Etujarru laahaa uusilla jarrylevyllä + paloilla

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Etujarru laahaa uusilla jarrylevyllä + paloilla

Kirjoittaja keitsi » 02 Heinä 2013, 00:41

Kekee kirjoitti:Mites muuten. Oliko ns. Jarrutuntuma hyvä? Eli ei levyt ns. Tuntunu jarrutuksessa vaan pysähty niinku pitääkin...ei vispannu ei vatkannu eikä täristäny? Tuo videon käytös on iha normia niinku jo todettukki...
Juu, jarrut on muuten ok. Ekaa kertaa tuon pyörän historiassa vois sanoa että siinä on Jarrut.

Kirjoittaja Kekee » 01 Heinä 2013, 23:11

Mites muuten. Oliko ns. Jarrutuntuma hyvä? Eli ei levyt ns. Tuntunu jarrutuksessa vaan pysähty niinku pitääkin...ei vispannu ei vatkannu eikä täristäny? Tuo videon käytös on iha normia niinku jo todettukki...

Kirjoittaja keitsi » 01 Heinä 2013, 19:45

Ok. Edellisessä mopossa pyöri paljon vapaammin, kaippa tää on sitte erilainen tapaus.

Kirjoittaja jarim » 01 Heinä 2013, 19:10

Ihan normaalilta vaikuttaa videon perusteella.

Kirjoittaja keitsi » 01 Heinä 2013, 17:53

wiltzu kirjoitti:Tarkoititko tuolla bräklenillä brake cleaneria?
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.

Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.

Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.
Brake cleaneria juu, tosin rasvasin tiivisteet käsittelyn jälkeen ennen mäntien asennusta. Semmonen rasva mikä tuli takapään tiivistesatsin mukana (wemoto.com).

Kirjoittaja wiltzu » 01 Heinä 2013, 14:45

Tarkoititko tuolla bräklenillä brake cleaneria?
Jos erehdyit ruiskimaan sitä tiivisteisiin niin saattaapi vaikuttaa.

Joskus ko. aineella taipumus turvottaa tiivisteet eikä männät palaudu kunnolla. Korjauskeinona uudet tiivisteet.

Putsausaineena käyttäisin muutamalla fairytipalla terästettyä vettä, suihkupullossa.




Edited By wiltzu on 1372679593

Kirjoittaja tenhulttio » 01 Heinä 2013, 14:34

Jos on vielä virtaa käyttää satulat auki, niin tätä rasvaa tiivisteisiin: Jarrurasva

Kirjoittaja snuggles » 01 Heinä 2013, 14:08

Ei mul oo ainakaan ton herkemmin pyöriny, sitte vasta kun puristaa palat sisemmäs.

Kirjoittaja keitsi » 01 Heinä 2013, 10:43

Huhan Kolli kirjoitti:No mikäänhän ei varsinaisesti vedä paloja erilleen levystä, siis kunnolla. Eli kyllä ne aina vähän laaha. Pukilla jos jos pyörittää rengasta, niin sen kuitenkin kuuluu pyöriä suht vapaasti. Eli jos pukilla "ahistaa" niin silloin on jotain häiriötä
Nimenomaan ahistaa. Ei pyörähdä koko kierrosta kun antaa vauhtia.
http://youtu.be/VUDUXVzeb5Y

Kirjoittaja Huhan Kolli » 01 Heinä 2013, 00:15

No mikäänhän ei varsinaisesti vedä paloja erilleen levystä, siis kunnolla. Eli kyllä ne aina vähän laaha. Pukilla jos jos pyörittää rengasta, niin sen kuitenkin kuuluu pyöriä suht vapaasti. Eli jos pukilla "ahistaa" niin silloin on jotain häiriötä

Kirjoittaja keitsi » 30 Kesä 2013, 22:21

Vajukki kirjoitti:Onko nestettä liikaa?
Ei ole. Sama ilmeni säiliö alaviivallakin.

jarim: Ok, koitetaan.

Kirjoittaja Vajukki » 30 Kesä 2013, 22:10

Onko nestettä liikaa?

Kirjoittaja jarim » 30 Kesä 2013, 20:07

Uudet levyt ja palat hakee paikkaasa, ajele menemään vaan. :)

Kirjoittaja keitsi » 30 Kesä 2013, 19:32

Muutaman kilsan ajon jälkeen jarrulevyt lämpimänä. Paikallaan ollessa kun liikutteli niin kyllähän se kuulostaa laahaavan. Onko normaalia vai pitäskö huolestua?
Alla on uudet Brakingin piparilevyt ja sintteripalat.

Käytin työsylinterit auki, putsasin bräklenillä joka kolon. Perkele mikä homma muuten oli, hitusen tiukassa irrottaa ne pienimmät männät. Piti jarrukahvasta puristamalla puolikas kerrallaan irrottaa ne männät.

Eikä ollut uusia tiivisteitä laittaa tähän hätään.
Ne pienemmät männät on paljon tiukempiliikkeisiä. Kaikki männät kyllä käsittelyn jälkeen lupsahti sormilla painaen sisälle, pienemmät männät vähän isommalla voimalla. Männissä oli pinnat kiiltäviä. Tiivisteet oli oikein ja näytti ehjiltä. Kanavat on auki.

Voiko tiivisteet turvota ja näyttää silti ehjiltä?
Vai voiko syy olla pääsylinterissä, sitä en koittanut vielä aukoa? Ilmaa järjestelmässä ei ole, tai ei ainakaan tunnu siltä.

Ennen jarrulevyjen vaihtoa laahasi myös, mutta se saattoi johtua myös siitä että vanhat levyt oli kierot? Uusilla levyillä täristys jarruttaessa kaikkosi, lisäksi mukava huomio että pyörähän pysähtyy nyt tarvittaessa! :tapu:

Ylös