Joensuun lopputuloksien spelukointi

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Joensuun lopputuloksien spelukointi

Kirjoittaja snuggles » 19 Elo 2013, 17:04

Joensuun kelin puolesta pittee sanoa jotta Kimmo oli tarpeeks tilanteen tasalla, keli vaihtui niin tiuhaan et ajoivat kutka tahtoivat jos itse paremmin tiesi.

Kirjoittaja Joke » 18 Elo 2013, 21:49

Kiitokset Jounille, kuten myös muille paranemista toivotelleille, kunto kohenee koko ajan. Oma kriteeri lentokenttäajolle kiristyi kyllä siten, että kentän on oltava ehdottomasti kuiva, ennenkuin lähden ajamaan.
Tsemppiä ennätysyrityksiin siellä Bonnevillessä!

Kirjoittaja jouniri » 18 Elo 2013, 18:40

Joke kirjoitti:Jokainen ottaa itse riskin lähtiessään ajamaan, onhan kyseessä oma henki ja terveys, sekä mahdollisesti voi vielä aiheuttaa muillekin vahinkoa. Märällä kelillä riskit tietysti kasvavat, kuitenkin myös kuivalla kelillä voi kutsu tulla liittymään enkelikuoroon. Tässä mennään äärirajoilla. Osa porukasta on tietysti fiksumpia/ taitavampia ainakin omasta mielestään, joten heillä ei siten riskejä ole :shocked: . Järjestäjiä ei kannata syyllistää tai yrittää vetää vastuuseen, jos pelkää kuolevansa/ loukkaantuvansa, niin ei sitten aja.

Juuri näin hienosti sanottu ja tiedät vielä mistä puhut. Toivotellaan täältä Salt Lake Citystäkin sulle pikaista paranemista ja ensi vuonna paremmalla onnella.




Edited By jouniri on 1376841067

Kirjoittaja Joke » 18 Elo 2013, 10:40

Jokainen ottaa itse riskin lähtiessään ajamaan, onhan kyseessä oma henki ja terveys, sekä mahdollisesti voi vielä aiheuttaa muillekin vahinkoa. Märällä kelillä riskit tietysti kasvavat, kuitenkin myös kuivalla kelillä voi kutsu tulla liittymään enkelikuoroon. Tässä mennään äärirajoilla. Osa porukasta on tietysti fiksumpia/ taitavampia ainakin omasta mielestään, joten heillä ei siten riskejä ole :shocked: . Järjestäjiä ei kannata syyllistää tai yrittää vetää vastuuseen, jos pelkää kuolevansa/ loukkaantuvansa, niin ei sitten aja.

Kirjoittaja Nesmit » 18 Elo 2013, 09:48

Itse kävin ennen vetoa kawasaakeli leirissä tiedustelemassa radan kuntoa jarrupäässä. Kuulutukset toimi mielestäni tilanteen vaatimalla tasolla.
Itse ajoin 16 numerolla, mutta en mennyt heti omalla vuorolla kun tulkitsin kelin liian huonoksi.
Tietenkin jos olisin ajanut omalla varsinaisella vuorolla niin rata olisi ollut märempi.
Tässäkin oma harkinta sallittiin, vaikka lähtöjärjestys oli jaettu etukäteen.

Tapahtumiin osallistuu monen tasoisia kuskeja ja jotkut ajavat ensimmäistä kertaa mailia.
Heihin nähden järjestäjän ammattitaito ja kylmähermoisuus korostuu.
Loppukädessä vastuu ja harkinta on kuitenkin jokaisella itsellään.




Edited By Nesmit on 1376808601

Kirjoittaja BussiJussi » 18 Elo 2013, 09:38

Savonlinna, 2006 muistaakseni tuli aikalailla vettä. Järjestäjät kyseli uskaltaako ajaa. Vastasin, että minä uskallan, en vastaa muiden puolesta. Hankala keli, itse piti toinen veto jättää kesken näkyväisyyden hävittyä. Lappee 2009 märkä kenttä, eka veto turbiolla. +300kmh vauhtia, pito hävis, tuurilla pystyssä pysyi. Pyörä kyytiin, ja kotia kohti. Omalla vastuulla ajoin molemmilla kerroilla. Hankalia asioita aikalailla on... Monentasoista kuskia vuodien kuluessa ollu. Minun mielestä itse päättää ajaako, järjestäjät keskeyttää ajot, jos näin katsovat parhaaksi.

Kirjoittaja Heksa » 18 Elo 2013, 08:35

Rupeen ymmärtään Kimmoa
kun valta osa ajajista on niin kovia luita et ajais vaikka talvella
jos ois kenttä ja joku mittais loppunopeutta

eli tuleeko jollekin kiksejä siitä:
xxx (keijo) " mä ajoin joensuussa ku satoi kaatamalla 8 vetoa
nopein oli 180kmh" muut piti sadetta mä vaan vetelin
Oli kivaa !!

kaikilla sinne lähtevillä busanisteilla kiintää silmissä vähintään 300kmh
raja pyykki. kun tapahtumia on näin vähän ei aina järki pelaa ja ajetaan vaikka kelit ei sitä tasoa olisikkaan

Oon edelleen sitä mieltä että:
täytyy olla sellanen "ylipäällikkö" joka uskaltaa laittaa tapahtuman poikki jos kelit ei salli 300kmh nopeuksia
Ps. Jounini, meitä ei oikeestaan ketään kiinnosta sun sänkykastelut/tena tilaukset. Eli voit pitää ne omana tietonasi :vilkutus:

Kirjoittaja jouniri » 18 Elo 2013, 05:16

Olosuhteet Joensuu 2013 vs BUB bonneville 2013?

Täällä jonkun uuvatin mielestä ilmeisesti Bonnevillessä tuskin sitten ajetaan lainkaan kun kerran tuo suola vastaa parhaimillaan kosteaa asvalttia ja pahimmillaan märkää asvalttia. Eiköhän Joensuussa niinkuin muuallakin asia ole juuri kuin King Arthur kuvasi, vapaaehtoista ja omien kykyjen mukaan keli tiedostaen ajetaan. Itsellä tuli joskus ajettua tuolla siviilissäkin sateella ja joskus nähnyt jonkun muunkin ajavan sateella. Tietty vuoteenkastelijoilla se ongelma jotta kun ensi sataa ja sit kastuu penkki niin voihan se livetä, mutta so what eikö jokainen harrasta tätäkin tavallaan.

Ymmärrän jotta esitetään kritiikkiä, mutta millä kompetensilla? Taitaa olla Kimmon, mun, Hallin kaimapojan, taivalkosken mk:n ja Lappeenrannan järjestäjän lisäksi aika vähän järjestäjiä maassa. Ei muuta kuin lusikkaa käteen ja lapioimaan maahan absoluuttisen turvallinen tapahtuma! Minimotolla pallomeressä 10m vetoja niin kyllä siinä adrenaliini virtaa ja mummokin pärjää ilman Tenaa.

Kirjoittaja toimeve » 17 Elo 2013, 23:46

Hallissa sikäli tilanne erilainen, että siellä oli autoja (sopivasti) tuloilhan lähtölistankin mukasesti ja sitä kautta luontevasti saivat tietysti vuoronsa märällä kentällä, jolloin moottoripyörillä ei olisi ollut niin turvallista ajaa. Toishaalta heillä siellä kunnon sadetutkat "viran puolesta", joitten mukasesti ilmoittivat hyvissä ajoin, että kenttä on mp:lle ajokunnossa oliko se nyt puoli neljältä ja silloin kenttä olikin kuiva ja homma rokkas taas turvallisesti myös prätkille.

Kirjoittaja SamiN » 17 Elo 2013, 23:44

Jokainen paikan päällä ollut varmasti ymmärsi olosuhteet haasteellisiksi, eikä kenellekkään varmasti tullut yllätyksenä ettei rata ole täysin kuiva.
Kuulutuksissa kerrottiin jatkuvasti tilanteesta joten mielestäni järjestäjiä on turha syyttää. Samaa vastuuvapautta käytetään ratapäivillä jne, vai pitäisikö nekin kieltää heti kun joku konttaa?

Kirjoittaja RHead » 17 Elo 2013, 23:28

zeta1 kirjoitti:Itse ajoin alkupäässä num.8 ja kaveri joka kertoi nopeuteni kyseli ainakin multa että miltä rata ja jarrupaikka silloin tuntui, samoin teki moni kuski kun tulin takaisin lähtö alueelle. Muistan hyvin kun esim. Nesmit kävi kyselemässä että oliko jarrussa ongelmia eikä silloin ollut vaikka rata ei 100% kuiva ollutkaan koska jarruun ei tarvinnut koskea melkein ollenkaan jarrutus matkan pituuden vuoksi ehkä viimeisellä 200m vähäisen kahvaa painoin. Eikös öljyn jälkeen vaihdettu kaistaa näin ainakin muistaisin.
Öljyn jälkeen vaihdettiin ajokaista keskiviivan vasemmalle puolelle ettei ajajat eksy väärälle puolelle yli maaliviivojen.

Kirjoittaja Heksa » 17 Elo 2013, 23:17

en oo koskaan ajanut autobaanalla mutta oon kuullut että sellanen 200kmh on jo vauhti, jolla tulee valta-osa vastaan perä edellä
eli normi ihmiset ajaa siä 120-200kmh
siinä on myös se ero ettei oo pakko olla vauhti 0-ssa 800m päästä
enkä myöskään usko että motoristit ajaa siä sateella ees 240kmh

Kirjoittaja zeta1 » 17 Elo 2013, 23:14

Itse ajoin alkupäässä num.8 ja kaveri joka kertoi nopeuteni kyseli ainakin multa että miltä rata ja jarrupaikka silloin tuntui, samoin teki moni kuski kun tulin takaisin lähtö alueelle. Muistan hyvin kun esim. Nesmit kävi kyselemässä että oliko jarrussa ongelmia eikä silloin ollut vaikka rata ei 100% kuiva ollutkaan koska jarruun ei tarvinnut koskea melkein ollenkaan jarrutus matkan pituuden vuoksi ehkä viimeisellä 200m vähäisen kahvaa painoin. Eikös öljyn jälkeen vaihdettu kaistaa näin ainakin muistaisin.

Kirjoittaja -Artsi- » 17 Elo 2013, 22:43

Heksa kirjoitti:eli onko valta-osa sitä mieltä että satoi tai paistoi, öljyä tai ei radalla ?jokainen ajaa jos tuntuu siltä
(kun kerran järjestäjä on vapaa vastuista)
isoin ongelma näis tapahtumissa on se:
näitä on liian vähä. siis 2 tapahtumaa ja lappeenranta sit päälle

näkikö kaikki et siellä jarru-alueella sataa?
olisko ollut vaikeaa sanoa lähettäjän et siellä perällä on märkää?
olen kuullut "huhuja" että ekat veti kuivaan kenttään ja sade ois tullut maalista lähtöaluetta kohti?

tulee viä sellanenkin vikkonloppu et: sataa kaatamalla koko päivän
laitetaanko kennot silti pystyyn jos joku haluaa ajaa? kun on kerran paikalle tullut ja ajon maksanut

Ei pidä unohtaa että näissä tapahtumissa on kyse huippunopeuden testaustapahtumasta, ei kilpailusta. Jokainen joka tulee ajamaan tulee sinne omaehtoisesti, ja kokeilee joko kuljettamansa laitteen tai itsensä huippunopeutta, mistä se sitten riippuukin. Sama pätee esim saksalaisella autobahnilla: tietyn liikennemerkin jälkeen ei mistään nopeudesta saa sanktiota, mutta jos keli on huono, jää kuskin vastuulle tehdä arvio omista/laitteen kyvyistä nopeuden valinnan suhteen. Ei sielläkään mitään muumimammaa ole sanomassa että ajas nyt varovasti kun sataa. Toistan: lentokentälläkin on kyse omasta suorituksesta, ei kilpailusta.
Öljystä radalla kyllä infotaan heti jos moista havaitaan, mm. viimeksi Hallissa vaihdettiin ajolinjaa kiitoradan toiselle puolelle heti kun joku kone porsi kesken vedon. Silloin kun mä ajelin näitä, oli tapana aika aktiivisesti käydä huastelemassa paluuväylää tulevia, siis juuri ajaneita että mites meni ja miltä tuntui. Aika hyvin tiesi niiden perusteella mitä on odotettavissa omalla vuorolla.

Kirjoittaja RHead » 17 Elo 2013, 22:38

Heksa kirjoitti:nyt lyödään vähä lissää löylyä
siis kuka oli joensuun tapahtuman "johtaja"/tapahtuma päälikkö?
vaikka kaikki täyttääkin vastuuvapauskirjan ja ajaa omalla vastuulla,
voiko lähtöpaikalla tietää sataako 1800m päässä?
vastaan itse EI !
olisiko pitänyt ilmoittaa että loppurata märkä
ja keskeyttää koko tapahtuma kun rata on märkä?
täytyy jollain olla tälläisissä tapahtumissa "ylijumalan" rooli ja uskaltaa sanoa: nyt ei ole turvallista ajaa! ja viheltää peli poikki

esim: hallissa ei päästetty pyöriä radalle kun oli märkää

eli onko valta-osa sitä mieltä että satoi tai paistoi, öljyä tai ei radalla ?jokainen ajaa jos tuntuu siltä
(kun kerran järjestäjä on vapaa vastuista)
isoin ongelma näis tapahtumissa on se:
näitä on liian vähä. siis 2 tapahtumaa ja lappeenranta sit päälle

näkikö kaikki et siellä jarru-alueella sataa?
olisko ollut vaikeaa sanoa lähettäjän et siellä perällä on märkää?
olen kuullut "huhuja" että ekat veti kuivaan kenttään ja sade ois tullut maalista lähtöaluetta kohti?

tulee viä sellanenkin vikkonloppu et: sataa kaatamalla koko päivän
laitetaanko kennot silti pystyyn jos joku haluaa ajaa? kun on kerran paikalle tullut ja ajon maksanut
Itse olin vastuussa siellä ja vihelsin pelin poikki kerran siellä. Olosuhteet oli tosi vaativat ja päätöksien tekeminen kanssa oli vaativaa. Välillä satoi vettä normaalisti välillä ja välillä taas vain tihkutti vettä.

Jarrutuspaikkaa käytiit tutkimassa väliajoin ja kyseltiin kuskeilta oliko liukasta ja sitä mukaa elettiin. Tutka päässä oli henkilöt jotka seurasivat tilannetta asian. Sitä en osaa nyt sanoa ennekuin kysyn lähettäjiltä / tutka päässä toimijoilta että miten kuskeja infottiin onko märkää.

Tapahtuman toki olisi voinut lopettaa heti siihen , kun ekan kerran satoi. Kuitenkin halukkaita tuntui olevan ihan ajeluun.

Kiitos Heksa aloitteesta. Laitetaan tämä korvan taa:
Ehkä tulevaisuudessa homma meneekin niin että tapahtuma pistetään katkolle siihen asti kun kenttä on kuiva täysin. Silloin ei jää kenellekkään asian suhteen.

Ylös