
Olisiko kellän laitaa osa numeroita levyille




Edited By 1340R86 on 1388608900

Kirjoittaja snuggles » 01 Tammi 2014, 20:08

Eipä tuossa ajassa kerenny tulemaan, tahi näille kilsoille. Se vaan että tuo Jarim:n mainitsema pienemmän massalevyn modi on ehdoton kun vääntöä tarpeeksi, muuten ei pidä tämäkään, jäi puuttuun 100nm.

Kirjoittaja 1340R86 » 01 Tammi 2014, 19:11

snuggles kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti: Tästä kun ei tunnu olevan oikeen tietoa/kokemuksia
niin kokeilemalla se selviä
viime kesä(~10000+km) kun meni pelkillä ape ultra hard jousilla ilman mitään onkelmia niin ensi kesä sitten tuommoisella paineilma systeemillä niin siitähän sitä kokemusta sitten tulee

(toivotavasti ei pääse harastamaan koneen korjausta kesken kauden)
Pitäis toimia ihan ookoo, vaikka kilsoja ei kilpurilla tullu paljoo ni kesti kuitenkin sen 372nm takaselta ja penkissä kokeiltiin hetken aikaa jopa kolminkertaista painettakin.
Olikos minkään moisia huonoja kokekemuksia kertoa?

Kirjoittaja snuggles » 01 Tammi 2014, 18:48

1340R86 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
Kun on juttua kytkimestä
niin minkä laisia kokemuksia on tuommoisesta ratkisusta

http://store.schnitzracing.com/nlr-boo....a-99-12

kuinka paljon tarvitsee painetta pitääksen,
minkämoinen mahtaa olla käytö varmuus mataka ajelussa, kun ilmeisesti painaa koko pakettia sivu suunassa niin rasitaako/kulutaako kytkin akselin laaakereita kovasti
tai jotain muuta ?
Tästä kun ei tunnu olevan oikeen tietoa/kokemuksia
niin kokeilemalla se selviä
viime kesä(~10000+km) kun meni pelkillä ape ultra hard jousilla ilman mitään onkelmia niin ensi kesä sitten tuommoisella paineilma systeemillä niin siitähän sitä kokemusta sitten tulee

(toivotavasti ei pääse harastamaan koneen korjausta kesken kauden)
Pitäis toimia ihan ookoo, vaikka kilsoja ei kilpurilla tullu paljoo ni kesti kuitenkin sen 372nm takaselta ja penkissä kokeiltiin hetken aikaa jopa kolminkertaista painettakin.

Kirjoittaja 1340R86 » 01 Tammi 2014, 13:44

1340R86 kirjoitti:
Kun on juttua kytkimestä
niin minkä laisia kokemuksia on tuommoisesta ratkisusta

http://store.schnitzracing.com/nlr-boo....a-99-12

kuinka paljon tarvitsee painetta pitääksen,
minkämoinen mahtaa olla käytö varmuus mataka ajelussa, kun ilmeisesti painaa koko pakettia sivu suunassa niin rasitaako/kulutaako kytkin akselin laaakereita kovasti
tai jotain muuta ?
jarim kirjoitti:Eikös tuo paina vakio painelevyä keskeltä? Pätevältä vaikuttaa turbopyöriin. :)
Semoiseen reissu kytkin hakusessa
Juu painaa ja siitä tuli ajatus että kun se sitä painaa niin samalla painaa sitä koko akselia ja muuta pakettia sisäänpäin niin mitäenkähän kytkinakselin laakerointi sitä vika suuntaan painamista kestää(yhden ajo kauden verran ~10tkm jos kestäisi) ja mahtaako mitenkä pitää jos painetta on 1.0-1.5bar koittanut tuota selvitää

mitenkähän paljon lockup kytkin pakaa puristaa(ripuu toki painoista)

josko joku tietäis tai olis kokeilut
Tästä kun ei tunnu olevan oikeen tietoa/kokemuksia
niin kokeilemalla se selviä
viime kesä(~10000+km) kun meni pelkillä ape ultra hard jousilla ilman mitään onkelmia niin ensi kesä sitten tuommoisella paineilma systeemillä niin siitähän sitä kokemusta sitten tulee

(toivotavasti ei pääse harastamaan koneen korjausta kesken kauden)

Ylös