Lentokenttäajot - Neuvokaa aloittelijaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Lentokenttäajot - Neuvokaa aloittelijaa

Kirjoittaja taimen74 » 06 Syys 2015, 23:03

:D toi mun päivitys oli tehty vuosi sitten kesällä. Olin paikalla nyttekin ja yhteen vetoon se jäi (319.9km/h). Sade tuli ja päätti kauden 2015 ennen aikaisesti. Ens vuonna taas jatketaan...

Kirjoittaja Han San » 06 Syys 2015, 21:33

Eli lasit käteen ja nenälle, sori niinpäs olikin..... jäi sen verran vaivaamaan tuo todettu sähkökatkos pyörässä.
Nyt pyörä Hesassa KIITOS TOMMI!! heitti pakulla hesaan pääsi pyörä heti talliin ja käsittelyn...... Reilua porukaa tuolla LPR suunnalla.....ei voi kuin kiittää suuresti. :turbobusa:
Porukkaa oli kuulemma 250klp myytyä ajolippua joten jonotus aina kevään 3 tuntii ei tainnut olla niin paha. Sade yllätti 13 jälkeen siihen taisikin tulla tauko prätkät lopetti hiukan aikaisemmin. Iltapäivän jatkoste ei tietoo, mutta kaiketi joku kertoo jatkuiko ajot iltaa kohden. Kenttä henkiolökunta kertoi ainakin,että aina paikalla ollaan jos vaikka sen verran paranee kelit että halukkaita ja kenttäpäällikkö antaa luvan mennä niin ajamaan pääseen.... :kippis:

Kirjoittaja 1340R86 » 06 Syys 2015, 09:48

Han San kirjoitti:
taimen74 kirjoitti:Voi voi, kun Suomen suvi ei taas pilaisi kaikkea. Lauantaille Lappeenrannan suuntaan foreca povaa pientä sateen mahdollisuutta. Mutta, jos ja kun matkaan päästään niin mun "setupiksi" valikoitui.

Eli, käyn Samin autopajalla säädättämässä ecun ja commanderi nakataan nurkkaan. Toivottavasti samalla pääsen alakierrosten ärsyttävästä nukimisestä eroon. Etupäätä laskettu n.15mm ja perää pudotan 30-40mm. Välityksiksi 18/42, kun tuommoinen takarissa hyllystä löytyy. Puig:in tuplakupla saa jäädä halkomaan ilmaa, mut peilit irtoaa kentän laidalla.

Ja ne tavoitteet... No, petyn tietysti, jos jään alle 300, eli ainakin yli sen ja hyvässä takatuulessa pitäis olla mahkut paljon parempaankin (jos äijjä ei tyri kaikkea)...

Viikko Lappeesta eteenpäin jatketaan harjoituksia Hallissa :D
Onko Hallissa ajoa viikko lappeesta kun tuossa mainitsit jäi vaivaamaan. Lappeessa tänään todella hyvä keli aina 13 asti.
Itellä eka veto vauhti 280 kun pyörä sammui kesken vedon, mitä mitä? Eikä lähtenyt enään käyntiin jotenka paikallinen kaveri haki Busan radanpäästä ja nyt huomenna sunnuntaina pakunkyydissä hesaan suoraan Samille. Oikeanpuoleinen flektin sulake palanut eikä mitään päällepäin näkyvää vikaa, virrat päälle teki testin normisti lämpömittari puolessa välissä. Harmittaa pirusti olin satsannut tähän LPR ajoon totaalisesti, takaiselta Samin pankissa 300hv jotenka vauhtia olisi ollut itelle kiitettävästi näin aluksi. Siksi kuumeisesti ettii vielä josko jossain olisi kenttä missä pääsisi tuon kauden kuittaamaan hymyssä suin. :turbobusa:
Taitaa tuo koskea alkukesän ajeluita viestin päiväyksestä päätellen

Lpr 230515 Hal 130615

Kirjoittaja Han San » 06 Syys 2015, 00:20

taimen74 kirjoitti:Voi voi, kun Suomen suvi ei taas pilaisi kaikkea. Lauantaille Lappeenrannan suuntaan foreca povaa pientä sateen mahdollisuutta. Mutta, jos ja kun matkaan päästään niin mun "setupiksi" valikoitui.

Eli, käyn Samin autopajalla säädättämässä ecun ja commanderi nakataan nurkkaan. Toivottavasti samalla pääsen alakierrosten ärsyttävästä nukimisestä eroon. Etupäätä laskettu n.15mm ja perää pudotan 30-40mm. Välityksiksi 18/42, kun tuommoinen takarissa hyllystä löytyy. Puig:in tuplakupla saa jäädä halkomaan ilmaa, mut peilit irtoaa kentän laidalla.

Ja ne tavoitteet... No, petyn tietysti, jos jään alle 300, eli ainakin yli sen ja hyvässä takatuulessa pitäis olla mahkut paljon parempaankin (jos äijjä ei tyri kaikkea)...

Viikko Lappeesta eteenpäin jatketaan harjoituksia Hallissa :D

Onko Hallissa ajoa viikko lappeesta kun tuossa mainitsit jäi vaivaamaan. Lappeessa tänään todella hyvä keli aina 13 asti.
Itellä eka veto vauhti 280 kun pyörä sammui kesken vedon, mitä mitä? Eikä lähtenyt enään käyntiin jotenka paikallinen kaveri haki Busan radanpäästä ja nyt huomenna sunnuntaina pakunkyydissä hesaan suoraan Samille. Oikeanpuoleinen flektin sulake palanut eikä mitään päällepäin näkyvää vikaa, virrat päälle teki testin normisti lämpömittari puolessa välissä. Harmittaa pirusti olin satsannut tähän LPR ajoon totaalisesti, takaiselta Samin pankissa 300hv jotenka vauhtia olisi ollut itelle kiitettävästi näin aluksi. Siksi kuumeisesti ettii vielä josko jossain olisi kenttä missä pääsisi tuon kauden kuittaamaan hymyssä suin. :turbobusa:

Kirjoittaja taimen74 » 03 Kesä 2014, 07:50

Voi voi, kun Suomen suvi ei taas pilaisi kaikkea. Lauantaille Lappeenrannan suuntaan foreca povaa pientä sateen mahdollisuutta. Mutta, jos ja kun matkaan päästään niin mun "setupiksi" valikoitui.

Eli, käyn Samin autopajalla säädättämässä ecun ja commanderi nakataan nurkkaan. Toivottavasti samalla pääsen alakierrosten ärsyttävästä nukimisestä eroon. Etupäätä laskettu n.15mm ja perää pudotan 30-40mm. Välityksiksi 18/42, kun tuommoinen takarissa hyllystä löytyy. Puig:in tuplakupla saa jäädä halkomaan ilmaa, mut peilit irtoaa kentän laidalla.

Ja ne tavoitteet... No, petyn tietysti, jos jään alle 300, eli ainakin yli sen ja hyvässä takatuulessa pitäis olla mahkut paljon parempaankin (jos äijjä ei tyri kaikkea)...

Viikko Lappeesta eteenpäin jatketaan harjoituksia Hallissa :D

Kirjoittaja SaMi » 02 Kesä 2014, 22:23

Mulle sama juttu. Lauantaina Lappeenrantaan ja hakusessa kans 300 ylitys :p

Kirjoittaja taimen74 » 02 Kesä 2014, 21:51

Normi paineilla ainakin minä ajelen (etu2.9 ja taka 3.2). Lauantaina olis tarkoitus lähteä Lappeenrantaan suoraa ajamaan. Samille torstaina mopo säätöön (commanderi hittoon) ja sit eka 300 ylitys mulle kiitos :rocket

Kirjoittaja zeta1 » 02 Kesä 2014, 19:28

Eikös joku 3bar vois olla ok.

Kirjoittaja SaMi » 02 Kesä 2014, 12:06

Paljonkos rengaspaineet pitäisi olla kenttäajoissa?:)

Kirjoittaja Nesmit » 17 Syys 2013, 08:33

Kyllä shifteri on maailmanluokan peli kentällä. Samoin kadulla kun tottuu käyttään :) ...SHIFTERI...

Heivaat sen commanderin lepikkoon ja käytät säädettävänä omalla boksilla (samalla aktivoit shifterin omasta boksista).
Ja taas taalaaa palaaaa :D

Kirjoittaja taimen74 » 17 Syys 2013, 08:02

jarim kirjoitti:Viime kesänä Pudasjärvellä putkiviri Gen2 laukkasi 314 mailille vakio välityksillä vakiorajoittimella. Pari sataa kiekkaa rajoitinta ylöspäin niin meni 318. Pitemmillä välityksillä olisi ehken kulkenut kovempaakin. Tehokäyrä kun on vakiorajoittimen tienoillakin jo reilusti laskeva.

Hyvin oli laukannut gen2 vakioväleillä. Gearcommander väittää, että vakiovälityksin gen2 kelaa 309km/h nopeutta, mutta se ei sitten pidä paikkansa (hyvä niin).

Kiitos jo kaikille vastauksista. Tästä on hyvä jatkaa yli pitkän talven miettien "modeja" kevään ajoille Lappeenrantaan. Eli vakiovälein mennään putkivirillä, peilit pois, rajoittimet pois, mopo tonttiin ja kuskilta aivot narikkaan :laugh:

Vielä kehtaan sellaista kysyä, että mitens vaihdatte vaihteita? Kytkimellä, raakana vai onko kaikilla sifterit? Ite viimeksi XX:ällä suunnittelin 1>2 kytkimellä ja loput raakana, mut pää tyhjeni viivalla ja kaikki meni kytkimellä. Videosta vaan hyvin huomaa kuinka paljon nopeus putoaa vaihdoissa vaikkei ne kestäkkään 0,5s pidempää..

Sifteri olis kyl kova sana (ja taalaa palaa)...

Kirjoittaja Nesmit » 17 Syys 2013, 07:35

jarim kirjoitti:Viime kesänä Pudasjärvellä putkiviri Gen2 laukkasi 314 mailille vakio välityksillä vakiorajoittimella. Pari sataa kiekkaa rajoitinta ylöspäin niin meni 318. Pitemmillä välityksillä olisi ehken kulkenut kovempaakin. Tehokäyrä kun on vakiorajoittimen tienoillakin jo reilusti laskeva.

Itellä samoja kokemuksia...
Hallissa 2011 kulki 318 km/h samanlaisilla vireillä (V&H alkukäyrä + Yoshin R77 sliparit + K&N + 18/43 välit).
Rajoitinta nostettu 200 kiekkaa, peilit ja kilpiteline pois, hitusen madallettu, vakio pleksi, lederhosenit jalkaan ja kyttyrä kuskin paikalle.

...KLOKS... ...TEHOKÄYRÄ...




Edited By Nesmit on 1379393136

Kirjoittaja snuggles » 16 Syys 2013, 22:30

Aika tiukassa kunnossa ollu, oon tottunu liikaa näihin antiikkisiin gen1:siin, Jorman gen2 putkivirikin syötti aika hyvin menemään kun testailtiin, eihän ne virettä enempää tarvi

Kirjoittaja jarim » 16 Syys 2013, 22:07

Viime kesänä Pudasjärvellä putkiviri Gen2 laukkasi 314 mailille vakio välityksillä vakiorajoittimella. Pari sataa kiekkaa rajoitinta ylöspäin niin meni 318. Pitemmillä välityksillä olisi ehken kulkenut kovempaakin. Tehokäyrä kun on vakiorajoittimen tienoillakin jo reilusti laskeva.

Kirjoittaja snuggles » 16 Syys 2013, 21:27

taimen74 kirjoitti:Jos löydän Kotkasta paikan missä flash:ata niin kannattaako samalla korottaa kierrosrajoitinta vai astunko silloin suoraan moottorin kestävyyden varpaille?
Et astu ja ei kannata. Vakiovälit ok, jotkut jopa lyhentää jos putkiviri ja kuski ei oo Marjut.

Ylös