Busan ahtaminen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busan ahtaminen

Kirjoittaja suihkukone » 18 Elo 2015, 11:01

storbacka kirjoitti:Kiitoksia! pystyykö sitä normia tarkistamaan itse mistään?
Eipä kyllä muuten ku suomen maahantuojalta runkonumeron mukaan, jos tuotu uutena suomeen. Eka rekisteröinti Euro1 tai Euro "X" standardin mukaan.

Joskus ovat ilman antaneet tietoja, mutta miten lie nykyään.

Kirjoittaja storbacka » 17 Elo 2015, 23:32

Kiitoksia! pystyykö sitä normia tarkistamaan itse mistään?

Kirjoittaja PRM75 » 17 Elo 2015, 23:29

20% enemmän kuin vakiossa saa olla(paperilla) ahtimen merkkiä ei kaikki katsurit laita mihkään mut ahtopaine täytyy näkyä. euron ne näkee koneeltaan.. Omalla kohdalla kun olin ostamassa sopivaa busaa turbolle niin jopa -99 löytyi sellaisia joita ei euro normien mukaan olisi ollut mahdollista katsastaa.. noita siis kyselin useampaa pyörää katsurilta ennen kuin löytyi määräysten mukainen ja kohtuu hintainen.. Ite ainaki koin helpoimmaksi olla katsurin kanssa yhteydessä ja kysyä mitä tarvitsee ja mitä ei niin ei ollut sitten ongelmia leiman kanssa..

Kirjoittaja storbacka » 17 Elo 2015, 23:07

Paljonkos sitä tehoa saa olla? Tarviiko sitä pyörän euronormia todistella mitenkään?

Kirjoittaja suihkukone » 17 Elo 2015, 12:35

storbacka kirjoitti:Minkäslaisia lappuja pitää olla mukana kun menee muutoskatsastamaan ahdettua 2001 mallista busaa? Pyörässä on ruuviahdin. Tehot tällähetkellä maltilliset.
Teholappu ja mistä näkee ahtopaineenki.

Muutoskatsastus prosenttilappu varulta, jos tulee muitaki muutoksia ja katsurin mielestä prosentteja kertyy niin, että lappu pitää tehä.

Mittaavat äänet ja päästöt(välijäähdyttimen koon jne.) konttorilla.
Ahtimen mallin jotku katsurit laittaa paperille ylös.

Kirjoittaja storbacka » 17 Elo 2015, 00:35

Minkäslaisia lappuja pitää olla mukana kun menee muutoskatsastamaan ahdettua 2001 mallista busaa? Pyörässä on ruuviahdin. Tehot tällähetkellä maltilliset.

Kirjoittaja 1340R86 » 15 Huhti 2015, 21:50

Fodas kirjoitti:Mitenkäs kannattaa tehdä: Asensin Innovaten MTX-L laajakaistaisen seosmittarin busaan ja hitsasin downpipeen lambdalle paikan. Pyörään jää vapariajoista muistoksi Brocksin vaimentimet, joissa toisessa on vakiolambdalle paikka.

Jätänkö alkuperäisen lambdan normaalisti omalle paikalleen, vai otanko Innovatelta kapeakaistaisen ulostulon eculle?

Kannattaako Innovatelle esim. releohjaukseen rosvota mitään alkuperäisestä lambdaliittimestä vai vedänkö suoraan ajovaloista? Ei ehkä mitään havaittavaa hyötyä ottaa muualta kuin ajovaloista?

Pyörässä Proboostin lisärikastin ja omaa Ecua oli tarkoitus hienosäätää talven muutoksiin.
Jos valot on heti päällä niin ei likaa anturia niin helposti
pitemällä aikavälillä/alkaa näytämään oikeen mahdolisimman pian,
suoraan sulkeellaatikosta otin virran

systeemin jätin erillen(eli mittailee pelkästään seosta eikä kertoile mitään ECU:le se saa tiedon omallata anturillltaan

Kirjoittaja Fodas » 13 Huhti 2015, 15:42

Mitenkäs kannattaa tehdä: Asensin Innovaten MTX-L laajakaistaisen seosmittarin busaan ja hitsasin downpipeen lambdalle paikan. Pyörään jää vapariajoista muistoksi Brocksin vaimentimet, joissa toisessa on vakiolambdalle paikka.

Jätänkö alkuperäisen lambdan normaalisti omalle paikalleen, vai otanko Innovatelta kapeakaistaisen ulostulon eculle?

Kannattaako Innovatelle esim. releohjaukseen rosvota mitään alkuperäisestä lambdaliittimestä vai vedänkö suoraan ajovaloista? Ei ehkä mitään havaittavaa hyötyä ottaa muualta kuin ajovaloista?

Pyörässä Proboostin lisärikastin ja omaa Ecua oli tarkoitus hienosäätää talven muutoksiin.

Kirjoittaja AtteKoo » 05 Touko 2014, 16:47

Laittakaa linkkiä mistä ootte tilanneet noita suuttimia sekä kertovia paineensäätimiä..

Tänx




Edited By AtteKoo on 1405443053

Kirjoittaja 1340R86 » 21 Loka 2013, 12:51

gsxr kirjoitti:On kyllä merkillistä. Keskinäisiä heittoja kompensoimaan kannattaa säätää seos hieman ylirikkaalle tehoalueella.
Jep tai sitten sättää joka pytyn erikseen
sen huonoimman "ehdoilla"

melkoisa heittoja voi tosiiaan olla
noista omista kun 1000cc oli heitot ollet tehtaan jäljiltä
lähes +/-100cc eniten ja vähiten tuottavien välillä(yksi +55 ja toinen -45 loput sitten niiten väliin)
siinä olis joutunut aika paljon varmuudeksi rikkalle laittaamaan

Kirjoittaja gsxr » 19 Loka 2013, 20:04

On kyllä merkillistä. Keskinäisiä heittoja kompensoimaan kannattaa säätää seos hieman ylirikkaalle tehoalueella.



Edited By gsxr on 1382202562

Kirjoittaja 1340R86 » 19 Loka 2013, 18:48

gsxr kirjoitti:Oho, kuulostaa uskomattomalta, molemmat tapaukset.
Noissahan ev14 suuttimissa taitaa olla 3bar se millä valmistaja ilmoittaa tuotot. Aikamoinen ero, testasitteko bensalla vai etanolilla ja 80% dutyllä?
Suutimissa on suoraan tehtaan jäljiltä joskus
isojakin heittoja ja lisäksi keskenäiset heitot samassa koneesa
päälle
(Millä ei vakio laitteissa ole niin merkitystä)
Sen takia kannatta hommat semoiset suutimet
(Vaikka tuolta finjector) mitkä
on sarjan säädety antamaan samat ja määrät
Mistä on sitten vielä tieto paljonko on se määrä
on minkä oikeesti antavat

Kirjoittaja jouniri » 19 Loka 2013, 16:33

gsxr kirjoitti:Oho, kuulostaa uskomattomalta, molemmat tapaukset.
Noissahan ev14 suuttimissa taitaa olla 3bar se millä valmistaja ilmoittaa tuotot. Aikamoinen ero, testasitteko bensalla vai etanolilla ja 80% dutyllä?
Bensalla. Useammalla aukioloajalla max taisi olla toi 80%. Ja paine tosiaan MoTeC ilmoittama 3,8 bar.

Kirjoittaja gsxr » 19 Loka 2013, 15:51

Oho, kuulostaa uskomattomalta, molemmat tapaukset.
Noissahan ev14 suuttimissa taitaa olla 3bar se millä valmistaja ilmoittaa tuotot. Aikamoinen ero, testasitteko bensalla vai etanolilla ja 80% dutyllä?

Kirjoittaja jouniri » 19 Loka 2013, 15:40

Hiukan joutuu monessakin asiassa pettymään valmistajien ilmoittamiin spekseihin, esim. nyt mulla oli mittauksessa Bosch EV14 (?) 1000cc suuttimet, tuottoa löytyi todellisuudessa 3,8bar paineella peräti 760cc/minuutti eli aika tavalla alakantissa valmistajan ilmoittamaan.

Sama homma oli Carillojen kanssa (olivat siis niin uudet kuin vanhatkin paskat) olivat hyvät siihen asti kunnes ne mittautin ja löytyi hyvä syyllinen laakerivaurioihin, veivit oikastiin ja siihen loppui laakerivammat.

Ylös