Nopeudenvalvontakameroiden paikan tunnistuslaite - Snoopy...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nopeudenvalvontakameroiden paikan tunnistuslaite - Snoopy...

Kirjoittaja 75-1147578449 » 19 Touko 2006, 08:04

Hei muistakaa jos tilaatte kimpassa eu-alueen ulkopuolelta niin on aika iso riski että ette saa niitä ulos tullista.

Itse tilailin tuon oman paljastimen jenkeistä aikoinaan ja tullissahan se sitten narahti.

Menin hakemaan sitä ja täti piti luennon että tämän käyttö on lakien vastaista. Jouduin jopa allekirjoittamaan paperin jossa vakuutin etten käytä laitetta suomen lakien vastaisesti ??? Hassu lappu!

Sanoi myös että jos näitä olisi ollut useampi samassa lähetyksessä olisi kaikki jääneet tulliin, koska myös maahantuonti ei ole sallittua. Kuitenkaan yhden tilaamista ei katsota maahantuonniksi.

Eli jos tilaatte kimpassa ulkomailta niin yrittäkää löytää ne eu-alueen sisäpuolelta.

Kirjoittaja 98-1127293129 » 18 Touko 2006, 16:26

kajbusa kirjoitti:Tällaista olen harkinnut ( Beltronics STi Driver )... jos useampi tilaaja voi saada boonusta ( pyörään ledinäyttö + 80egeä)



http://paljastin.info
Siinähän se - _ainoa_ turvallinen teollisesti valmistettu paljastin.

Saatavuusongelmia noissakin. Suomessa on vasta muutama hassu.. kimppatilausta on/oli minunkin tarkoitus järjestää. Ilmoitan kyllä jos saan jotain aikaan asian tiimoilla.

Kirjoittaja 98-1127293129 » 18 Touko 2006, 16:21

PetriK kirjoitti:Onko näistä käyttökokemusta ?

Vaikka lienee täysin laillinen, taitaa toimia myös "stealhina" niin että laittaa "tavaratilaan" ja johdot autocomiin sekä kytkee ledit sopivaan paikkaan kojetauluun.

[edit - linkki korjattu, muuttelevat linkkiä ...]
Unhoda.

Halvemmalla / parempi: http://www.paljastin.info/ActiveGPS.htm

a) Tarkka nopeusmittari
b) Varoittaa kameroista (päivitykset tulevat ilmaiseksi sähköpostilla + voit tehdä itse muutoksia. Tiettävästi aktiivisimmin päivitetty tolppakanta). Voit päättää piippaako vain kerran, vai niin kauan että lasket nopeuden sallittuun.. Tietokannasta kesä&talvinopeusversiot.
c) Ei varoita väärällä puolella tietä olevista kameroista (tämä vika on tietääkseni kaikissa muissa kameravaroitus-virityksissä) = ajosuunnat otetaan huomioon.
d) Voi liittää kannettavaan tietokoneeseen ja käyttää navigointiin autoillessa.

Itsellä käytössä. Ainoa ongelma tuppaa olemaan saatavuus tehtaalta tällä hetkellä.

Paljastin.info:sta myös muuta "alan" tekniikkaa.

Tiet ry:n jäsenille erikoishintaan.

Kirjoittaja PetriK » 16 Touko 2006, 22:28

Itse kuvittelin tätä threadia aloittaessani että kameroissa on laseriin perustuva mittausmenetelmä, mutta sehän onkin maahan laitettu kaapeli joka tässä laukaisee kameran. No nyt on tullut tutustuttua myös lasermittauksen ja tutkamittauksen ihmeelliseen maailmaan.

Tässä lisää aihetta sivuavaa pohdintaa...

Tutka ei ole paras tapa mitata nopeuksia ratsioissa joissa poimitaan ylinopeutta ajavia autoja tai mottoripyöriä koska se perustuu kohtuullisen suuren pinta-alan heijastumiseen takaisin tutkaan. Näin ollen pinta-aloja voi olla useampiakin, joten ylinopeuden ajajia ei välttämättä voi luotettavasti poimia ruuhkasta. Sen sijaan tietysti suoralla tiellä ainoana liikkuvana ajoneuvona saa poimittua minkä tahansa kulkuvälineen...

Käsittääkseni tutkalla on myös vaikeampi mitata moottoripyörän nopeuksia varsinkin jos liikennettä on edessä tai takana. Tämä sen takia että pyörän heijastuspinta-ala on kovin pieni. Samoin jos pyörät ajavat ryhmässä jossa yksi kiihdyttää ja toinen hidastaa on vaikea mitata yksittäisen pyörän nopeutta.

Tässä artikkeli jossa kerrotaan miten yhä useammin suositaan lasermittausta yksittäisten ajoneuvojen poimimiseksi...

Ja tässä suomeksi kirjoitettu hyvä artikkeli aiheesta...

Sen sijaan pyörän nopeuden voi mitata kohtuullisen helposti laserilla heijastamalla säteen takaisin etuvalosta. Laserin yhteydessä lienee ainakin joissain malleissa digikamera joka tallentaa koko tilanteen kuvan lisäksi myös ajan ja nopeuden. Tämä taas helpottaa viranomaisten todistamista, varsinkin kun tähtäys useimmiten tehdään rekisterikilpeen - niin kiistatonhan tuo juttu on kun pyörissä kuvaan tulee hymyilevät ajajan kasvot jos tähdätään etuvaloon ;-).

Me kaikkihan pyrimme ajamaan rajoitusten ja sääntöjen mukaisesti - mutta inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille. Tästä johtuen ainakin itselleni on opettavaista ymmärtää missä tilanteessa näitä mittauksia tehdään.




Edited By PetriK on 1147813664

Kirjoittaja 75-1147578449 » 16 Touko 2006, 15:42

Navicoressa toimiva kameratutka juttu toimii ihan ok, kunhan on ajantasalla olevat pisteet puhelimessa.

Itse omistan myös Cobran paljastimen muistaakseni malli oli 6700. Laite on erittäin toimiva. (Joo en ole käyttänyt sitä suomessa rekisteröidyssä ajoneuvossa, vaan toiminta on testattu polkupyörällä)

Ainoa ongelma noissa vain on nykyään se että vaikka tuossakin on VG2 suojaus, se silti löytyy tällä poliisien uudella paljastimen paljastimella (olikohan se spectre tms).

Laite on ylimääräinen, mutta koska sen myyminenkin on lakien vastaista niin....

Kirjoittaja PetriK » 16 Touko 2006, 14:53

Kirjoittaja kajbusa » 16 Touko 2006, 13:05

Tällaista olen harkinnut ( Beltronics STi Driver )... jos useampi tilaaja voi saada boonusta ( pyörään ledinäyttö + 80egeä)



http://paljastin.info

Kirjoittaja PetriK » 16 Touko 2006, 12:05

Lasertunnistin on myyjän mukaan suomessa peitetty mustalla muovilevyllä, tosin voihan olla että se jostain syystä tippuu ja siten alkaa yksikkö toimia myös lasertunnistimena... mistä näistä tietää... mutta tuosta viestistä että suomessa ei käytetä laseria on varmaan aikalailla iso merkitys. Taitaa olla niin että laseria käytetään vain ratsioissa ja jonossa, ei esim. vastaantulevista ajoneuvoista. Laseria ei myöskään nähtävästi käytetä mittaustolpissa kertomaan tolpan paikasta jos se ei löydy kartalta.

Eli mp käytössä tästä ei juurikaan ole apua, muuta kuin muistuttamaan että ajaa rajoitusten mukaisesti - joka tietysti on alkuperäinen tarkoituskin.

Tutkien toimintaperiaate on kuvattu täällä...

Autonavi myy näitä ja muita vastaavia laitteita...

Poliisin oma kirjoitus nopeusvalvonnasta ...




Edited By PetriK on 1147771544

Kirjoittaja -Artsi- » 11 Touko 2006, 17:07

Sepe kirjoitti:Mitenkähän toi tunnistaa laserin jos on piilotettu johonkin rungon sisään? Eikä suomessa noita laser-tutkia ymmärtääkseni ihan hirveesti vielä ole.

Tuo juuri lienee se TV-Shop-juttu... :D
Arvaan että piippaa pelkästään POI-tietojen & GPS-signaalin perusteella, kuten navigaattoreissakin.

Kirjoittaja Sepe » 11 Touko 2006, 10:43

Mitenkähän toi tunnistaa laserin jos on piilotettu johonkin rungon sisään? Eikä suomessa noita laser-tutkia ymmärtääkseni ihan hirveesti vielä ole.
Mullakin toi Tomtomin kamera hälytys on päällä. Ihan toimiva pienillä varauksilla... :O

Kirjoittaja Timppa » 10 Touko 2006, 22:29

PetriK kirjoitti:Vielä kerran uusiksi, kun tuntuu että puhutaan eri asiasta...
Niin, mä puhun yhdestä vaihtoehdosta "nopeusvalvontakameroiden paikan tunnistuslaitteeksi", voihan olla että joku hakee tästä topicista tietoa niistäkin, kun ne kerran otsikossakin mainitaan ???

Kirjoittaja Jone » 10 Touko 2006, 22:00

Kyllä tekis mieli joku paljastin ottaa itekki käyttöön. 96km/h 60km/h:n alueella 418e toissapäivänä. :glare: Ei mitään erityisen halpaa. :thumbdown:

Kirjoittaja PetriK » 10 Touko 2006, 21:05

Vielä kerran uusiksi, kun tuntuu että puhutaan eri asiasta:

Onkohan lasertunnistin pelkkiin kameroihin jolloin ei tosiaankaan ole paljoa hyötyä mopokäytössä - mutta jos ko. tunnistin reagoi kaikkiin lasereihin ja on laillinen tässä yhteydessä niin sitten alkaa olemaan mielenkiintoinen laite. Varsinkin jos tunnistaa vaikkapa tien varressa seisovat, vastaantulevat tai takana ajavat. Tuote on kai laillinen kun sitä myydään paketissa kartan kanssa, joten tämä on se varsinainen kysymys... mihin haen vastausta... ja nyt ei muuta kuin odottamaan testausyksikön saapumista.

Kirjoittaja Timppa » 10 Touko 2006, 19:50

PetriK kirjoitti:Tosin en tiennyt että TomTomiin saisi tällaisen kamerakartan - mutta toisaalta TomTom ei voi olla jatkuvana asennuksena pyörässä kiinni, kun taas tämän saa piilotettua rungon sisään ja tuotua vain ledit ja napit näkyville etupaneliin.
Mutta jos tomppa on luurissa, niin se voi olla vaikka taskussa ja hälytellä korvanapin kautta. Mut niinkun Jari mainitsi, eipä tuota ominaisuuta ainakaan vielä mopoillessa tarvitse...
POI-tietokantoja kameratolpista + paljon muustakin löytyy täältä.

Kirjoittaja PetriK » 10 Touko 2006, 18:45

-Artsi- kirjoitti:Nuo linkin varoittimet haiskahti hieman TV-Shop-kamalta.... mene ja tiedä.
Joo voi olla tai sitten olla olematta ;-) pianhan sen näkee.

Se mikä ihmetyttää on laitteen laillisuus jos siinä kerran on 360 asteen lasertunnistin (ainakin UK mallissa). Ohjeessa lukee että Laserin tunnistuksen yhteydessä päästää isomman merkkiäänen... mitä lasereita sitten tunnistaa niin siitä ei sanottu mitään, mutta kai ainakin kamerat ja liikkuvat kamera-autot.

Asuin aikoinaan englannissa jokusen vuoden ja siellä tällainen näytötön malli oli kaikista suosituin. Tosin siihen liittyi silloin myös vuosimaksu jolla ylläpitivät näitä karttoja ja ne laitteet latasivat kartat suoraan ilmasta käsin. Eli toinen asia joka mietityttää on karttojen paikkansapitävyys. Kävin valmistajan englantilaisella nettisaitilla ja vaikutti hyvin samanlaiselta kuin mitä näitä olen aiemminkin nähnyt.

Ja kolmas mietityksen aihe on tuo valmiiksi ohjelmoitujen nopeusrajoitusten paikkansapitävyys. Eli jos osaa tunnistaa nopeuden ja rajoituksen antaa toivottavasti hälytyksen, muuten ei. Tällainen oli kai tässä mallissa uusi piirre.

Eli käyttökokemusta näistä ei vaikuttaisi kovinkaan paljoa olevan ?

Ylös