neuvoja kaivataan - käyntihäiriö tasakaasulla

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: neuvoja kaivataan - käyntihäiriö tasakaasulla

Kirjoittaja jarim » 26 Heinä 2013, 11:47

Hienoa että selvisi! Vähän metsään meni arvaukset joten hyvä kun todellisen vian sitten kerroit. :)

Kirjoittaja -mikko- » 26 Heinä 2013, 09:34

Samilla käyty, sanoi ongelman johtuneen imuilman lämpötila-anturista.. (se prlkeleen markan vikahan se..) Anturi poistettu käytöstä ja sami teki uudet kartat..
Heh, sami oli yllättävän likellä, n.10km tämänhetkisestä työmaasta ja 3km reissukämpästä.. :)

Kirjoittaja -mikko- » 06 Heinä 2013, 16:35

No mulla on niitä kaks, uusi marmoritiskiltä ja pyörän alkuperäinen. Ei eroa kumpi on paikallaan.. Jep, pitänee soitella samille asian tiimoilta.

Kirjoittaja jarim » 06 Heinä 2013, 16:09

Saisitkohan varulta kuiten toista mappi anturia testiin jostain?

Vittaniemen Sami Espoossa taitaisi olla lähin paikka sinulla mistä ecueditor ja oikeanlainen kaapeli löytyisi.

Kirjoittaja -mikko- » 06 Heinä 2013, 13:59

niin joo ja siis on juurikin 2002...

Kirjoittaja -mikko- » 06 Heinä 2013, 13:57

nakkilassa, porin vieressä.. alkaa nyppimään toi vika sen verran että voin ajella kauemaksikin jos vain ois toivoa että sais hommaa etiäppäin... vakio romuilla mennään toistaiseksi eli vakiopaine on bensassa. ja mittattu myös että paine pysyy vakiona, noin. 3bar.

4000 kierrosta koneeseen, pumpulla mapille -0.5bar -> ei juurikaan vaikutusta.

mapille tulee kuitenkin 5v ja on ainakin lähtevinään ihan järkeviä volttimääriä.

Kirjoittaja jarim » 06 Heinä 2013, 13:21

Semmonen tuli vielä mieleen että minkälainen bensanpaineensäädin sulla on? Ali/ylipaineohjaus kunnossa?

Kirjoittaja jarim » 06 Heinä 2013, 13:18

Missäpäin vaikutat? Ecueditorilla näkisi livenä mistä soluista se bensa-arvot hakee. Olettaen että pyörä on 2002 tai uudempi.

Kirjoittaja -mikko- » 06 Heinä 2013, 10:23

pari satsia uusia tulppia, puolien vastuset mitattu, oli tasaisesti ohjekirjan arvojen sisällä. läpilyöti silti kait mahdollinen mutta mitään jälkiä ei näkyvillä.

no tapahtumaa on ollut ja aika jota ei oikeen tunnu olevankaan on kulunut mikä hankaloittaa asiaa ja muistia.. pyörähän on ahdettu 2006 pelannut 2011 kevääseen asti jolloin talven jäljiltä portin letku hapertunut ja halkesi ekassa vedossa, jonka jälkeen alkuperäinen ongelma oli että veti laihalle tuolla ongelma kierrosalueella, sitä korjattiin asiaa enempää ajattelematta yosipoksilla, oli korjaantuvinaan mutta muutama sata kilsaa ja samainen kierrosalue törkeästi rikkaalla. (nyt koitettu myös toisella eculla jossa ogr ohjema eli pois suljettu tuon säädön vaikutus vikaan) pari päivää kierrettiin jurvan rataa, pelas siinä hommassa hyvin kun ei tasakaasua tarvi, sitten kun tempasi tuppinurin kutosella jonkin matkaa niin väsynyt kytkin antautui ja rajoitin katkaisi syötön..ykkösen mäntä suli. (vai olenko ymmärtänyt väärin? eikös busan rajoitin katko syöttöä?ja ensin parilta pytyltä vain?) kone nippuun org. männillä ja ajoon, rikkaalla edelleen. talvella kone auki ja välikesä busalla ajon suhteen, je-männät, kansi sme:lle, ahtimeen uusi keskiö, uudet kytkin romut apelta, yms. eli kone taas iskuun. nyt keväällä vehkeet tulille ja rikkaalla ollaan edelleen..


tps anturin vaihdoin koska epäsäännöllistä rötäystä ilmeni osakaasu kiihdytyksessä, se vika korjaantui. mappi-anturin taasen koska portin letkun hajotessa saattoi vähän käydä painetta.. ei vaikuttanut mitenkään.

tästä kun oikelta töiltä kerkiän koitan ko kierroksilla vetästä mappiin tuon jarimin mainitseman alipaineen niin saa suljettua pois noita sähkövikoja..

mikä muu mikä olisi voinut muuttua vaikuttaa koneen tuottamaan alipaineeseen paitsi nokkienajoitus?
jos sytkä pätkii muuttuuko alipaine? eikös tuo innovate mittaa jäännöshappea, sytkä pätkii->enemmän palamatonta->enemmän jäännöshappea..?

puristus taasen ei ole tuntunut vaikuttavan tähän juurikaan, alkup. kone oli je:n turbo männillä ja 2mm nostolevyllä, välikone org männillä ja 2mm nostol ja nyk taas jeturbo+nostol.

taitaa perkule olla taas niitä kuuluisia markan vikoja johon nyt jostakin syystä ei katse osu..

Kirjoittaja jarim » 05 Heinä 2013, 17:08

Nuo IAP kartan lukemat ylärivillä on muistaakseni aika liki niin että 20 = -0.2bar, 50 = -0.5bar jne.

Minulla motarilla piirtää loggeri 45-50 väliin 3800rpm tienoilla ja jos sulla on tuolla jotain -0.2bar niin varmasti on paksulla.

Kirjoittaja PowerKing » 05 Heinä 2013, 16:02

Tulpat ja puolat testattu?
Onko tolle tehty mitään ennen vian ilmenemistä, vai alkoiko aivan yhtäkkiä ilman mitään toimenpiteitä pyörälle?
Tuliko vika esim jonkun kovemman vedon jälkeen, vai vaan joku päivä käynnistäessä?




Edited By PowerKing on 1373029552

Kirjoittaja -mikko- » 05 Heinä 2013, 15:51

Tyhjäkäynnillä 1200rpm -0,35bar, 4000rpm ilman kuormaa -0,3bar ja pukilla ykkös vaihteella -0,22bar
Ja tarkennuksena niin rotäys alkaa 3500rpm pahenee 3800rpm mennessä ja loppuu 5000rpm ku seinään..

Kirjoittaja jarim » 04 Heinä 2013, 12:32

Viimeksi kun itse purin motin niin imuventtiilieistä ja imukanavista löytyi semmosta ruskeaa tahmeaa töhnää, semmosta sinne nykybensoista ainakin tuntuu kertyvän.

Mutta mutta, saisitko tarkastettua tuota imusarjan painetta mitenkään tuolla kierrosalueella?

Kirjoittaja -mikko- » 04 Heinä 2013, 10:11

Innovate mxt-l... Tuntuu ajossa ja kuuluu myös käyntiäänessä. Ajoitusta tarkastaessa näkyi kiinni olevien imuventtiilien lautasten päälle jääneen bensaa, ihan kuin suuttimet tiputtais.. Voisko suuttimet takerrella vain jollakin tietyllä käyttöasteella? Taitaa olla kaukaa haettua..

Kirjoittaja jarim » 04 Heinä 2013, 09:06

Millä mittaat seosta? Tuntuuko paksu seos myös ajossa?

edit: tässä taustalla sellainen asia minkä olen noista Innovaten tuotteista huomannu. Elikkä niiden kanssa tuntuu tuo lambda-anturi kuolevan aika joutuin; pikku hiljaa alkaa näyttää todellisuutta paksumpaa seosta.




Edited By jarim on 1372918085

Ylös