ahdettun pyörän huohotus ja re85

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: ahdettun pyörän huohotus ja re85

Kirjoittaja Fastard » 26 Marras 2013, 20:01

Männänrenkaissa/männässä vika uskoisin. Aikanaan yhden vedon aikana huohotti 2-3dl. Ahdettuna

Kirjoittaja zeta1 » 20 Loka 2013, 19:00

Ennakoita yritetään tässä vielä säädellä tälle kaudelle kunhan saadaan toimiva igniton module käyttöön tai sitten vaihtuu koko moottorin ohjaus Moteciksi.

Kirjoittaja gsxr » 20 Loka 2013, 18:53

Itse kans veikkaisin tuota että se kirkas neste on etanolia tai etanolipitoista vettä. E85 kerää itseensä kosteutta. Vielä jos seos on säädetty koko alueella vähän turhan rikkaalle muutenkin. Ja jos sytytys on liian myöhäisellä (kuten tod näköisesti on jos ei ole säädetty) niin voisi ehkä kulkeutua helpommin männänrenkaiden ohitse.
Ei ehkä ole kaikkein pitkäikäisin kone jos asiat noin on.

Kirjoittaja zeta1 » 20 Loka 2013, 18:20

Gasket spraytä on käytetty ja alkuperäinen tiiviste laitettiin taasen paikalle. 1, 4 paineilla penkitettiin. Ei ole mitään sähköistä paineen ohjausta.

Kirjoittaja Arctikdiver » 20 Loka 2013, 16:40

Onko kansipahvi millainen materiaaliltaan, entä onko liimaamalla kasassa?
Millaisissa ahtolukemissa konetta ajettu.

Oma pääs ihan oman asennusvirheen johdosta karkaamaan reilulle kahdelle barille ahtoa... niin liimaamattoman kansipahvin välistä pääs pukkaan paineen jäähdytys puolelle.

Kirjoittaja zeta1 » 20 Loka 2013, 08:58

Aika vaikeeta sen tutkiminen siinä kohtaa oli mutta korvakuulolla juuri kampikammioon ja kannen käytin auki varuiksi vielä tässä syksyllä ja siellä kaikki oli kunnossa, samalla tietty katsastettiin männät päältä ja oli ok. Kyse varmaan tuosta viinan aiheuttamasta ilmiöstä mutta pistää vaan ihmetyttämään. Ilmeisesti kone kannattaa käyttää aina kuumaksi öljyjä myöten jolloin tapahtuu haihtuminen myös.

Kirjoittaja jarim » 20 Loka 2013, 08:45

Viinaahan päätyy öljyn sekaan enemmän kuin bensaa ja öljystä se haihtuu huohotuksen kautta kun öljyn lämpötila o tarpeeksi korkea. Olisiko kyse tuosta? Tutkitteko tarkemmin mihin se tuon 16% vuotaa?

Kirjoittaja zeta1 » 19 Loka 2013, 22:41

Onko ollut busassa tämä yhdistelmä mitenkään ongelmallinen? Sillä oma 12r huohottaa aika rajusti vettä tai jotain kirkasta alakerran kautta. Minkäänlaista käynti ongelmaa ei ilmene ja ohivuodotkin mitatattiin tuossa kuluvalla kaudella ja yhdessä pytyssä oli 16% ja muissa 5% . Pyörällä ajettu n.300km rakentamisen jälkeen ja siinä yhteydessä moottorista tehtiin käytännössä uusi. Männät on je:n turbo männät. Ongelmaa on edelleen sytkä puolella koska 12r:n sytkän säätö ei niin yksinkertaista kuin Busassa polttoaine kartta on tehty Commanderin kanssa. Voiko sytytyksen väärä ajankohta aiheuttaa tuota huohotusta noin merkittävästi?

Ylös