Etupään nypytys

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Etupään nypytys

Kirjoittaja 107-1089231881 » 20 Syys 2013, 20:55

No höh... eikai sinne laakereihin tarvii vasiten suihkuttaa.
Painepesurii oon aina käyttäny ja hyväks havainnu kun ei sumuttele silmät kii... :;):

Kirjoittaja Vajukki » 20 Syys 2013, 18:39

Heksa kirjoitti:ei ne kyllä hajoo muuten kuin sillä että suojauksesta huolimatta pääsee vettä laakereihin

Samaa mieltä, laakerit kestää kulutusta mutta ne sörssitään reankaiden vaihdoisssa tai sitten intomielisellä pesemisellä. Painepesuri on vihonviimeinen väline pyörän pesussa.

Kirjoittaja Heksa » 20 Syys 2013, 12:43

mun entinen gen1 k6 alkuperäiset laakerit ja ajettu 52tkm
vaikuttaa kestoon isosti: pestäänkö pyörää painepesurilla

ei ne kyllä hajoo muuten kuin sillä että suojauksesta huolimatta pääsee vettä laakereihin

Kirjoittaja suiza » 20 Syys 2013, 12:21

Jokimaa kirjoitti:Laakerit voi kyllä mennä jo 20tkm ja hieman päälle.
:p
Ainakin takaa. K8:ssa meni ensimmäiset takalaakerit 17 ja toiset 30 kohdilla.
Nyt 61 mittarissa ja samoilla mennään, edessä alkuperäiset.

Kirjoittaja Jokimaa » 19 Syys 2013, 13:30

Laakerit voi kyllä mennä jo 20tkm ja hieman päälle.
:p

Kirjoittaja Ginkaze » 17 Syys 2013, 14:57

Kaikki pyörän eli vanne ja rengasyhdistelmän epätasapainon aiheuttamat värinät esiintyy nopeuden ollessa vähän korkeampi n.80km/h ja siitä ylöspäin reiluun sataseen. Veikkaisin nypytyksen johtuvan jostakin muuta kuin painotusongelmasta. Dynaamista on moottoripyörien renkaissa erittäin vähän ja harvoin niin paljon, että sitä pitäisi poistaa vastapainoin.

Kirjoittaja Vajukki » 17 Syys 2013, 13:27

BaTTman kirjoitti:Nykyisin tuppaa uusi asfalttikin nypyttämään niin perkuleesti...

Näin on. Liekö syynä töiden kilpailutus mutta tuntuu että tasaista tietä ei enää osata tai ehditä tekemään.

Ajelin eilen Sahalahti-Sappee väliä ja sinnehän on tänä kesänä päällystetty pitkä pätkä uudelleen, ilmeisesti jotain öljysoraa. Todella kovaa nypytystä koko matka.

Kirjoittaja BaTTman » 17 Syys 2013, 06:00

Nykyisin tuppaa uusi asfalttikin nypyttämään niin perkuleesti...

Kirjoittaja Kamibusa » 16 Syys 2013, 21:35

zeta1 kirjoitti:Mulla oli kyseisen renkaan kanssa sama oire. Alkoi kun laitettiin alle ja loppui kun vaihdoin misukan takas. Kestin sitä yhden kesän jonka aikana rengas kulunutkin jo aivan aalloille.

No, tuo kommenttisi vahvistaa vähän sitä, mitä itsekin eniten epäilen, eli että vika olisi itse renkaassa. Mulla on edelliset renkaat olleet Pirellin Rosso Corsia ja eivätpä ole nypyttäneet. Eihän SportMartinkaan mikään hinnat alkaen -rengas pitäisi olla, mutta eipä tuo nyt vakuuttanutkaan :wtf: Tosin radalla Busanisti-ratapäivällä Dunlop toimi mun vaatimattomilla vauhdeilla moitteetta.

Aion kutenkin ajaa rinkulan loppuun. Tosin nyt vasta pari tonnia ajettu... Toisaalta pitää välttää taajamanopeuksia, niin ei nypytä! :baaa:

Heksalle kiitokset painottamisen sivistämisestä. Jotenkin luulen, että en ollut ainoa, joka oppi jotain uutta. :tapu: Pitää vielä yrittää tota staattista painotustakin, jos se vaikka auttaskin.

Kirjoittaja Heksa » 16 Syys 2013, 19:48

Kamibusa kirjoitti:
Vajukki kirjoitti:Oliko dynaaminen vai staattinen tasapainotus?
Jos oli dynaaminen painotus niin tarkistaisin että onko staattinen paino kohdallaan ja jos ei ole niin painottaisin staattisesti.

Öö, tunnustan maalaisuuteni: mitä on staattinen painotus? :shocked:

staattinen on se kun laitat sillä tangolla "käsin" tyyliin
eli paino aina ylös keskelle

dynaaminen on koneellinen jolla pystyy määrittään myös painon vaikka
pyörän vasempaan reunaan.

moottoripyörässä ei mitään hyötyä painojen laittamisessa toiseen reunaan...

monet laittaa myös koneella "staattisesti" eli paino siihen keski vampuraan

"Dynaamisella tasapainolla ei ole mp-renkaassa samanlaista merkitystä kuin autossa, koska mp:ssä akseli on tuettu haarukkaan molemmista päistä. Mp-renkaat ovat vielä autonrengasta kapeampia."

Kirjoittaja zeta1 » 16 Syys 2013, 19:23

Mulla oli kyseisen renkaan kanssa sama oire. Alkoi kun laitettiin alle ja loppui kun vaihdoin misukan takas. Kestin sitä yhden kesän jonka aikana rengas kulunutkin jo aivan aalloille.

Kirjoittaja Kamibusa » 16 Syys 2013, 18:00

Vajukki kirjoitti:Oliko dynaaminen vai staattinen tasapainotus?
Jos oli dynaaminen painotus niin tarkistaisin että onko staattinen paino kohdallaan ja jos ei ole niin painottaisin staattisesti.
Öö, tunnustan maalaisuuteni: mitä on staattinen painotus? :shocked:

Kirjoittaja Vajukki » 16 Syys 2013, 17:47

Oliko dynaaminen vai staattinen tasapainotus?
Jos oli dynaaminen painotus niin tarkistaisin että onko staattinen paino kohdallaan ja jos ei ole niin painottaisin staattisesti.

Kirjoittaja Kamibusa » 16 Syys 2013, 17:19

TNT kirjoitti:Onko pyörimissuunta oikein..
Moro Tare!

Joo, suunta on OK. :cool:

Kirjoittaja Kamibusa » 16 Syys 2013, 17:16

Jokimaa kirjoitti:Ettei ole laakerissa väljää?:(
Niin, laakeri voisi olla yksi mahdollisuus, mutta oireilisiko se vaan tietyssä nopeudessa tuollaisena nypytyksenä??

Busalla (gen2) on ajettu 22 tkm, eli siinäkin mielessä laakeri olisi ollut melko lyhytikäinen. Toki joskus laakerikin pettää yllättävän nopeasti.

Ylös