Kirjoittaja busabobo » 18 Heinä 2010, 14:42
Harrry kirjoitti:Siis ohjekirjan 2,95 kuormasta riipumatta ok? Köh.. entisillä keveämmillä etunen max 2,5 ja sitte radalla ollu noin 2 ?
Kokemuksia?
Riippuu tietysti paljon siitä, kuinka nopea olet ja minkälainen rengas on alla, eroa on touring renkaan käyttäytymisellä verrattuna kisarenkaaseen. Runkojäykkyydet ja lämpiämisnopeudet vaihtelevat paljonkin. On luonnollisesti eroa myös siinä ajatko esim. Kemoralla 1,50 aikoja vai 1,20.
Nuo busajasan ohjeet ovat todella hyvät ja pätee mielestäni 95 prosenttiin ratailevista busanisteista. Nopean ryhmän pro busanistit ovat sitten erikseen.
Busassa ei tunnu toimivan yhtä alhaiset paineet noissa ns. katurenkaissa kuin esimerkiksi gixussa. Jostain syystä muljuaa enemmän, liekö syynä busan paino ja erilainen dynamiikka mutkissa.
Jos et kuulu tuohon nopeaan 5 %:iin (aikasi esim. Kemoralla on huonompi kuin 1,30) ja ajat perus supersport katurenkailla, niin laita aloituspaineiksi eteen 2,7 ja taakse 2,5. Sitten, kuten busajasa sanoi, seuraat nimen omaan lämminpaineita pitkin päivää, mittaus aina välittömästi radalta pois tulon jäljeen. Pudota tarvittava määrä. Tavoite tuo 2,9 lämpimänä eteen ja taakse. Jos olet lähellä 5%:in ryhmää niin vähennä arvoista 0,2 baria.
Nämä paineet ainakin itsellä tuntuu busassa toimivan keskiryhmän köröttelyssä.
[quote="Harrry"][color=#000000]Siis ohjekirjan 2,95 kuormasta riipumatta ok? Köh.. entisillä keveämmillä etunen max 2,5 ja sitte radalla ollu noin 2 ?
Kokemuksia?[/color][/quote]
[color=#000000]Riippuu tietysti paljon siitä, kuinka nopea olet ja minkälainen rengas on alla, eroa on touring renkaan käyttäytymisellä verrattuna kisarenkaaseen. Runkojäykkyydet ja lämpiämisnopeudet vaihtelevat paljonkin. On luonnollisesti eroa myös siinä ajatko esim. Kemoralla 1,50 aikoja vai 1,20.
Nuo busajasan ohjeet ovat todella hyvät ja pätee mielestäni 95 prosenttiin ratailevista busanisteista. Nopean ryhmän pro busanistit ovat sitten erikseen.
Busassa ei tunnu toimivan yhtä alhaiset paineet noissa ns. katurenkaissa kuin esimerkiksi gixussa. Jostain syystä muljuaa enemmän, liekö syynä busan paino ja erilainen dynamiikka mutkissa.
Jos et kuulu tuohon nopeaan 5 %:iin (aikasi esim. Kemoralla on huonompi kuin 1,30) ja ajat perus supersport katurenkailla, niin laita aloituspaineiksi eteen 2,7 ja taakse 2,5. Sitten, kuten busajasa sanoi, seuraat nimen omaan lämminpaineita pitkin päivää, mittaus aina välittömästi radalta pois tulon jäljeen. Pudota tarvittava määrä. Tavoite tuo 2,9 lämpimänä eteen ja taakse. Jos olet lähellä 5%:in ryhmää niin vähennä arvoista 0,2 baria.
Nämä paineet ainakin itsellä tuntuu busassa toimivan keskiryhmän köröttelyssä.[/color]