Kirjoittaja -Artsi- » 08 Syys 2004, 23:39
Käytinpä oman busani myös penkissä kun on tullut tuota sen verran puukoteltua ettei enää oikein nukkunut hyvin kun tiesi tuon olevan vakiosäädöissä... Pakettihan koostuu 1 kpl '03 Busa @ 24 tkm, Akran Evo-putkistosta, BMC-filsusta, täys airbox modista, Nikko Racing TRE:stä ja PAIRin poistosta.
Elieli, paikkana oli MR-Power Espoossa, Reinikaisen Markon mp-huolto siis jossa tuo "pahamaineinen" MJP2000 dyno. Eka testivetäisy tuotti 172,6 hv / 138,5 Nm. Laihanpuoleisella tuo kävikin kuten olin ounastellut, eli säädön tarpeessa. Useamman vedon ja säätöjen jälkeen lopulliset lukemat asettuivat 178,9 hv sekä 144,8 Nm. Numeroiden itseisarvot unohtaen löysi aika passelisti lisää hepoja tuolla säätötyöllä, IMO.
Säätöjen jälkeen jäi 3500-4500 rpm alue rikkaalle, kun ei tuota busan omaa boksia voi säätää kuten Power Commanderia. Vääntökäyrässä tuo rikas kohta näkyy siten että noin 3000-5000 rpm alueella puuttuu kymmenisen Newtonmetriä "ehjästä" käyrän kaaresta. Tämä on tuon airbox-modin seurausta, eli virtaukset eivät oikein toimi tuolla alueella. Huipputehoja taas saadaan enemmän ulos kuin vakio-airboksilla. Tuon ropleeman saisi kuulemma PC:llä korjattua, USB-versio oli suositus.
Tyytyväinen olen tuloksiin, pitää tuota PC:tä harkita jos näyttää että kulutus nousee turhan paljon. Aikaa Marko tuohon käytti 3,5 tuntia, oli testaillut myös mm. tuon TRE:n ja lambdan vaikutuksia. Veloitus oli 60 e/h.
Lopuksi, kun kuitenkin noita lukemia spekuloidaan niin keskustelunaloituspohjaksi vakiobusat ovat tuossa penkissä antaneet tehoksi noin 160 hv (katseltiin dynon arkistosta).
[color=#000000]Käytinpä oman busani myös penkissä kun on tullut tuota sen verran puukoteltua ettei enää oikein nukkunut hyvin kun tiesi tuon olevan vakiosäädöissä... Pakettihan koostuu 1 kpl '03 Busa @ 24 tkm, Akran Evo-putkistosta, BMC-filsusta, täys airbox modista, Nikko Racing TRE:stä ja PAIRin poistosta.
Elieli, paikkana oli MR-Power Espoossa, Reinikaisen Markon mp-huolto siis jossa tuo "pahamaineinen" MJP2000 dyno. Eka testivetäisy tuotti 172,6 hv / 138,5 Nm. Laihanpuoleisella tuo kävikin kuten olin ounastellut, eli säädön tarpeessa. Useamman vedon ja säätöjen jälkeen lopulliset lukemat asettuivat 178,9 hv sekä 144,8 Nm. Numeroiden itseisarvot unohtaen löysi aika passelisti lisää hepoja tuolla säätötyöllä, IMO.
Säätöjen jälkeen jäi 3500-4500 rpm alue rikkaalle, kun ei tuota busan omaa boksia voi säätää kuten Power Commanderia. Vääntökäyrässä tuo rikas kohta näkyy siten että noin 3000-5000 rpm alueella puuttuu kymmenisen Newtonmetriä "ehjästä" käyrän kaaresta. Tämä on tuon airbox-modin seurausta, eli virtaukset eivät oikein toimi tuolla alueella. Huipputehoja taas saadaan enemmän ulos kuin vakio-airboksilla. Tuon ropleeman saisi kuulemma PC:llä korjattua, USB-versio oli suositus.
Tyytyväinen olen tuloksiin, pitää tuota PC:tä harkita jos näyttää että kulutus nousee turhan paljon. Aikaa Marko tuohon käytti 3,5 tuntia, oli testaillut myös mm. tuon TRE:n ja lambdan vaikutuksia. Veloitus oli 60 e/h.
Lopuksi, kun kuitenkin noita lukemia spekuloidaan niin keskustelunaloituspohjaksi vakiobusat ovat tuossa penkissä antaneet tehoksi noin 160 hv (katseltiin dynon arkistosta). :bowdown:[/color]