koneen öljystä tietoa...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: koneen öljystä tietoa...

Kirjoittaja Kummeli » 27 Touko 2013, 20:25

Joo eiku tarkotus oli kommentoida toho timban laittamaan linkkiin, mutta lainaus jäi ajatustasolle :D

Kirjoittaja jarim » 26 Touko 2013, 23:24

Muotoilin huonosti, siis hiljenee kun vetää kytkimen pohjaan. Näin ainakin minulla. :)

Kirjoittaja Kummeli » 26 Touko 2013, 17:58

Tuo siinä onki ku justii toisappäi ku nuo tornimutterit. Eli ku kytkintä painaa nii hiljenee...

Itellä on -05 1200 bandit pyöränä, ja siinä ku koitin samaa kuunnella nii ei kuule mitään eroa vaikka kytkintä painaa... Oisko sitte busan laatikko nii paljo erilaine toteutus, tai sitte voi olla nuo öljytki. Jos koittas vaihtaa öljyt nyt ensimmäisenä.

Kirjoittaja jarim » 26 Touko 2013, 17:34

Kyllä se vaihteisto vapaalla ollessaan jonkin verran ääntää. Ainakin minulla huomaa selvästi jos tyhjäkäynnillä vetää kytkimen pohjaan.

Kirjoittaja Timba » 26 Touko 2013, 14:27

Kirjoittaja Kummeli » 26 Touko 2013, 12:34

Nonii ja taas vaihteeks kysyttävää...

Eli onko tullu vastaan sellasta, että koneesta kuuluu sellasta kahinaa? Kun kytkimen painaa pohjaan nii loppuu, sitte taas ku nostaa nii alkaa kierrostenmukane kahina ja vähän "tartuntaääntäki" on...? Ilmeisesti kytkin tai vaihelaatikko ku kerran kytkmen painamisella muuttuu. Vaihteet menee hyvin päälle ja mitään muuta ihmeellistä ei oo. Nyt vaan tuon äänen pystyy kuulemaan ku tein putken loppuun että on äänenvaimennin. Ennen se on saattanu kuulua mutta ei oo kuullu ku kone pitäny sellasta meteliä.

Kirjoittaja Kummeli » 23 Touko 2013, 14:14

Ok, hyvä tietää. Ei siis aihetta menettää yöuniaan vielä näillä painella :D

Kirjoittaja snuggles » 23 Touko 2013, 12:35

Öljynpaine on niin monesta tekijästä riippuvainen, mul ei oo koskaan ollu lämpösellä koneella baaria, ehkä puoli, siis kunnolla lämmin. Jamo voi valaista mitä pukkaa kun öljynlämpö 95, jonossa madellessa, puoli baaria on juhlaa jo. Nollaa se ei saa näyttää, on semmosellakin joku ajanu kun sisäinen vuoto päällä, siis vakiomoottorilla.

Kirjoittaja Kummeli » 22 Touko 2013, 22:03

Mikähä siinä on sellane virstanpylväs paine että saa alkaa sadetanssia tanssimaan?

Kirjoittaja jarim » 22 Touko 2013, 18:57

Eipä se lämpösenä juuri tuon enempää vakiohiluilla taida ollakaan. :)

Kirjoittaja Kummeli » 22 Touko 2013, 14:39

Testilenkki suoritettu. Kyllähän vetää :D

Videota pitäs tulla ku saan jarrut ja äänenvaimennuksen tehtyä nii pääsee oikee pellolle vähä enemmä koittaan.

Mitäs pitäs olla tyhjäkäynnillä lämpösenä öljynpaine? Nyt näytti teollisuusmittari 1bar, kun lohkon kylestä mittarille about 2m ohkasta letkua, joka on ilimattu. Tuo letkuki vähä painetta hävittää, vaikkei periaatteessa pitäs, mutta pieni reikä ja vielä nii pitkä letku. Ku oli mittari suoraa lohkon kylessä nii käyttäyty iha eri tavalla, paine nous kierroste mukaan, nytte mittari on laiska.

Btw. tyhjäkäynti +/- 1000rpm ja vanhat öljyt




Edited By Kummeli on 1369223318

Kirjoittaja Kummeli » 19 Touko 2013, 16:08

Tuossa kerkesin käydä tutkimassa ja vika löyty. Johtosarjassa yks johto poikki, juuriki tuo releelle menevä sivujalan johto. Nyt ku nappas päät yhtee nii jo pelaa. Ja pelaa siis sillä, että nuo sivujalalle menevät johot on nimenomaan yhessä.

Eikös sitä vapaavaloa ohjata vaihetiedollaki? Koneesta tulee sellane kolmion malline valkone liitin missä on kolme johtoo, mun mielestä se on vaihdetieto...

Elikkä nyt olis auto testilenkkiä vaille valamiina, mutta ite pitää lähtee tampereelle vielä kouluhommiin yheks päivää. Kyllä korpeaa... Ei auta ku oottaa.
:turbobusa:

Kirjoittaja Kekee » 19 Touko 2013, 14:31

jarim kirjoitti:Se sivujalan kytkin ohjaa itseasiassa relettä joka on integroitu vilkkureleen kanssa samaan pakettiin. Onhan se ehjä ja paikoillaan? Toimiiko mittaristossa vapaavalo niinkuin pitää?
Aihetta sivuten mistä tuo vapaavalo tieto tulee? Ittellä tahtoo olla että vaihdenäyttö nyt pelaa ok mutta vapaa valo palaa satunnaisesti vapaalla ja syttyy aina kun jalustinta pikkusen liikauttaa... onko vika tuossa sivujalan katkaisiassa vai releessä?

Kirjoittaja jarim » 19 Touko 2013, 14:27

Se sivujalan kytkin ohjaa itseasiassa relettä joka on integroitu vilkkureleen kanssa samaan pakettiin. Onhan se ehjä ja paikoillaan? Toimiiko mittaristossa vapaavalo niinkuin pitää?

Kirjoittaja Kummeli » 19 Touko 2013, 12:11

Nojoo, onkos kellää arvailuja mikä mahtas olla ku ei anna laittaa vaihetta päälle? Kytkin on joo vielä jumissa, mutta otin ketjut pois nii ei sen pitäs enää sammua ku laittaa vaihetta päälle. Eli sammuu aina ku vaihe päälle. Se sivujalan anturi on ohitettu. Koitin johtoja erillään ja johot yhessä, ja aina sama homma. Onkoha tuoho joku oma releensä, vai pitäskö tuollaki olla tosin joku vastus tai diodi? Arvauksia kellään...?

Ylös