Ohjaustanko kierossa, miten suoraksi?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ohjaustanko kierossa, miten suoraksi?

Kirjoittaja snuggles » 30 Heinä 2013, 17:00

Heksa kirjoitti:onko jollain ollut niissä isojakin heittoja? 0,5mm? 1mm? vai viä enemmän?

mutta: eikö toiminnan kannalta oo tärkeämpää olla ketjulinja suorassa? eikä se mikä takarenkaan linjaus on etupyörään?
Melkein laittasin ennemmin renkaat linjaan ku ketjun millilleen suoraan, menis pelit suoraan vs rattaan tahi ketjun epätasanen kuluminen
Täs yhes vehkees pitää oikeen puolen liukupala olla oikeella 2mm pitemmällä ku vasen että tulee suoraan. Toinen tapaus, jos laittoi takapyörän merkkien mukaan, tuli lineaareissa eturenkaalla 3cm heitto toiselle puolen, kolaripyörä.

Kirjoittaja Heksa » 30 Heinä 2013, 13:33

katsooko joku aina kun kiristää ketjuja myös suoruutta suhteessa etuseen?
mun ex gen1 oli kyllä merkit ihan kohillaan (tarkistin kahdella pitkällä lineaarilla)
onko jollain ollut niissä isojakin heittoja? 0,5mm? 1mm? vai viä enemmän?

mutta: eikö toiminnan kannalta oo tärkeämpää olla ketjulinja suorassa? eikä se mikä takarenkaan linjaus on etupyörään?

Kirjoittaja snuggles » 30 Heinä 2013, 11:46

Vajukki kirjoitti:
horst kirjoitti: Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?
Profi cat
Joku tämmönen joo, tahi sitte jos löytyy suoraa palikkaa takarenkaan kylkeen mikä yltää etuselle saakka, kummaltakin puolen mitaten että on keskellä.

Kirjoittaja Vajukki » 30 Heinä 2013, 11:38

horst kirjoitti: Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?

Profi cat

Kirjoittaja 104-1372095477 » 29 Heinä 2013, 22:21

snuggles kirjoitti:Komppaan yllä ehdotettuja ohjeita, korostaen että rengas varmasti suorassa, eikä vaan haarukan merkeistä tarkistettuna.
Jos löydät kieroja osia niin oman turvallisuuden nimissä laita heti vaihtoon.

Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?

Itse mittaan työntömitalla takahaarukan päästä sen neliönmuotoisen kappaleen takareunaan (mikä lie virallinen nimi...) pystysuunnassa keskeltä, mutta onko jokin parempi tapa olemassa?

Kirjoittaja breaker » 29 Heinä 2013, 19:39

Tarkasta yläkolmiossa paikat johon tangot kiinnittyvät.

Kaadutuissa bussukoissa on joskus näkynyt murtumia yläkolmiossa kohdissa joihin tangot kiinnittyy -> ohjaustanko jää "vinoon" kiristettäessä.




Edited By breaker on 1375116331

Kirjoittaja snuggles » 29 Heinä 2013, 18:55

Komppaan yllä ehdotettuja ohjeita, korostaen että rengas varmasti suorassa, eikä vaan haarukan merkeistä tarkistettuna.
Jos löydät kieroja osia niin oman turvallisuuden nimissä laita heti vaihtoon.

Kirjoittaja BusaJam0 » 29 Heinä 2013, 12:38

Huhan Kolli kirjoitti:Onko takarengas VARMASTI suorassa?
Yep. Tarkistettu.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 28 Heinä 2013, 20:57

Löysää ylä/alakolmiot ja käännä stongat suoraan...

Kirjoittaja Huhan Kolli » 28 Heinä 2013, 19:50

Onko takarengas VARMASTI suorassa?

Kirjoittaja BusaJam0 » 28 Heinä 2013, 18:04

Moro!

Kuka kertoo, miten Gen1-Busan ohjauksen saa säädettyä suoraksi. Olen tarkistanut ohjauksen kahvojen suoruuden, niissä ei ollut mitään sanomista. Syy on siis jossain muualla.
Vasen kahva on siis lähempänä vatsaa kuin oikea, kun ajetaan suoraan.

Voivatko iskunvaimenninputket olla kierot, jos niitä pyöräyttäisi esim. 180 astetta, vaikuttaisiko tämä asiaan?

Voisiko keskipultin aukaisu ja sitä kautta säätäminen olla vaihtoehto? En tiedä, voiko tuota edes tehdä, vai onko lukittu.

Ylös