nokkaketjun kiristin - rikki?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: nokkaketjun kiristin - rikki?

Kirjoittaja alpine » 24 Kesä 2013, 21:44

joo nii se on.. ei sieltä mitään rikki mee, ku häirittee vaan tuo ääni :)

Kirjoittaja jarim » 24 Kesä 2013, 21:37

Ajelkaa menemään ja antakaa rallattaa. :)

Kirjoittaja alpine » 24 Kesä 2013, 20:11

ei lähteny rallatukset uudella kiristäjällä!

Kirjoittaja alpine » 10 Kesä 2013, 16:30

tuli nyt tilattua uus kiristin samalla, ku stefoja ja tiivisteitä tilailin.. saa nähdä oliko siinä jotain vikaa vai tilasinko turhaan..

Kirjoittaja nyypie » 05 Kesä 2013, 19:31

Kun otit nuo öljyt puheeksi, mulla (tosin autossa) kylmänä rallattelee toisilla öljyillä enempi ja toisilla ei juuri yhtään..

Kirjoittaja jarim » 05 Kesä 2013, 18:03

Kylmänähän sen tiete vähän löysällä kuuluu ollaki kun lämmetessään kiristyy (alumiini laajenee rautaa enemmän).

Kirjoittaja alpine » 05 Kesä 2013, 14:43

Just samat kiereokset ja kylmänä.. uus ketju ja laahaimet vähän vaimensi ääniä, mut toi kiristäjän ääni jäi edelleen.. kokeileppas säki vaihde silmässä tökätä löysät pois ja jollain tikulla työntää kiristäjää kireemmälle..

Kirjoittaja Sciensic83 » 05 Kesä 2013, 14:32

Kierrosalueella 1500-2200rpm mulla rallattelee kylmänä. Jarim kans tosiaan käyettiin kiristäjä irti ja sen jälkeen vähä Helpotti. Ääni kuuluu edelleen kylmänä ja tuolla samaisella alueella, mutta vaimeammin. Syksy/talviaikana ois tarkotus uus ketju ja laahain hommata. :p

Kirjoittaja jarim » 05 Kesä 2013, 14:25

Rallatteleeko sulla se vain kylmänä vai myös lämmettyään? Tuossa kaverin pyörässä ääni kuului lähinnä kylmänä.

Kirjoittaja alpine » 05 Kesä 2013, 13:36

no sehän tässä vähän kummastuttaa, et miten ihmeessä tommonen vois rikki ees olla :D

Kirjoittaja jarim » 05 Kesä 2013, 13:28

Se mikä minulta tuli ei ole koskaan minulla ollut paikoillaan, se tuli jenkeistä tilatun kannen mukana (itsellä mekaaninen kiristin käytössä).

edit: mutta sikäli yksinkertanen mekaniikka siinä että itse en kyllä keksi miten se voisi rikki olla. Sellainen pälkähti justiin mieleen että mitähän tuo tykkäisi vähän vahvemmasta jousesta?




Edited By jarim on 1370428217

Kirjoittaja alpine » 05 Kesä 2013, 13:18

painui sen verran keveesti et tuntus niinku se jousi ois sen ainoastaan kiristäny..

Kirjoittaja alpine » 05 Kesä 2013, 13:08

kaksi kiristäjää pitäny mulla samaa mekkalaa.. oiskohan tossa ideaa tuhlata 110 euroo uuteen ja kokeilla toimisko sillä.. enkös jarim sulta ostanu ton toisen kiristäjän keväällä? onko se sulla ikään ollu paikallaan?

Kirjoittaja jarim » 05 Kesä 2013, 13:01

Yhden kaverin Busassa oli vähän samaa vaivaa. Käytettiin kiristäjä irti ja laitettiin takaisin. Käyntiin ja kävi sekunnin kaksi rallattaen ja sen jälkeen naks kun kiristäjä sai öljynpaineet ja äänet loppui. Että liekö ollut jumissa jostain syystä. Irrallaan liikkui kyllä ihan kevyesti.

Kirjoittaja alpine » 05 Kesä 2013, 12:45

kuin kireellä ton nokkaketjun kuuluis olla? meikän bussi rallattanu aina melko ikävästi varsinkin kylmällä koneella... ketjun, laahaimet ja käytetyn kiristäjän viime talvena vaihdoin, mut ei rallatukset lähteny (vanha ketju oli kuitenkin melko venyny) nyt pistin vaihteen silmään ja tökkäsin hieman eteenpäin mopoo, samalla painoin kiristäjän tappia etiäpäin joka meni napsauksen tosi keveesti. loppu rallatukset siihen paikkaan.. toisenki napsauksen varmaan tohtis painaa et tulis ne terveet vikinät viel koneesta..? eli voiko tuo kiristäjä itessään olla paskana, vai voiko olla et jostain syystä sinne ei tuu öljynpainetta tarpeeksi?

Ylös