Bensa - Käynti...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Bensa - Käynti...

Kirjoittaja Heksa » 11 Touko 2014, 23:01

Entäs c85 ja e85 eroavaisuudet?
onko siinä juurikaan muuta kuin tasasempi laatu?
Aika hyvän tuloksen sai anyten pienillä ahdoilla ja c85 polttoaineella
491 / 1,4bar poks

Kirjoittaja Kujo » 30 Heinä 2013, 19:30

Kyllähän tämä Suomi-bensojen lisäainekikkailu on meitä harmittanut jo vuosia, mutta ehkä meillä silti vielä on ihan hyvä tilanne. Jenkeistä tullut irtokansi, kunnon perusteella ei kovin paljon kilometrejä, imuvenat näytti tältä: KARSTAA
Siis kaikki imuset tuossa kunnossa, palotilat ei pahat ja pakoset oikeastaan poikkeuksellisen puhtaat. Tuota pikeä on siis millitolkulla noissa.
Aiemmin pöyhityistä jenkkikoneista yksi oli poikkeuksellisen pikinen, ei kuitenkaan sekään noin ryytteessä.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 28 Kesä 2013, 01:10

Oho... Taidampa uutena "kiisseli" Vulvan omistajana pitäytyä Nesteen pro:ssa

Kirjoittaja -Artsi- » 27 Kesä 2013, 15:16

Heksa kirjoitti:pakko viä vähä keskustella:(tuli juhannuksena puheeksi)
kaverilla on volvo v70 vm 2009 diesel ajettu noin 150tkm
ja kun tankkaa abc/teboil syttyy häiriövalo ja huutelee et partikkelisuodatin vaihto kunnossa.
sitten ku tankkaa neste pro dieseliä valo sammuu eikä mitään ongelmaa :wtf:
nyt sitte ajellut(10tkm) nesteen löpöllä ku ei oo malttanu laittaa 1500¤ suodattimeen

Erikoinen ilmiö. Pro Diesel eroaa kyllä muista naftoista, se on ainut WWFC 4 -luokan diesel joka pumppumyynnissä saatavilla. Esim. tuhkapitoisuus on alle kymmenesosa tavan EN590-naftaan verrattuna, ja polyaromaatit 1/4. Kirosana FAMEa pyöreä nolla. Jospa se Volvo on herkkänä noille em. jutuille...

Tuossa toisen sivun alareunassa selkokielinen taulukko EN590 ja WWFC4 merkittävimmistä eroista:
Suomen Autolehti 6/2012

Kirjoittaja Heksa » 26 Kesä 2013, 09:26

pakko viä vähä keskustella:(tuli juhannuksena puheeksi)
kaverilla on volvo v70 vm 2009 diesel ajettu noin 150tkm
ja kun tankkaa abc/teboil syttyy häiriövalo ja huutelee et partikkelisuodatin vaihto kunnossa.
sitten ku tankkaa neste pro dieseliä valo sammuu eikä mitään ongelmaa :wtf:
nyt sitte ajellut(10tkm) nesteen löpöllä ku ei oo malttanu laittaa 1500¤ suodattimeen

Kirjoittaja jarim » 23 Kesä 2013, 19:06

Valittas ku tietäs mihin... :angry:

Kirjoittaja snuggles » 23 Kesä 2013, 00:10

Titaani kirjoitti:Ja tää mönjä on ilmestynyt ihan kahden vuoden aikana, eli kyllä se jotain lisätervaa on. Mitä enemmän overlappia käytössä sitä enemmän tätä mönjää löytyy, kun pulssit voimistuu.
Juur tämmöstä. En just muista millon alkoi tulemaan, mutta imuvenat ja siitä ylöspäin mökötti alkanu kiipeämään. Kerran tais olla jopa airboxin katossa kun kone hieman yskiny.

Kirjoittaja Peltsi72 » 21 Kesä 2013, 16:33

jarim kirjoitti:Ite tykkään tuota bensakippoa ajella 106 oktaanisella. :;):

:tapu: En ole siis ainut hurahtahut tääl :)

BioPower rules

Kirjoittaja Jokimaa » 21 Kesä 2013, 12:27

Onhan noi auto puolen viisatkin sanoneet että polttoaineet ovat huonontuneet.Varsinkin Diesel!

:angry: :angry: :angry:

Kirjoittaja Titaani » 21 Kesä 2013, 10:25

Ja tää mönjä on ilmestynyt ihan kahden vuoden aikana, eli kyllä se jotain lisätervaa on. Mitä enemmän overlappia käytössä sitä enemmän tätä mönjää löytyy, kun pulssit voimistuu.

Kirjoittaja jarim » 21 Kesä 2013, 10:18

Ootko snuggles huomannu että bensoista jäis imukanaviin ja imuventtiileihin sellaista ruskeaa tahmeahkoa tavaraa? Lähtee kyllä bräkleenillä nätisti pois mutta kuitenkin. Tommosta oli mulla kaikissa imukanavissa ja imuventtiileissä kun purin. RE85 vehkeissä tuota samaa mönjää kertyy ruiskujen päihin ja aiheuttaa käyntihäiriöitä. Ne kuitenkin putsaantuu kun ajaa tankillisen bensalla (jota FFV vehkeissä muutenkin suositellaan aina 5-10 tankillisen välein). RE85:n kanssa identifioitu että tuo mönjä tulee nimenomaan siitä 15% bensaosuuden lisäaineistuksesta.

edit: kuvalinkki:
Kuva

Ja tuossa kuva kotimaisesta, noin 15tkm pelkällä etanolilla ajetusta:
Kuva




Edited By jarim on 1371799509

Kirjoittaja snuggles » 21 Kesä 2013, 09:56

mike kirjoitti:Ja sviddu tms selvälleen...
Mun bemmi vörkiii täysin 100 % kaikilla pensoilla... Eli eiköhän se normi bussi pelitä "normi" bensalll täysin...
T.s normi pensaa ruohonleikkuriin ja pikku pusaan tms... Sit viri vehkeet (vartille) on eri juttuja...
Eikös bemmissä oo fiksu moottorinohjaus, meinaan antureita moninkerroin busaan verrattuna ?

Kirjoittaja Jokimaa » 21 Kesä 2013, 09:45

Kyllä minulla 98:lla pelittää. Nuo bensathan tulee suurilta osin samalta jalostomolta

Teboil tuo osan Haminasta.
ST1 tuo osan myös Haminasta.


Yhteys vaan myyjään jos ei toimi!

Kirjoittaja Jukkis » 21 Kesä 2013, 09:43

heh.. kun sanotaan et se on sitä ja sitä... neste vai st vai shell.....

Kirjoittaja Heksa » 21 Kesä 2013, 09:27

tuota: eikö 10kpl busan omistaja oo viä tankannu koskaan busaansa?
siis ei sitä tarvi pakosta uuteen vaihtaa jos tankki tyhjä

Ylös