Läppärunkojen koko

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Läppärunkojen koko

Kirjoittaja 1340R86 » 28 Syys 2013, 19:47

PowerKing kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
PowerKing kirjoitti: Mä saan huomenissa kawan läppärungot tänne mitattavaksi, pitää kattoa sen jälkeen mikä sopii vai nou :)
Paljonko pidät hintaa noille?
Mites kävi?
Eipä nuo kallit ole kunhan tulee käytöön
Vaaka kallistuu Busan Gen1 läppiksien puoleen, koska ne on yksinkertaisemmat kuin Kawan, jossa on tuplaläpät ym ylimääräistä skeidaa.

Laitatko mulle vaikka privana yhteystietoja.

Kiitos kaikille mittoja antaneille :kippis:
Tietoja laiteltu :)

Kirjoittaja PowerKing » 28 Syys 2013, 19:12

Samaan syssyyn nyt tuli sitten mahdollinen tarve noille gen1 kumikurkuille, eli jos jollain romukansissa niitä löytyy niin tänne vaan.
Läppärunkojen lopullinen kiinnitys on vielä auki, mutta helpoimmalla pääsis käyttämällä orkkiskurkkuja.
Toinen vaihtoehto sitten hitsata läppärungon alapäähän yhtenäinen laippa joka pultataan kiinni.

Kirjoittaja PowerKing » 28 Syys 2013, 16:52

Joo, tässä tapauksessa oikeastaan ainoat kriteerit on riittävä virtauspinta-ala, läppärungon koko leveys ja asennuksen helppous/hankaluus.
Läppien alla on vielä ilmatila ennen ahtimen siipiä, joten virtausnopeudella ei ole mitään merkitystä.

Kirjoittaja jouniri » 28 Syys 2013, 16:41

PowerKing kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:
Mä saan huomenissa kawan läppärungot tänne mitattavaksi, pitää kattoa sen jälkeen mikä sopii vai nou :)
Paljonko pidät hintaa noille?

Mites kävi?
Eipä nuo kallit ole kunhan tulee käytöön

Vaaka kallistuu Busan Gen1 läppiksien puoleen, koska ne on yksinkertaisemmat kuin Kawan, jossa on tuplaläpät ym ylimääräistä skeidaa.

Laitatko mulle vaikka privana yhteystietoja.

Kiitos kaikille mittoja antaneille :kippis:

Sun tarkoitukseen ei varmaan suurtakaan merkitystä mitkä laittaa, mutta vapari pyörän rakentamiseen ehdottamasti gen2 läppärunko tuo monia etuja, lähinnä tuo virtausta lisäävä muutos gen1 verrattuna lienee kurkun muodossa/mitoissa, suu 51,5mm-->44mm kun taasen gen1 putkena 46mm. Itsen menen pers edellä puuhun ja myin gen 2 tekniikan pois ja gen 1 tekniikalla mennään.




Edited By jouniri on 1380375749

Kirjoittaja PowerKing » 28 Syys 2013, 16:09

1340R86 kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:
1340R86 kirjoitti: Yhdet ylimääräiset GEN1 läppä rungot on vaikka huommena
Otalammella,
jos sopivat hommaan paremin kuin kawan,
Mä saan huomenissa kawan läppärungot tänne mitattavaksi, pitää kattoa sen jälkeen mikä sopii vai nou :)
Paljonko pidät hintaa noille?
Mites kävi?
Eipä nuo kallit ole kunhan tulee käytöön
Vaaka kallistuu Busan Gen1 läppiksien puoleen, koska ne on yksinkertaisemmat kuin Kawan, jossa on tuplaläpät ym ylimääräistä skeidaa.

Laitatko mulle vaikka privana yhteystietoja.

Kiitos kaikille mittoja antaneille :kippis:

Kirjoittaja 1340R86 » 28 Syys 2013, 15:06

PowerKing kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Ei mulla paniikkia, mieluiten ostan suomesta jos jollain ylimääräisenä semmoset on tyrkyllä, mutta jossei ni sitten jenkeistä.
Mullakin on auto ja pirusti sälää siihen tulossa kontissa kuukauden päästä, joten saan kyllä ameriikasta ostettua jos siihen pitää mennä. Eli lähinnä nyt kysellään josko jollain on YLIMÄÄRÄISIÄ läppärunkoja joista haluaa eroon kohtuullista korvausta vastaan.
Jormakin jo ilmoitti että Kawassa on about samankokoiset, ja sillä on yhdet ylimääräiset jotka saan, joten taitaa haku mennä yksien zetorin gen1 läppiksien suuntaan :)
Onhan se toki ihan eri asia virittää jenkkiauto Kawasakin kuin Suzukin osista :kippis:
Yhdet ylimääräiset GEN1 läppä rungot on vaikka huommena
Otalammella,
jos sopivat hommaan paremin kuin kawan,
Mä saan huomenissa kawan läppärungot tänne mitattavaksi, pitää kattoa sen jälkeen mikä sopii vai nou :)
Paljonko pidät hintaa noille?
Mites kävi?
Eipä nuo kallit ole kunhan tulee käytöön

Kirjoittaja jouniri » 28 Syys 2013, 12:50

PowerKing kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Ei mulla paniikkia, mieluiten ostan suomesta jos jollain ylimääräisenä semmoset on tyrkyllä, mutta jossei ni sitten jenkeistä.
Mullakin on auto ja pirusti sälää siihen tulossa kontissa kuukauden päästä, joten saan kyllä ameriikasta ostettua jos siihen pitää mennä. Eli lähinnä nyt kysellään josko jollain on YLIMÄÄRÄISIÄ läppärunkoja joista haluaa eroon kohtuullista korvausta vastaan.
Jormakin jo ilmoitti että Kawassa on about samankokoiset, ja sillä on yhdet ylimääräiset jotka saan, joten taitaa haku mennä yksien zetorin gen1 läppiksien suuntaan :)
Onhan se toki ihan eri asia virittää jenkkiauto Kawasakin kuin Suzukin osista :kippis:

Yhdet ylimääräiset GEN1 läppä rungot on vaikka huommena
Otalammella,
jos sopivat hommaan paremin kuin kawan,

Mä saan huomenissa kawan läppärungot tänne mitattavaksi, pitää kattoa sen jälkeen mikä sopii vai nou :)
Paljonko pidät hintaa noille?

Gen2. 1läpän kurkku 44mm. 2läpän kurkku 51mm. Reunalta katsottuna läppä ja läppä väli 18,mm. Ja keski väli 33,90mm. Korkeus 90mm. Ulkomitta kurkusta kurkkuun 292mm. Ja kokonais leveys paketilla 365mm.




Edited By jouniri on 1380375391

Kirjoittaja PowerKing » 27 Syys 2013, 23:54

1340R86 kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Ei mulla paniikkia, mieluiten ostan suomesta jos jollain ylimääräisenä semmoset on tyrkyllä, mutta jossei ni sitten jenkeistä.
Mullakin on auto ja pirusti sälää siihen tulossa kontissa kuukauden päästä, joten saan kyllä ameriikasta ostettua jos siihen pitää mennä. Eli lähinnä nyt kysellään josko jollain on YLIMÄÄRÄISIÄ läppärunkoja joista haluaa eroon kohtuullista korvausta vastaan.
Jormakin jo ilmoitti että Kawassa on about samankokoiset, ja sillä on yhdet ylimääräiset jotka saan, joten taitaa haku mennä yksien zetorin gen1 läppiksien suuntaan :)
Onhan se toki ihan eri asia virittää jenkkiauto Kawasakin kuin Suzukin osista :kippis:
Yhdet ylimääräiset GEN1 läppä rungot on vaikka huommena
Otalammella,
jos sopivat hommaan paremin kuin kawan,
Mä saan huomenissa kawan läppärungot tänne mitattavaksi, pitää kattoa sen jälkeen mikä sopii vai nou :)
Paljonko pidät hintaa noille?

Kirjoittaja 1340R86 » 27 Syys 2013, 23:45

PowerKing kirjoitti:Ei mulla paniikkia, mieluiten ostan suomesta jos jollain ylimääräisenä semmoset on tyrkyllä, mutta jossei ni sitten jenkeistä.
Mullakin on auto ja pirusti sälää siihen tulossa kontissa kuukauden päästä, joten saan kyllä ameriikasta ostettua jos siihen pitää mennä. Eli lähinnä nyt kysellään josko jollain on YLIMÄÄRÄISIÄ läppärunkoja joista haluaa eroon kohtuullista korvausta vastaan.
Jormakin jo ilmoitti että Kawassa on about samankokoiset, ja sillä on yhdet ylimääräiset jotka saan, joten taitaa haku mennä yksien zetorin gen1 läppiksien suuntaan :)
Onhan se toki ihan eri asia virittää jenkkiauto Kawasakin kuin Suzukin osista :kippis:
Yhdet ylimääräiset GEN1 läppä rungot on vaikka huommena
Otalammella,
jos sopivat hommaan paremin kuin kawan,

Kirjoittaja PowerKing » 27 Syys 2013, 23:34

Joo, toi 500+ alkaa nykyään oleen semmonen normi katukoko, kovat jätkät kuulemma tekee kutosella tai jopa seiskalla alkavia :D
Mie pysyttäydyn tässä cruisinkiscenessä ;)

Kirjoittaja jouniri » 27 Syys 2013, 23:22

PowerKing kirjoitti:Onhan ne hyvä olla olemassa, mutta gen1 näky olevan jo riittävän kapeet. Mieluiten pysyttäydyn vanhemmassa tekniikassa, eli 1 läppä ja suutin/runko, niin ei tarvi alkaa koneistaan ja tulppaamaan ylimääräisiä reikiä.
Käyttökohde vuoden 1969 Lincoln, 572 moottori 8-71 blowerilla. Tavoite noin 800 hp, saattaa vaan näköjään mennä väkisin pitkäksi, eli ei saada tarpeeks vähän tehoa :)
Sillä, mistä läppärungot on alunperin kotoisin ei ole teknisesti merkitystä, tiesin että Busan rungot on ainaki lähellä vaadittuja mittoja, mutta jos Kawassa on vastaavat ja saan yhdet ilmaiseksi niin mennään niillä.
Kiitos kaikille!!!
Ok, mittaan varoiksi.

Aika rouhee koko moottorilla, itse kun luulin jotta aikaanaan mun -69 Impalan 454 LS-6 oli iso moottori mutta tohon verrattuna pikkulohko ;-)

Kirjoittaja PowerKing » 27 Syys 2013, 22:55

Onhan ne hyvä olla olemassa, mutta gen1 näky olevan jo riittävän kapeet. Mieluiten pysyttäydyn vanhemmassa tekniikassa, eli 1 läppä ja suutin/runko, niin ei tarvi alkaa koneistaan ja tulppaamaan ylimääräisiä reikiä.
Käyttökohde vuoden 1969 Lincoln, 572 moottori 8-71 blowerilla. Tavoite noin 800 hp, saattaa vaan näköjään mennä väkisin pitkäksi, eli ei saada tarpeeks vähän tehoa :)
Sillä, mistä läppärungot on alunperin kotoisin ei ole teknisesti merkitystä, tiesin että Busan rungot on ainaki lähellä vaadittuja mittoja, mutta jos Kawassa on vastaavat ja saan yhdet ilmaiseksi niin mennään niillä.
Kiitos kaikille!!!

Kirjoittaja jouniri » 27 Syys 2013, 22:45

PowerKing kirjoitti:Ei mulla paniikkia, mieluiten ostan suomesta jos jollain ylimääräisenä semmoset on tyrkyllä, mutta jossei ni sitten jenkeistä.
Mullakin on auto ja pirusti sälää siihen tulossa kontissa kuukauden päästä, joten saan kyllä ameriikasta ostettua jos siihen pitää mennä. Eli lähinnä nyt kysellään josko jollain on YLIMÄÄRÄISIÄ läppärunkoja joista haluaa eroon kohtuullista korvausta vastaan.
Jormakin jo ilmoitti että Kawassa on about samankokoiset, ja sillä on yhdet ylimääräiset jotka saan, joten taitaa haku mennä yksien zetorin gen1 läppiksien suuntaan :)
Onhan se toki ihan eri asia virittää jenkkiauto Kawasakin kuin Suzukin osista :kippis:

elikkäs ilmeisesti niitä gen 2 mittojat et ilmeisemmin sit tartte ko sehän onkin juu sukisuki?




Edited By jouniri on 1380311136

Kirjoittaja PowerKing » 27 Syys 2013, 22:36

Ei mulla paniikkia, mieluiten ostan suomesta jos jollain ylimääräisenä semmoset on tyrkyllä, mutta jossei ni sitten jenkeistä.
Mullakin on auto ja pirusti sälää siihen tulossa kontissa kuukauden päästä, joten saan kyllä ameriikasta ostettua jos siihen pitää mennä. Eli lähinnä nyt kysellään josko jollain on YLIMÄÄRÄISIÄ läppärunkoja joista haluaa eroon kohtuullista korvausta vastaan.
Jormakin jo ilmoitti että Kawassa on about samankokoiset, ja sillä on yhdet ylimääräiset jotka saan, joten taitaa haku mennä yksien zetorin gen1 läppiksien suuntaan :)
Onhan se toki ihan eri asia virittää jenkkiauto Kawasakin kuin Suzukin osista :kippis:

Kirjoittaja jouniri » 27 Syys 2013, 21:39

PowerKing kirjoitti:Hienoa. Eli lähinnä gen1 on sitte hakusessa.
Tarkotus tehdä vähän jotain tän kaltaista:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos....4_n.jpg
Onko miten kiire saada ne? Mulla on toki kahdet itsellä nytkin, mutta laitoin jenkkilään yhdestä turbosatsista jne kyselyä niin siihen samaan pukettiin voisi kysyä noi gen1 läppärungotkin?

Toki varmaan täältä foorumiltakin luulisi löytyvän?

Ylös